וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

9 טיפים שיבטיחו לכם חיים ארוכים ומאושרים יותר

12.3.2024 / 0:01

חוקרים ניסו לאבחן מדוע באזורים מסוימים תוחלת החיים הממוצעת גבוהה יותר משאר העולם ומצאו כמה הבדלים באורח החיים שתוכלו לאמץ לעצמכם כדי לחיות חיים מאושרים יותר וככל הנראה גם ארוכים יותר

האישה המבוגרת בעולם מתה בגיל 119/רויטרס

הכירו את כללי "כוח ה-9" של דן בואטנר מהנשיונל ג'יאוגרפיק, שטוען כי תושבי "האזורים הכחולים" - האזורים שבהם תוחלת החיים הממוצעת גבוהה יותר משאר העולם - חיים לפיהם. אזורים באיטליה, יפן ויוון הם רק חלק מ"האזורים הכחולים" בעולם, שבהם יש סיכוי גבוה פי עשרה לחיות עד גיל 100 מאשר האמריקאי הממוצע. אז נכון, אכילה בריאה יותר ופעילות ספורטיבית ידועים כמסייעים לאריכות ימים, אך יש עוד כמה דברים שתוכלו ללמוד מאלה שחייהם הוכחו כארוכים ונמרצים במיוחד. הקפדה על כל הכללים לא מבטיחה לכם חיים ארוכים, אבל אין ספק שזה יסייע להגדיל את סיכוייכם להגיע לגיל 100 - או אפילו, כפי שנהוג לברך, עד 120.

כל יום Happy Hour
אז לא, צריכת אלכוהול יומית לא תסייע לכם לחיות עד גיל 100 ועל אף שכוס יין בשעות אחה"צ הוא דבר שמקובל ב"אזורים הכחולים", הסיבה ללכת ל"הפי האואר" מדי יום היא ההנאה שבדבר. הכוונה היא לאפשר לעצמכם כל יום שעה אחת של כיף. "בתרבויות המאריכות ימים, צריכת אלכוהול מתונה מתרחשת לעתים קרובות בהקשר החברתי, תוך שימת דגש על תפקיד הקהילה והחגיגה", אמר ד"ר קיין ויו, מייסד VUU MD Performance and Longevity, ל-GQ. "המפתח עשוי להיות טמון באינטראקציות החברתיות החיוביות ופחות באלכוהול עצמו. יחסים חיוביים תורמים לרווחה נפשית ורגשית".

הפחתת עומס
זה ידוע שלחץ משפיע לרעה על הבריאות שלנו. לא רק שהוא מאיץ את תהליך ההזדקנות, אלא הוא גם יכול לפגוע בתפקוד המערכת החיסונית ולהשפיע על המעיים. על אף שלחץ הוא בלתי נמנע, מומחים ממליצים להקדיש זמן להירגע על ידי נשימה עמוקה לראות ונשיפת האוויר החוצה. "ככל שמתרגלים את זה יותר, כך זה צפוי לסייע לכם יותר", אמרה מומחית הרפואה האינטגרטיבית, ד"ר מישל לוי, ל-GQ. היא מייעצת לכל מי שחש בלחץ, לקחת נשימה עמוקה פנימה, להחזיק את האוויר לכמה שניות ואז לנשוף החוצה. "ניתן לעשות את זה בכל מקום ובכל זמן. זה לא אמור להפריע לפעילות היומית שלכם".

חברים שותים בירה ומצלמים סלפי. ShutterStock
צאו לבילוי עם חברים, מומלץ כל יום/ShutterStock

לאכול על בסיס צמחי
מומחים ממליצים מזה זמן רב לצרוך פחות בשר אדום, אשר נקשר לבעיות בריאותיות כגון מחלות לב, סוכרת, סרטן ועוד. אולם חוקרי ה-Blue Zone הגיעו למסקנה שתזונה מהצומח הנשענת על חלבונים על בסיס צמחי - כמו סויה, שעועית ועדשים - ממלאת תפקיד חיוני באריכות ימים.

כלל ה-80%.
מומלץ לאכול עד תחושת מלאות של 80% בלבד. כלומר לעולם לא להגיע לתחושת שובע או תחושת כבדות. בני המאה ב"אזורים הכחולים" נוטים לאכול ארוחות קטנות יותר בשעות הערב המוקדמות ולאחר מכן הם לא צורכים דבר מלבד מים, מה שעלול להוות אתגר לחובבי חטיפים. ד"ר לוי ממליצה לא לסיים מהצלחת ו"כאשר מתחילים להרגיש בתחושת השבוע", להעביר את שאריות המנה לקופסה ולשמור בקירור ליום למחרת.

זוזו
זה לא מפתיע שתנועה ופעילות גופנית תורמים לחיים בריאים וארוכים יותר, אולם ידוע כי אנו נוטים לשבת ללא תזונה כמעט שליש מהיום שלנו. בני מאה ב"אזורים הכחולים" ידועים כתזזיתיים יותר. אז נכון, חלקנו עסוקים בעבודה מול המחשב רוב היום וקשה לפנות 90 דקות לאימון. אולם, מחקרים הראו שגם להליכות קצרות במהלך היום או לפעילות גופנית של 22 דקות בלבד יש המון יתרונות. נסו לחזור מהעבודה ברגל או לעלות במדרגות במקום לקחת את המעלית כדי להכניס קצת תנועה לחיים שלכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אישה מרוקנת שאריות אוכל מהצלחת לפח. ShutterStock
נסו להימנע מתחושת שובע. לא חייבים לסיים מהצלחת/ShutterStock

עוד שיטות להארכת חיים
אתם תחיו יותר שנים - אבל רק עם תהייה לכם כמות כזו של ילדים

איך ב"אי בני האלמוות" חיים עד מעל לגיל 100? סוד "המקום הכי בריא בעולם" נחשף


הוסיפו אנשים לחיים שלכם

ימי הריחוק החברתי הסתיימו מזמן ובני אדם בהחלט זקוקים לחיבור ואינטראקציה "הוכח כי אהבה ואינטראקציות חברתיות חיוביות משחררות אוקסיטוצין, המכונה 'הורמון האהבה', אשר ממלא תפקיד בקשר ובהפחתת רמות הלחץ", אמר ויו, "לכן, יחסים אוהבים ותומכים יכולים להוביל לשיפורים ארוכי טווח במצב הרגשי ובבריאות הפיזית".

תעדוף למשפחה
באופן דומה, בלו יותר זמן עם המשפחה שלכם. לפי GQ, אלה שחיו הכי הרבה זמן התגוררו ליד הורים או סבים וסבתות, היו להם בני זוג לחיים והם בילו זמן מכוון עם ילדיהם, אם היו להם. זמן משפחתי מוכיח את עצמו כפתרון מועיל.

צרו קהילה
בני אדם אוהבים להרגיש שייכים לקבוצה. לפי בואטנר, התמקדות ברווחה אישית והצטרפות לאיזשהו קבוצה, מועדון או אימונים משותפים יכולה לספק תחושה קהילתית.

בססו מטרה
מציאת מטרה לחיים חשובה לתוחלת החיים שלכם. "זה יצרוך מכם לבצע חשבון נפש ולצאת למסע אישי מחשבתי, אך כשתמצאו את הייעוד שלכם, הוא יביא לכם בהירות", אמרה לוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully