וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ומה במקום הראשון? 10 הטרנדים המובילים בכושר לשנת 2024

יוסי זאבי

עודכן לאחרונה: 9.2.2024 / 11:53

משעוני כושר משוכללים ועד תוכניות קהילתיות לעידוד פעילות גופנית: הקולג' האמריקאי לרפואת ספורט מפרסם מדי שנה את הטרנדים המובילים בעולם הכושר. אלו התחזיות ל-2024

שעון סמסונג/יחצ

כמו בתחומים רבים אחרים, עולם הכושר מושפע מטרנדים ואופנות המשפיעים עליו. לעיתים אלו מגמות חולפות ולעיתים ארוכות ומתמשכות, כאלו שבאמת מביאות איתן בשורה חדשה ומרעננת שמבססת את עצמה בצורה יציבה בקרב שוחרי הכושר והבריאות ברחבי העולם.

כמדי שנה, מאז 2006, מוציא הקולג' האמריקאי לרפואת ספורט (ה-ACSM) את רשימת הטרנדים המובילים שלו לשנת הפעילות הנוכחית. הבחירה של עשרת הטרנדים המובילים נעשית באמצעות סקר רחב היקף, שנערך בין אלפי אנשי מקצוע מתחום הכושר ברחבי העולם ובפילוח דמוגרפי נרחב.

בין המומחים הבוחרים נמצאים כמובן מאמני כושר רבים, אבל גם פיזיותרפיסטים, דיאטנים ובעלי מקצוע אחרים הקשורים בתחום. אלו עשרת הטרנדים המובילים לשנת 2024 על-פי האנשים שנושמים את תחום הכושר מדי יום ביומו:

1. טכנולוגיות לבישות

במקום הראשון ברשימת הטרנדים ניתן למצוא את הטכנולוגיות הלבישות. מדובר באותם שעוני יד, מודדי צעדים, ניטור דופק ומדידת מרחק מבוססי GPS אשר כולנו הורגלנו לנוכחות שלהם בחיינו בשנים האחרונות. כל אלו מהווים שוק של ממש המגלגל מיליארדי דולרים, ומסייעים לנו למדוד, לנטר ולהכווין את עצמנו בכל מה שקשור בכושר שלנו, אבל לא רק - הם מנטרים את איכות השינה שלנו, את לחץ הדם ואפילו את רמת הסוכר בדם. ולחשוב שהתחום הזה נמצא כעת רק בחיתוליו.

אישה רצה בים עם מד פעילות על היד. ShutterStock
צמיד הכושר ימדוד וינטר את כל הנתונים הנדרשים. לרוץ בים/ShutterStock

2. פעילות גופנית במקום עבודה

מכירים את זאת מהגן של הבת שכל הזמן מתרוצצת ממקום למקום כשמד צעדים צמוד אליה 24/7? ייתכן מאוד שהיא חלק מהטרנד ומשתתפת באחת מהתחרויות האלו במקום העבודה שמדרבנות את העובדים להישאר פעילים ולצבור כמה שיותר צעדים. צפו ליותר ויותר פעילויות יזומות ממקומות העבודה שמעדיפים אתכם בריאים ובכושר מאשר חולים ומחסירים ימי עבודה יקרים.

3. תוכניות התערבות לבני גיל הזהב

במקום השלישי ברשימה ניתן למצוא תכניות התערבות מיוחדות שעונות על הצרכים של קהל המתאמנים המבוגר. גם אצלנו ניתן למצוא ברמה המוניציפלית תכניות מטעם העיריות שמעודדות מבוגרים לפעילות המותאמת להם במרחב הציבורי. תכניות שכאלו עשויות לכלול למשל אימוני טאי צ'י, גמישות ויוגה, אימוני התנגדות והתעמלות בונה עצם.

סדנה במדבר. ליאור נאור, מערכת וואלה! NEWS
אפשר אפילו באמצע המדבר. אימון טאי צ'י/מערכת וואלה! NEWS, ליאור נאור

4. תכניות לירידה במשקל

דגש מיוחד ומענה למגפת ההשמנה הגלובלית בדמות תוכניות ייעודיות הכוללות התערבות תזונתית ותוכניות אימון מותאמות לאלו המתמודדים עם משקל עודף והשמנת יתר. אלו יכולות להיות תכניות פרטניות של אחד על אחד או תוכנית קבוצתית בסגנון אלו שנחשפנו אליהן בשנים האחרונות.

5. הכרה ועיגון מעמדם של מומחי כושר מוסמכים

לקוח אשר מבקש כיום מחברת הביטוח הפרטית שלו השתתפות בהוצאות של מאמני כושר נתקל לרוב בסירוב. מגמה חדשה בעולם היא שינוי מדיניות ברמת ההכרה בהסמכה של נותני שירות בתחום הבריאות והאימון הגופני אשר תקל על לקוחות של מאמני כושר למשל להגיש לחברות הביטוח הפרטיות בקשה להשתתפות בהוצאות האימונים וכדומה. גם בישראל נעשה מאמץ בשנים האחרונות לעגן בחוק את מעמדם של מאמני הכושר, מה שיקל על קבלת החזרים מקופות החולים או חברות הביטוח הפרטיות.

6. העסקת מומחי כושר מוסמכים

בהמשך ישיר לטרנד הקודם - מתן דגש מיוחד להעסקה של נותני שירות מוסמכים ומנוסים בלבד בחברות אשר מספקות שירותי כושר ללקוחות, מתוך הבנה וקבלה כי שירות מקצועי של מומחה מוסמך ומנוסה מתורגם לאיכות גבוה של אימונים והדרכות איכותיות.

חדר כושר. ShutterStock
מעמדו של חדר הכושר מתעצם, אבל הגדילה המשמעותית היא דווקא באפשרויות הרבות מחוצה לו/ShutterStock

7. אפליקציות אימון ניידות

המקום השביעי והמכובד ברשימת הטרנדים המובילים בכושר מתכתב עם הפופולריות הרבה בשימוש הנרחב באלפי אפליקציות האימון שניתן להוריד לטלפונים החכמים, ובעזרתן לחזור לכושר ולשדרג יכולות. האפליקציות האלו מספקות תוכניות אימונים מותאמות לכל רמה, מאפשרות לשתף את האימונים שאתם מבצעים עם משתמשים אחרים ובעיקר מנגישות את עולם הכושר גם עבור אלו שמכון הכושר הוא לא אופציה עבורם, מסיבות כאלו או אחרות.

8. אימונים לבריאות מנטלית

לפי ה-ACSM, אחד מכל שמונה מבוגרים ברחבי העולם לוקה בתסמינים כאלו ואחרים של בריאות מנטלית לקויה. בריאות מנטלית היא מכלול של בריאות רגשית, פסיכולוגית וחברתית תקינה. מחקרים רבים בכל העולם שרטטו קו ישיר בין השתתפות קבועה בפעילות גופנית לבין שיפור ביכולות המנטליות והקוגניטיביות. תחום זה נמצא גם הוא רק בראשיתו, וצפוי להתרחב.

9. פיתוח יכולות אתלטיות לצעירים

הצעירים של היום הם הספורטאים של העתיד ובטרנד התשיעי אנו רואים מגמתיות בפיתוח מרכזי ספורט ותוכניות אימון לספורטאים צעירים לצורך שיפור יכולות מוטוריות, העלאת הבטחון העצמי, שיפור הקואורדינציה ועוד.

10. אימון כושר אישי

במקום ה-10 והמכובד נמצא אימון כושר האישי כאסטרטגיה לשיפור היכולות של אנשים ברחבי העולם להגיע ליעדים הפיזיים שהם סימנו לעצמם. מעמדו של מאמן הכושר האישי מתחזק עם השנים, כי אנשים מזהים עזרה זו כהתערבות מדויקת לתהליך גופני עמוק ויסודי, כזה שמחייב עזרה מבחוץ. כמו שדיאטנ/ית יוכל לספק לנו תפריט מאוזן, תפור למידותינו ולרצונותינו, גם גם מאמן הכושר האישי יוכל לסייע לנו להגיע למטרות הייחודיות שברצוננו להגיע אליהן, לבדוק על הדרך את מדדי הגוף שלנו ולהטמיע הרגלים נכונים לקראת השינוי אליו אנו מייחלים.

יוסי זאבי הוא מאמן כושר אישי ומדריך ספורט מוסמך מכון וינגייט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully