וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ניתן לטפל בכינים של ילדים עם מיונז או שמן זית? מומחים חושפים את האמת

18.2.2024 / 0:03

מומחים לכינים בארה"ב טוענים שהתופעה חזרה ביתר שאת בשנה האחרונה. אבל איך נערכים אליה מבעוד מועד וחוסכים סבל לילדים? הנה כמה עצות מועילות שלא מערבות כימיקלים

מהי הדרך הטובה ביותר לטפל בכינים?/@whatifshow

הכינים חזרו לראש של הילדים שלכם לאחרונה? אתם לא לבד. מומחים לנושא בניו יורק טוענים שהכינים "קמו לתחייה" בשנה האחרונה, אבל "השנה התופעה חמורה מאי פעם", כך מאשר אדריאן פיקני, מומחה לנושא מהמרכז לטיפול בכינים בניו יורק. התחזית הפסימית של המומחים טוענת שהנגע הרע הזה משפיע על אוכלוסייה רבה יותר של ילדים מאשר בעבר, כשההערכה בארה"ב מדברת על כך שבין 6 ל-12 מיליון ילדים בגילאי 3 עד 11 נגועים בכינים. ובארץ? הסטטיסטיקה מראה כי 75% מהילדים בישראל נדבקו בכינים לפחות פעם אחת בחייהם.

לפני הכל, מהי הכינה?

הכינה היא בעצם חרק טפיל שחי רק בראשיהם של בני אדם. היא חיה שם במשך כל חייה וניזונה מדם שאותו היא מוצצת באמצעות ניקוב עור הראש ארבע־חמש פעמים ביום. בניגוד למה שאולי מקובל לחשוב - הכינה לא עפה, לא מזנקת ולא שוחה. היא פשוט מתקדמת והולכת ממקום למקום. הטפיל הקטן הזה ניזון מדם של האדם שעליו הוא חי, ואין לו שום יכולת קיום מחוץ לגוף אליו הוא נטפל. ולכן ההדבקה נעשית במהלך מגע בין שני ראשים כאשר ראש אחד נגוע. זו הסיבה שהרבה הורים, סבתות, גננות, וכד נדבקות באופן תדיר בכינים.

ילד מגרד את הראש. ShutterStock
הילד שלך סובל מכינים? יש פיתרונות/ShutterStock

עד כאן התחזית הקודרת וכעת, מה הפיתרון?

ובכן, הרבה אנשים חוזרים ל"מקורות" ומעדיפים לטפל בבעיה בתרופות סבתא כמו למרוח את הראש הקטן של הילדים שלהם במיונז או בחומץ, או לשלוח אותם למיטה כשראשם טבול בשמן זית. ויש גם תרופת סבתא של פעם. בעבר הלא ממש רחוק הייתה תרופת פלא ששימשה כמעט את כולם נגד כינים - נפט. אבל זה המיתוס המסוכן מכולם. הפרקטיקה של שימוש בנפט נגד כינים החלה בימי מלחמת העולם השנייה, ולצערנו קיימת אצל לא מעט אנשים עד היום, אולם מדובר בתרופת סבתא מאוד לא מומלצת. נפט עלול לגרום לכוויות בעור ואף לדלקת ריאות כימית.לא רק שהשימוש בו מסוכן, אלא שהוא אסור לחלוטין ומידי שנה אנחנו עדים למקרי אשפוז של ילדים שטופלו עם נפט.

עוד על כינים
תופסות ראש: 9 מיתוסים על כינים

לנצח את הכינים: כך תתמודדו עם התופעה שלא פוסחת על אף גן


אז מה עם שמן זית? למרות שאין הוכחות מדעיות לכך ששמן זית אפקטיבי נגד כינים, יש מומחים רפואיים שמשוכנעים שזה טיפול יעיל. מרכז רפואי בויסקונסין שפרסם מדריך להורים נגד כינים, ממליץ למרוח את ראש הילדים בשמן זית בכל ארבעה ימים. גם ד"ר לורן אדלר מסבירה ששמן זית עשוי לחנוק ולהרוג את הכינים. מומלץ לילדים שעושים את זה לשים כובע מקלחת במהלך הלילה כדי לחנוק את החרקים, שיכולים לשרוד במשך שעות בלי לנשום. לורן הסבירה שהשמן גם מסייע בהסרת הביצים של הכינים מהשיער.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

ומה לגבי מיונז? כמו שמן הזית, גם המיונז מומלץ ומוכח ככזה שהורג כינים. אדלר ממליצה לישון עם מיונז על השיער בלילה, אבל לשים כובע אמבטיה לפני ששוטפים אותו בבוקר שלמחרת ולחזור על התהליך שבוע לאחר מכן.

לורן לא פוסלת את תכשירי השמפו נגד כינים, וגם ד"ר אלברט מוראדי שפרסם אצלנו מדריך מקיף בנושא מסכים אך מזכיר שעל מנת לטפל באמצעות תכשירים ייעודיים שקיימים בשוק, כדאי מאוד להתייעץ עם רוקח, שיוכל להסביר על מגוון מוצרים מוכחים קלינית ומאושרים על ידי משרד הבריאות כאביזרים רפואיים מורשים, החל מגיל חצי שנה. כמובן שיש להשתמש על פי ההנחיות המדויקות, כלומר חומר בכמות מספקת ולמשך הזמן המצוין בהוראות.

במחקר קליני נמצא שהרכב ייחודי של דימטקון ופנטרול מאפשר השמדה של עד 100% מביצי הכינים בנוסף להשמדת הכינים עצמן.

גם כאן, מסרק הכינים הצפוף יהיה יעיל לטיפול מיטבי ומשלים למגוון המוצרים לטיפול בכינים. בזמן שהשיער רטוב, מומלץ להשתמש במסרק לפחות חמש דקות, על מנת להוציא את כלל הכינים החיות או המתות שיש כתוצאה מהטיפול.

למרות מה שכולם חושבים - הטיפולים המוצעים יעילים וטובים למבוגרים וילדים כאחד. לאחר הטיפול, על מנת להיפטר משאריות הביצים המתות, יש לחפוף את השיער יחד עם מרכך, ולסרק אותו עם מסרק הכינים. יש לחזור על כך מידי יום או יומיים בשבוע, כך למשך מספר שבועות, עד שמספרן של קליפות הביצים פוחת משמעותית והן הופכות ל"בלתי נראות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully