וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנצח את הכינים: כך תתמודדו עם התופעה שלא פוסחת על אף גן

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 20.7.2023 / 15:53

ההדבקות, הגירודים, החפיפות - התעסקות עם כינים היא מעייפת ומייאשת ולפעמים מרגיש שזה לופ שלעולם לא ייגמר. הנה מה שאתם צריכים לדעת כדי לסיים את הסאגה (עד לפעם הבאה)

ילד מגרד את הראש. ShutterStock
תופעת הכינים רווחת בגני ילדים ובבתי ספר והיא אינה קשורה להיגיינה/ShutterStock

יום אחד זה יקרה, ובטלפון שלכם תופיע ההודעה: "היי לכולם, הכינה נחמה הגיעה לביקור אצלנו". האינסטינקט הראשוני שלכם יהיה להתגרד, והשני - לגשת מהר לבדיקת הראש של הילד שלכם ולקוות שלא תמצאו שם דבר.

תופעת הכינים רווחת בגני ילדים ובבתי ספר והיא אינה קשורה להיגיינה, אלא להדבקה מהירה בסביבה צפופה. הילדים מקרבים את הראשים תוך כדי משחק משותף ואז הכינים קופצות מראש לראש, מטילות ביצים ומסרבות לעזוב.

זה אף פעם לא הזמן המתאים לגלות שלילד שלכם יש כינים, ויותר מזה - זה אף פעם לא הזמן המתאים לגלות שגם אתם נדבקתם ממנו. אם אתם בדיוק חווים את הסטרס הזה עכשיו, הנה כמה דרכים שיסייעו לכם להתמודד עם הכינים ואף לנצח אותן, לפחות עד הפעם הבאה בה הן שוב יקפצו לביקור:

להכריז על טיפול משותף של כל הגן

אם כל הגן יעשה טיפול נגד כינים ביחד, ממש באותו יום, כך יהיה סיכוי שתיפטרו מהכינים מהר יותר. הדבר היחיד שכדאי לזכור הוא שהכינים יכולות להגיע לילדים גם מהאחים הגדולים, בני דודים או חברים ממסגרת אחרת.

לעשות טיפול בתכשירים ממש לפי ההוראות שלהם

אם בדקתם את הראש של הילד שלכם ומצאתם כינים או ביצים, סורו לבית המרקחת הקרוב או לחנויות הפארם ורכשו תכשיר ייעודי (עדיף כזה שקיבלתם עליו המלצות). לרוב זה יכלול שמפו ומרכך, ובנפרד תצטרכו לרכוש גם מסרק צפוף ממתכת. קראו טוב את ההוראות על התכשירים ועשו את הטיפול בדיוק כפי שכתוב. ישנה חשיבות לזמן שהחומר נמצא על הראש וכן חשוב להקפיד שהחומר לא ייגע בעיניים.

לסרק במסרק צפוף כל יום

גם בימים לאחר הטיפול, בתום חפיפה רגילה, עדיף להמשיך ולסרק במסרק צפוף ולבדוק שלא נשארה מאחור אף ביצה או כינה סוררת. המגדילים ראש ימשיכו לסרק במסרק צפוף באופן קבוע מדי שבוע, וזה יבטיח שגם אם לא כל הכינים הושמדו בטיפול, הראש יישאר נקי. בנוסף, ישנה טענה שקשה עד בלתי אפשרי להשמיד ביצי כינים, ולכן גם אם התכשיר הרג את הכינים, אם נשארו ביצים על הראש הן יבקעו בקרוב והראש יתמלא מחדש בכינים. מסרק צפוף איכותי צפוי לפלות בהצלחה גם את הביצים.

ילד מגרד את הראש. ShutterStock
זה אף פעם לא הזמן המתאים לגלות שלילד שלכם יש כינים/ShutterStock

לכבס את כל המצעים, המגבות והגומיות לשיער

מכונת הכביסה שלכם הולכת לעבוד קשה עם היוודע דבר הכינים אצל הילד שלכם. זה הזמן לכבס את המצעים - ציפה, ציפית והסדין, מגבות, פיג'מה, גומיות לשיער וכובעים.

להשתמש בתכשירים למניעה (ולא רק לטיפול)

שמן רוזמרין ותכשירים אחרים המיועדים למניעה יכולים בהחלט למנוע הדבקה, ולכן כדאי להכניס את השימוש בהם אל השגרה של הילדים. קחו בחשבון שהריח שלהם חזק (הם אמורים לדחות את הכינים) אז אל תגזימו בכמות...

לאסוף שיער בקפידה

בזמן הגן לא מפזרים שיער - זה צריך להיות מאוד ברור לכולם. גם אם הילד או הילדה שלכם לא חובבי שיער אסוף, אתם חייבים להעביר להם את המסר מאחר שזה יפחית את הסיכויים להידבק שוב בכינים. השאירו את השיער הפזור לאירועים מיוחדים.

להגביר מודעות אצל הילדים

ילדים צריכים להיות ילדים ולא לחשוב יותר מדי, אבל כדאי שתשתפו אותם, בהתאם לגילם, בדרכים לצמצם או למנוע הדבקות בכינים. למשל, לא להחליף גומיות או להסתרק אצל חברות, לשמור טיפ טיפונת על מרחק כשמשחקים וכדומה.

ולסיום, אל תשכחו לעשות טיפול גם לעצמכם

הורים רבים מופתעים לגלות שגם הם נדבקו בכינים, ולעתים נוטים להתכחש לזה מרוב בושה. אז בשלב הראשון תוכלו להתנחם בכך שזה קורה לכל כך הרבה הורים סביבכם, ובשלב השני תצטרכו להתעשת ולטפל גם בעצמכם. טיפול, טיפול מונע, כביסות וסירוק במסרק צפוף - כל הטוב הזה, עכשיו גם אצלכם. בסופו של יום, אתם והילדים שלכם רוצים להיות קרובים, לכן עשו כל מה שאתם יכולים כדי לסלק את הכינים מהבית שלכם ולחזור להתחבק ללא חשש.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אישה מגרדת את הקרקפת שלה. ShutterStock
בזמן הגן לא מפזרים שיער - זה צריך להיות מאוד ברור לכולם/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully