וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כן, גם ריח דגים: 4 ריחות גוף שאסור לכם להתעלם מהם

עודכן לאחרונה: 6.2.2024 / 10:53

ריחות גוף יכולים להיות מסריחים, מוזרים ולעיתים נדירות גם טובים. אבל יש כמה מקרים שמחייבים אתכם לפנות לרופא המשפחה

הקשר בין ריח רע מבית השחי לשעוות האוזניים/@dr.karanr

לפני שנתחיל ברשימה של כמה אזהרות שבאים עם ריחות גוף שונים, כדאי להבהיר: חשוב להבין כי ריח גוף הוא לרוב תוצר של חילוף החומרים של חיידקים שחיים על עור גופנו, בעיקר באזורים עתירי בלוטות זיעה. הזיעה עצמה, אולי תופתעו, היא נוזל מלוח וחסר ריח בפני עצמו.

באופן כללי כל מצב רגשי (לחץ) או רפואי (כמו זיהום), שמוביל לסטרס מגביר הפרשת זיעה ועלול להשפיע לרעה על ריח הגוף. קיימות גם מספר מחלות ומצבים רפואיים ספציפיים שעלולים להוביל לריח גוף אופייני. סוכרת למשל היא אחד הגורמים השכיחים שיכולים להשפיע על ריח הגוף. במהלך סיבוך קשה של סוכרת שמלווה בכשל באיזון רמות הסוכר בדם והיווצרות של חומצה ואצטון (מצב המכונה חמצת קטוטית סוכרתית) ריח גוף חריף הוא אחד הסימנים. גם פעילות יתר של בלוטת התריס עלול להגביר זיעה ובכך להוביל לריח גוף חריף. מחלות שגורמות לאי ספיקת כבד וכליות, איברים שאחראיים בין היתר על פירוק והפרשה של רעלים מהגוף, עלולות גם הן להשפיע לרעה על ריח הגוף.

ד"ר ג'ניפר קאודל הסבירה בטיקטוק מתי ריח גוף רע יכול להיות מסוכן. לדבריה, ארבעה ריחות גוף 'מסריחים' אמורים להיות סיבה לדאגה. "יש שם הרבה ריחות גוף נורמליים לחלוטין. אני לא אומרת שכל ריח גוף הוא ריח גוף רע", ציינה. "אלה רק ארבעה שאתה צריך לשים לב אליהם", אמרה רופאת המשפחה.

1. ריח רע מהפה שלא עובר
אם ריח הפה הרע שלכם נמשך אחרי שצחצחתם שיניים ואתם שמים לב לזה לעתים קרובות, ד"ר קאודל אומרת שכדאי לפנות לרופא בקשר לזה. "אין להתעלם מריח רע מהפה שפשוט לא עובר", אמרה לצופים בקליפ שהועלה לאחרונה. "אנחנו תוהים אם למישהו יש היגיינת פה לקויה, אבל האמת היא שריח רע מהפה שלא נעלם עלול להיגרם בגלל דברים אחרים לגמרי".

רופאת המשפחה מנתה כמה מצבים שיכולים לגרום לריח פה רע:
ריפלוקס חומצי
דלקות כרוניות בסינוסים
יובש בפה וייצור לא מספיק של רוק
תרופות מסוימות


ריח רע מהפה יכול במקרים מסוימים להיות סימן לסרטן הפה. כדי לבדוק את ריח הפה, אפשר ללקק את פרק כף היד , לתת לו להתייבש לרגע ואז לנשום. לחלופין, להשתמש בחוט דנטלי לכיוון החלק האחורי של הפה ואז להריח את החוט, או לגרד בעדינות את הלשון עם מברשת שיניים רכה ואז להריח אותו.

2. נרתיק עם ריח דגים
זה לא מציאותי לצפות מהנרתיק הנשי להריח כמו בושם, אבל ריח דגים יכול להיות סיבה לדאגה, אמרה ד"ר קאודל. "נשים, אם יש לכן ריח של דגים שם למטה, אתן חייבות לראות את הרופא שלכן," אמרה הרופאה.

זה יכול להיות סימן שיש לך וגינוזיס חיידקי (BV), היא הסבירה, חוסר איזון של חיידקים שאולי צריך לטפל באנטיביוטיקה. ד"ר קאודל הסבירה שבעוד ש"חיידקים טובים ורעים מסתובבים" שם למטה, וצמיחת יתר של חיידקים רעים יכולים לגרום לזה.

מלבד ריח דגים, המצב יכול לגרום גם להפרשה נרתיקית יוצאת דופן שיש לה ריח דגים חזק, במיוחד לאחר סקס, שינוי בצבע ובעקביות של ההפרשות, כגון הפיכתה אפרפרה-לבנה ודקה ומימית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אישה יושבת בשירותים. ShutterStock
אישה יושבת בשירותים/ShutterStock

3. שתן מסריח

השתן שלנו לעולם לא יריח נפלא, אבל פיפי בעל ריח רע במיוחד יכול להיות הסימן לדלקת בדרכי השתן (UTI) אצל גברים ונשים כאחד, אמרה ד"ר קאודל.

זיהום כזה מתרחש כאשר חיידקים חודרים למערכת השתן, שכוללת גם את שלפוחית השתן והכליות. לרוב, הזיהום הזה מתחיל בשופכה, והחיידקים מתחילים להתרבות מרגע שהם בתוך דרכי השתן. ברוב רובם של המקרים הזיהום בא לידי ביטוי בשלפוחית השתן, אך הוא יכול עקרונית להתרחש בכל אחד מחלקיה של מערכת השתן.

התסמינים כוללים:

כאב או תחושת צריבה בעת פיפי
צורך להשתין לעתים קרובות יותר מהרגיל ובמהלך הלילה
צריך לעשות פיפי פתאומי או דחוף יותר מהרגיל
פיפי שנראה מעט עכור
דם בפיפי
כאבי בטן תחתונה או כאבים בגב, ממש מתחת לצלעות
חום גבוה, או תחושת חום וצמרמורת
חום נמוך מאוד מתחת ל-36C


4. פצע מסריח
"אם יש לך פצע או חתך בכל מקום בגוף שמריח מוזר, אני חוששת שהוא עלול להיות מזוהם", אמרה ד"ר קאודל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully