וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו השיטה הכי יעילה לבדוק אם יש לכם ריע רע מהפה

8.11.2018 / 7:09

זה קורה לטובים ביותר, נשימה קטנה וכל הסובבים מתעלפים בגלל ריח רע מהפה. איך תוכלו לגלות בקלות בעצמכם אם אתם לא מדיפים ניחוחות לא נעימים ולהיפטר מהגורמים הבעייתים?

ריח רע מהפה. ShutterStock
אל תטעו לחשוב שתוכלו להריח ככה את הסירחון בפה. אישה שסובלת מבאשת בפה/ShutterStock

אם קולגות ובני משפחה לא ששים לעלות איתכם במעלית ותמיד מסרבים לעלות לטרמפ לצדכם, זו אינדיקציה מספיק טובה לזה שאתם סובלים מהבל פה ריחני במיוחד. אבל ברצינות, לא צריך לחכות לסימנים כאלה כדי לדעת אחת ולתמיד האם יש לכם נטייה להפיץ ריח רע מהפה. אין סיכוי שהנושא הזה יעלה בשיחות חולין ומישהו מחבריכם יודה שהוא סובל מהבעיה בעצמו או ייסב את תשומת לבכם לעובדה שאתם משחררים ארומה בעייתית בכל פעם שאתם פותחים אותו. אולי תתנחמו לגלות שמיליוני בני אדם סובלים גם הם מהבעיה. למעשה אחד מכל ארבעה אנשים סובל באופן קבוע מריח רע מהפה ודרכי הנשימה שמשליך בין היתר גם על מערכות היחסים שלו עם הסובבים אותו.

עוד בנושא:
7 דרכים טבעיות לשפר את ריח הפה
בדק בית: בדיקות רפואיות שאתם יכולים לעשות בעצמכם
אילו מאכלים ומחלות גורמים לריח רע מהגוף?

הבעיה הכאובה נגרמת בגלל החיידקים שחיים בפה שלכם. "הם ניזונים מחלבונים שבמזון שצרכתם, מריר ודם, ומשחררים תרכובות גופרית שגורמות לסירחון שמשתחרר מהלשון ודרכי הנשימה", מסביר ד"ר הרולד כץ, רופא שיניים ומומחה לבאשת הפה. אף אחד לא חסין מפני הניחוחות שמשתחררים לאחר אכילת שום ובצל, אבל אם הנשימה שלכם משחררת ריח רע, ללא קשר לצחצוח שיניים ושימוש בחוט דנטלי, אתם סובלים מבעיה כרונית.

רוכסן חוסם פה של אישה. ShutterStock
לפני שתאבדו חברים קרובים, יש כמה שיטות יעילות להפחית את הריח הרע/ShutterStock

איכשהו כולם טועים לחשוב שהשיטה המקובלת לאבחון ריח רע בעזרת הנשימה לתוך כפות הידיים יעילה. למעשה, היא לא עובדת כי המוח שלנו רגיל לסנן ולהתעלם מריחות לא נעימים שאנחנו מפיצים. "נסו ללקק את גב היד שלכם, תנו לה להתייבש ואז רחרחו אותה", מציע ד"ר כץ, "תרכובות הגופרית הריחנית מתמזגות עם הרוק שלכם, וכשהוא מתאדה תוכלו להריח אותן על העור שלכם".

אם גיליתם ארומה חשודה, אין מה להילחץ מפני שיש כמה שיטות יעילות שיחזירו לכם את הניחוח הרענן לפה. קודם כל, כדאי שתהיו מודעים למזון שעלול לגרום לבאשת בפה. לא רק חשודים מידיים כמו שום ובצל גורמים לבעיה. "מוצרי חלב כמו חלב וגבינה בעייתים מאוד, כי הם מכילים חלבונים שהחיידקים אוהבים", אומר ד"ר כץ. "מאותה סיבה, דיאטות עשירות בחלבון שמכילות מנות גדולות של בשר ודגים יכולות להשפיע על הניחוח שאתם מפיצים בנשימה. ירקות מצליבים כמו כרוב, נבטים, כרוב ניצנים וברוקולי הם גורמים נוספים משום שהם מכילים הרבה גופרית מסריחה. גם סוכר ומזון חומצי כמו חומץ ופירות הדר יכולים להאיץ את קצב ייצור החיידקים בפה ולהבאיש את הפה שלכם".

עוד באותו נושא

לא רק בצל ושום: 7 מאכלים שגורמים לריח רע מהפה

לכתבה המלאה
עשבי תיבול. ShutterStock
לא פחות יעילים במיגור ריחות רעים בדרכי הנשימה ממשחת השיניים. עשבי תיבול/ShutterStock

אין צורך להתנזר לחלוטין מכל המאכלים האלה, אבל כדאי להיות מודעים לכך שעליכם לנטרל את השפעתם. אין צורך להסביר למה כדאי לכם לצחצח שיניים לפחות פעמיים ביום, אבל חשוב במיוחד לעשות זאת לאחר אכילת מזון כמו חלב או בשר. ד"ר כץ טוען שלא כדאי לתלות תקוות בצחצוח הלשון מפני שחיידקים חיים גם בדרכי הנשימה מדי וקשה להגיע אליהם. לשם כך, רצוי שתצרכו מאכלים שיכולים לסייע בהפגת ריחות כמו תפוחי עץ, פטרוזיליה וקינמון.

לקינוח, הקפידו להיפטר ממזון שתקוע בין השיניים. אם הוא נתקע בחורים וברווחים, הוא יסריח את הפה שלכם כאילו אין מחר. שימוש בחוט דנטלי יכול לפתור את הבעיה, כמו גם שטיפה יסודית במי פה ובמברשות שיניים עם ראש צר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully