וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר קבע שאוננות מפחיתה את הסיכון לסרטן הערמונית - וזה המספר שעליכם לעמוד בו

29.1.2024 / 0:08

גברים, אתם לא מאוננים מספיק - כך קבע מחקר חדש של אוניברסיטת הרווארד. החוקרים מצאו שאוננות מוגברת מפחיתה את הסיכון לחלות בסרטן הערמונית והכריזו על מספר הפעמים המומלץ בחודש לעינוג עצמי

היתרונות הבריאותיים של אוננות - על פי רופאה/@yoxlyhealth

על אף עלייתו של הטרנד "נובמבר ללא גמירה" (No Nut November שמכונה בעברית: חשוון ללא פקאן) הקורא להתנזרות מאוננות ואורגזמה למשך חודש שלם, מומחים טוענים כעת שחשוב לאונן כמעט כל יום. מחקר חדש של אוניברסיטת הרווארד קבע שאוננות מוגברת מסייעת בהפחתת הסיכון לחלות בסרטן הערמונית.

אז כמה פעמים זה מספיק? ובכן, על פי המידע שפורסם ב-IFLScience, מומלץ לאונן לפחות 21 פעמים בחודש כדי לצמצם את הסיכון ללקות בסרטן הערמונית. המחקר שפורסם ב-European Urology טוען שזה עשוי להוריד את הסיכון לחלות עד שליש.

על פי מסקנות המחקר, להגיע לאורגזמה 21 פעמים (ויותר!) בחודש עשוי להעניק דחיפה בריאותית דומה לריצה ואכילה בריאה. 31,925 גברים בין הגילאים 20-29 ו-40-49 השתתפו במחקר והתנהגותם נוטרה במשך 18 חודשים, כאשר תדירות השפיכה נקבעה בשנה שלפני חלוקת השאלון. המחקר מראה ירידה סטטיסטית מובהקת במקרי סרטן הערמונית אצל הגברים שאוננו לעתים קרובות יותר. הממצאים מצביעים על כך שאוננות קבועה הסירה מהגוף רעלים המביאים לסרטן המצטברים להם בערמונית.

האם אוננות מזיקה לנו?

זה לא המחקר וחוות דעת המומחים היחידים שתומכים ביתרונות של אוננות קבועה בקרב גברים. בעוד שאנשים הלוקחים חלק בטרנד No Nut November ממסגרים את ההתנזרות מאוננות כדבר יעיל לבריאות הפיזית והנפשית, לדברי האורולוגית ד"ר רנה מאליק, אין הוכחות מדעיות מוצקות המגבות זאת.

מאליק שוחחה בעבר עם Insider ואמרה כי היתרונות של שפיכה כוללים הפחתת מתח ויתכן שגם הפחתת הסיכון לסרטן הערמונית. האורולוגית דנה גם ברעיון שאוננות יכולה להוביל להפחתת הביצועים בספורט, הכחישה זאת ואמרה שאין למידע הזה בסיס מדעי.

עוד בנושא:
גבר טוען שמצבו הבריאותי השתפר מאז שהפסיק לאונן - אך האם יש קשר?

מחקר מצא: אוננות היא טקטיקה שימושית ויש לה יתרונות רבים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

ד"ר רנה מאליק מדברת על אוננות:

למרבה הצער, אתם לא יכולים פשוט לאונן הרבה ולצפות שהכל יהיה בסדר. תזונה בריאה, פעילות גופנית ובדיקות סדירות מפחיתות משמעותית את הסיכון לחלות - ומומלץ לשלב את כל אלו כדי להישאר בריאים ככל האפשר.

אחד מכל שבעה גברים יחלה בסרטן הערמונית בארה"ב במהלך חייו. בשנה שעברה אובחנו במחלה 161,360 אנשים בארה"ב - מתוכם, כמעט 27,000 מתו. הסיכון עולה באופן דרסטי מעל גילאי 65, כאשר למעלה מ-85 אחוזים מהמקרים מאובחנים בטווח גילאים זה.

למרבה המזל, שיעור ההישרדות של חולי סרטן הערמונית גבוה יחסית לסוגי סרטן אחרים ובהתאם לשלב הסרטן, הטיפול משתנה בין לא פולשני לניתוח. טיפולי הקרנות וניתוחים (כריתת ערמונית רדיקלית) זמינים עבור גידולים מקומיים, אך הטיפול יכול להותיר את המטופל עם השפעות משנות חיים, כגון בריחת שתן (חוסר יכולת לשלוט במתן שתן) ואימפוטנציה (חוסר יכולת לקבל זקפה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully