וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר מצא: אוננות היא טקטיקה שימושית ויש לה יתרונות רבים

15.6.2023 / 0:07

אוננות היא ככל הנראה מה שסייע למין שלנו להתפתח, כך אומרי מחברי מחקר בריטי חדש הבוחן את תפקיד האוננות באבולוציה

היתרונות הבריאותיים של אוננות - על פי רופאה/@yoxlyhealth

שלא יגידו לכם להפסיק: מחקר בריטי מצא שאוננות מגיעה עם מגוון יתרונות שסייעו לכל הפרימטים - כולל בני האדם - לשרוד ולשגשג.

"אוננות מילאה תפקיד חשוב באבולוציה. היא נפוצה ברחבי ממלכת החיות ובמיוחד בקרב פרימטים, כולל בני אדם", אמרו מחברי המחקר, "היא ככל הנראה הייתה קיימת באב הקדמון המשותף של כל הקופים וההומינואידים".

אוננות מעולם לא זכתה לתשומת לב אקדמית רבה מכיוון שהיא "נחשבת כפתולוגית או כתוצר לוואי של עוררות מינית" - והמחקרים בנושא היו כה מעורפלים מדי מכדי להבין כיצד הפעולה התפתחה. מחקר חדש של Proceedings of the Royal Society B, המבקש למלא את פער הידע הזה, חושף כי אוננות - במיוחד בקרב פרימטים זכרים - עשויה הייתה להבטיח את הצלחת מאמצי הרבייה שלהם. "אוננות (ללא שפיכה) יכולה להגביר את העוררות לפני סקס", כתבו המחברים, "זו עשויה להיות טקטיקה שימושית במיוחד עבור זכרים שהיצר עשוי לרדת להם במהלך תהליך ההזדווגות - בכך שהיא עוזרת להם לפלוט זרע מהר יותר", הם ציינו - מה שאולי מסביר מהיכן מגיע אלינו "הקוויקי".

תיעוד נדיר של דוב פנדה מאונן/WWF

מצד שני

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

בנוסף, שפיכה סדירה "מאפשרת לזכרים לשפוך זרע נחות - ומשאירה זרע טרי ואיכותי זמין להזדווגות, אשר נוטה יותר להתחרות באלו של זכרים אחרים". לכן, מאמינים החוקרים, אוננות גברית התפתחה כאסטרטגיה במצבים שבהם זכרים התמודדו בתחרות זיווג אינטנסיבית.

כיתרון נוסף, אוננות מסייעת כנראה במניעת התפשטות של זיהומים המועברים במגע מיני "על ידי ניקוי השופכה (מוקד זיהום ראשוני עבור מחלות מין רבות) עם שפיכה".

עם זאת, כשמדובר בנקבות, היתרונות האבולוציוניים של אוננות, אם יש כאלו בכלל, פחות ברורים. "דרושים נתונים נוספים על התנהגות מינית של נשים כדי להבין טוב יותר את התפקיד האבולוציוני של אוננות נשית", כתבו מחברי המחקר.

אישה צופה בפורנו. Oleg Elkov, ShutterStock
כשמדובר בנקבות, היתרונות האבולוציוניים של אוננות, אם בכלל, פחות ברורים/ShutterStock, Oleg Elkov

מומחים רפואיים מצאו בעבר מגוון יתרונות לאוננות, כולל הפגת מתחים, הערכה עצמית גבוהה יותר ושביעות רצון רבה יותר ממערכות יחסים. מחקר משנת 2016 של European Urology מצא ששפיכה - כולל אוננות עד שפיכה - קשורה גם לסיכון נמוך יותר ללקות בסרטן הערמונית.

"הממצאים שלנו עוזרים לשפוך אור על התנהגות מינית נפוצה מאוד, אך בקושי מובנת", אמרה המחברת הראשית ד"ר מטילדה ברינדל, מהקולג' האוניברסיטאי של לונדון, "העובדה שהתנהגות אוטו-מינית עשויה לשרת פונקציה אדפטיבית ונמצאת בכל מקום, בכל סדר הפרימטים, ומתורגלת על ידי שני המינים - מוכיחה שאוננות היא חלק מרפרטואר של התנהגויות מיניות בריאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully