וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה גרם ל-23 רופאים ואחיות להתעלף אחרי טיפול באשה עם דם גבישי?

26.12.2023 / 0:05

האם התעלומה על "האישה הרעילה" שגרמה לפרמדיקים סביבה לחלות נפתרה כ-30 שנה אחרי המקרה? מומחים מסכימים על הסיבה לאחת מהתעלומות הרפואיות הגדולות בהיסטוריה שהייתה השראה לפרקים ב"חוק וסדר" ו"תיקים באפילה"

סיפורה של גלוריה רמירז, האישה הרעילה/@1untoldstory

התעלומה על "האישה הרעילה", גלוריה רמירז, היא אחת מהתעלומות הרפואיות הגדולות בהיסטוריה המודרנית, שהיוותה השראה לפרקים בסדרות "תיקים באפלה" ו"חוק וסדר". בתקרית המאוד מוזרה הזו אישה חולה גרמה ללא פחות מ-23 רופאים ואחיות שטיפלו בה לחלות. אחת האחיות אפילו הגיעה לטיפול נמרץ בגללה. עד היום לא פורסמה שום הודעה רשמית שמסבירה מה שבאמת קרה שם, אבל כעת מומחים שחקרו את המקרה מסכימים על הסיבה הרפואית שהובילה לכך.

הכל התחיל כשגלוריה רמירז אושפזה בבית החולים הכללי ריברסייד בדרום קליפורניה, ארה"ב, בפברואר 1994. היא הייתה חולה בסרטן צוואר הרחם (במצב סופני) וסבלה באותה העת מדפיקות לב מוגברות וקשיי נשימה. אחיות לקחו דגימת דם ומיד נראו מודאגות כשהבחינו שלדם שלה יש ריח כימי מוזר והוא מכיל חלקיקים דמויי גבישים. הן גם שמו לב שיש ברק שמנוני בגופה של גלוריה וריח מוזר של "שום פירותי" הנידף מפיה.

אולם רק כשאחת האחיות התעלפה, זמן קצר לאחר שאמרה שהיא מרגישה שפניה "בוערות", הבהלה באמת התחילה. 23 פרמדיקים החלו לחוש בחילה וסחרחורות ודיווחו בין היתר על רעידות, פרכוסים, קוצר נשימה ואפילו שיתוק זמני.

גלוריה רמירז - האישה הרעילה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הכירו את גלוריה רמירז - "האישה הרעילה"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בית החולים הכריז במהירות על מצב חירום פנימי ופינה את כל החולים האחרים לחניון, וגלוריה, בת ה-31, מתה זמן קצר לאחר מכן. אחת האחיות שהניעה את גופתה דיווחה על אותה תחושת צריבה על עורה כמו עמיתתה - לפני שהקיאה. ג'ולי גורצ'ינסקי הייתה האחות שנפגעה בצורה הקשה ביותר ונאלצה לבלות שבועיים בטיפול נמרץ כשהיא סובלת מדום נשימה, דלקת בכבד ובלבלב ונמק אווסקולרי (היחלשות של העצם כתוצאה מפגיעה באספקת הדם). היא יצאה מזה בשלום אך נאלצה ללכת בעזרת קביים במשך חודשיים.

בסך הכל, 23 מתוך 37 החובשים שבאו במגע עם גלוריה חלו. חמישה נזקקו לאשפוז. בבית החולים בוצע חיפוש אחר כימיקלים, אך לא נמצאו כאלה. גם גופתה של גלוריה נותחה, אך התוצאות לא היו חד משמעיות. סיבת המוות שלה הוכרזה כהפרעת קצב לב (דופק לא תקין או לא סדיר) שנגרמה על ידי מחלת סרטן צוואר הרחם שלה.

עוד תעלומות רפואיות
האישה שהובהלה לבית החולים בגלל צבע הצואה שלה

תעלומת הרופא שפיתח את "סם החיים" ומת בגיל 148

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

כמה תיאוריות הועלו במהלך השנים לגבי מה שבאמת קרה שם, כולל היסטריה המונית (מצב פסיכולוגי המשפיע על קבוצות של אנשים בעלי סביבה משותפת) ואפילו תקיפת חייזרים. בני משפחתה האמינו שהמחלקות הרפואיות עצמן היו אשמות וטענו שמדובר כנראה בדליפת גז רעיל ושאין שום קשר לרמירז עצמה.

כמעט שלושה עשורים מאוחר יותר, התקרית נשארה עדיין בגדר תעלומה אבל נראה שמומחים רופאיים שחקרו אותה מסכימים כעת על מה שכנראה הוביל לה - כמויות חריגות לכאורה של דימתיל סולפוקסיד בגופה של גלוריה. לדעת המומחים, גלוריה השתמשה בג'ל אנטי דלקתי כדי להקל על הכאבים שנבעו מהסרטן שלה והג'ל הגיב לטיפול אחר שניתן לה על ידי הרופאים והביא ליצירת דימתיל סולפון, שיכול להתגבש בטמפרטורת החדר. החוקרים אומרים שמכות חשמל מהדפיברילטור ששימש לאחר שגלוריה נכנסה לדום לב יכלו להפוך אותו לדימתיל סולפט - שהוא גז רעיל מאוד. כאשר הוא חודר לגוף, הוא עלול לגרום להזיות, עוויתות ואי ספיקת לב.

הסיפור היווה השראה לפרק של "חוק וסדר"

ושל "תיקים באפילה"

על אף שהתיאוריה הזו אושרה על ידי משרד חוקר מקרי המוות של ריברסייד, טום דסנטיס, דובר חוקרי מקרי המוות של המחוז, אמר אז: "יש סיכוי שהמקרה ישאר בגדר תעלומה". כתב בכתב העת Forensic Science International, פטריק מ. גרנט, מהמרכז למדע משפטי ליברמור, אמר שזו תיאוריה סבירה בהחלט. "חלק ניכר מהמסתורין סביב הנסיבות בבית החולים עשוי להיות מוסבר אם המסלול המטבולי המשוער הזה התרחש בזמן תקרית חדר המיון", אמר, "על אף שדימתיל סולפט לא זוהה בשום ניתוח רלוונטי לאירוע זה, יש הסברים מדעיים סבירים שיחזקו את העובדה הזו. התיאורים של הסימפטומים של נפגעי צוות בית החולים נראים די עקביים לחשיפה לדימתיל סולפט".

גם המחברים המדעיים הוק וסיגל מצהירים בספר הלימוד שלהם כי התיאוריה של גרנט היא "ההסבר המדעי ביותר עד כה". "מעבר לתיאוריה הזו, מעולם לא הוצע הסבר אמין למקרה המוזר של גלוריה רמירז", הוסיפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully