וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומה רפואית: הובהלה לבית החולים בגלל צבע הצואה שלה

5.8.2020 / 0:02

אישה חולת סרטן נחרדה כשגילתה שהצואה שלה יוצאת בצבע כסף מתכתי ומיהרה לבית חולים ומשם הועברה להוספיס. המקרה שלה הגיע לירחון רפואי מוביל שמזהיר את האנשים לבחון את צבע הצואה שלהם

קמפיין על חשיבות הגילוי המוקדם של סרטן המעי הגס/צו מניעה

אישה בארצות הברית הופנתה לטיפול נמרץ בבית חולים אחרי שהצואה שלה קיבלה גוון של צבע כסף מתכתי. המקרה הרפואי של האישה בת ה-69 מוושינגטון הגיע עד למגזין הרפואי New England Journal of Medicine. על פי הדיווח, האישה סבלה מגרורות של סרטן המעי הגס והחלחולת, ובמשך שבועיים חשה סחרחורות שבא והלכו. הרופאים שבדקו אותה אמרו שהיא הציגה צבע "לא אופייני של הצואה" ופרסמו תמונות של הצבע המטאלי המוזר שמוצג על כוס הפלסטיק בו נלקחה דגימת הצואה.

צילום רנטגן של אגן הירכיים של אשה שהצואה שלה נצבעה בצבע כסוף. New England Journal of Medicine, אתר רשמי
מימין - צילום אגן הירכיים של האשה, משמאל - הכוס בה נלקחה דגגימת הצואה הכסופה/אתר רשמי, New England Journal of Medicine

הרופאים קבעו כי הסיבה לתופעה המוזרה היא שילוב של צהבת עם תופעות הלוואי של התרופות שהאישה לקחה. בדיקות נוספות של הצואה גילו שהסרטן התפשט לכבד של האישה. הרופאים קבעו כי הסרטן הגיע למעי הגס ובגלל השלב המתקדם של הסרטן, החליטו להשאיר אותה בהוספיס. "אחרי דיון על דרכי הטיפול של המטופלת, הוחלט להתמקד ברווחתה", כתב הצוות שטיפל בה.

הרופאים מזכירים שלמרות שהצואה יכולה להיות במגוון של צבעים, צריכים לדבר עם רופא אם הצואה היא בגוון אדום או שחור מה שיכול להעיד על המצאות של דם במערכת: "צבע הצואה מושפע ממה שאנחנו אוכלים, וכן מכמות נוזל כיס המרה בצואה. כשהנוזלים הללו עוברים דרך מערכת העיכול, הם עוברים תהליך כימי שמונע על ידי אנזימים, שמשנים את הצבע מירוק לחום".

  • עוד באותו נושא:
  • צואה
  • סרטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully