וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומת הרופא שפיתח את "סם החיים" ומת בגיל 148

22.8.2022 / 23:42

על המצבה של ד"ר מיד נכתב שהוא מת באוקטובר 1652, כמעט 149 שנים אחרי שנולד. ההערכה היא שאשתו הקדישה לו את הכיתוב הזה כדי לקדם את המכירות של הסם שהוא פיתח

קנה טנקה מיפן חגגה יום הולדת 117, וממשיכה להחזיק בשיא גינס על היותה האישה הכי מבוגרת בעולם/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

גופתו של ד"ר ווליאם מיד נטמנה מתחת למצבה שממוקמת כ-24 קילומטר מלונדון בחלקת קבר בעיירה הרטפורדשייר. אלא שלא המצבה שלו היא שמעניינת, אלא מה שכתוב עליה. על פי הכיתוב, הרופא הבריטי, שמת אי שם באוקטובר 1652, היה רחוק רק חודשיים מחגיגת יום ההולדת ה-149 שלו.

בהקדשה על המצבה שלו נכתב: "וויליאם מיד, שמת ב-28 באוקטובר 1652, היה בן 148, 9 חודשים, 3 שבועות וארבעה ימים". אם הגיל שצויין אכן נכון, ד"ר מיד נולד בינואר 1504 ומת קצת לפני מלחמת האזרחים באנגליה.

בעוד שלחיות עד גיל 148 בימינו נשמע כמו משהו בדיוני, זה היה הרבה יותר בדיוני בתקופתו - תוחלת החיים של אנשים שנולדו באירופה במאה ה-16 הייתה בין 30 ל-40 שנים, מה שהופך את הסיפור של ד"ר מיד לבלתי סביר אף יותר. עד שמגלים שלפי האגדה המקומית ד"ר מיד פיתח "סם חיים" לחיים ארוכים, יחד עם תרופות נוספות.

המצבה של ד"ר מיד בבית הקברות הרטפורדשייר. darkdestiny, צילום מסך
המצבה של ד"ר מיד בבית הקברות הרטפורדשייר/צילום מסך, darkdestiny

על פי ההערכות, אשתו הייתה זו שהקדישה לו את הכיתוב על המצבה - כדי לקדם את המכירות של "סם החיים" שלו, מה שמגביר עוד יותר את הספקות סביב אמיתות הסיפור. לעומת זאת, ברישומים של השלטון המקומי שנמצאו משנת 1781 נכתב על "המקרה המדהים הזה של אריכות ימים", ונטען שם ששומרי בית הקברות נאלצו לחדש את הכיתוב על המצבה לאחר שהיא הפכה לבלתי קריאה.

באתרי ההיסטוריה של הרטפורדשייר נטען שהמצבה התכסתה בצמחייה בשנים האחרונות וגם נשברה במהלך הניסיונות למקם אותה מחדש. המצבה חוברה לה מאז שוב ועומדת על כנה - אבל האם גילו של ד"ר מיד אכן מדוייק? השאלה הזו תישאר בגדר תעלומה לתמיד.

  • עוד באותו נושא:
  • מצבה
  • מוות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully