וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבריאות המוח והלב: 8 סיבות בריאותיות לעשות יותר סקס

28.11.2023 / 0:01

האם אתם עושים מספיק סקס? אם התשובה היא לא אז קבלו 8 סיבות לעשות את זה יותר או שתסתכנו בבעיות לב, דכאון, לחץ והפרעות שינה ותמיד תוכלו להגיד שזה בהמלצת רופא)

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

מחקר: זוגות שעושים סקס פעם בשבוע מאושרים יותר/מערכת וואלה! News

מתי בפעם האחרונה קיימתם יחסי מין? האם אי פעם עצרתם לחשוב האם חיי המין שלכם הם בגדר הנורמל? ומהו בעצם הנורמל? "נורמלי" הוא מונח מעט רחב, כי אחרי הכל - מה שנורמלי עבור אחד עשוי להיות מאוד לא נורמלי עבור אחר. סקר של Sun Health שנערך בדצמבר 2022 ניסה לקבוע בממוצע כמה פעמים בשבוע אנשים מקיימים יחסי מין. הסקר מצא שרוב המשיבים (75 אחוזים) מקיימים יחסי מין פחות מפעם בשבוע - ושהם לגמרי בסדר עם זה. רק 20 אחוזים טענו שהם עושים את זה פעם או פעמיים בשבוע. הנשאלים סיפרו שהם לא עושים הרבה סקס כי הם עייפים (27 אחוזים), אין להם פרטנר לסקס (22 אחוזים) או שאין להם זמן לזה (19 אחוזים).

מחקר משנת 2017 שהופיע ב"ארכיון של התנהגות מינית" מצא שאדם מבוגר מקיים בממוצע יחסי מין פעם בשבוע. אלה שבשנות ה-20 לחייהם קיימו יחסי מין הכי הרבה (בממוצע 80 פעמים בשנה), בהשוואה לאלה בשנות ה-60 לחייהם (בממוצע 20 פעמים בשנה). אנשים באופן כללי מקיימים פחות סקס מאשר פעם, אמרו עורכי המחקר.

מחקר אחר שפורסם ב-Social Psychological and Personality Science, שסקר למעלה מ-30,000 אמריקאים במשך 40 שנה, מצא כי תדירות של פעם בשבוע היא תקן הזהב לאושר. זוגות שקיימו יחסי מין יותר מפעם בשבוע לא דיווחו שהם מאושרים יותר, ואלו שקיימו יחסי מין פחות מפעם בשבוע דיווחו שהם מרגישים פחות מסופקים.

סמנתה מרשל, מחנכת מין וראש מותג בחברת צעצועי המין Smile Makers, חושבת שיש מספר סיבות מדוע לא כדאי להשוות. היא אומרת: "החשק המיני שלנו שונה מאדם לאדם. מחזורי מחזור, גיל המעבר, תרופות, מתח, בריאות נפשית, חיים כלליים - כל הדברים האלה יכולים להשפיע על הרצון שלנו למין. בריאות מינית היא לא לקיים שגרה עקבית או לתקתק כמות מסוימת של פעמים. זה קשור להקשבה לגוף שלנו ולהיות מודעים לאופן שבו סקס והנאה משפיעים על הרווחה שלנו. אנחנו צריכים להעניק לעצמנו הנאה כשאנחנו במצב רוח לזה - או להכיר כשאנחנו לא".

היתרונות הבריאותיים של סקס

סקס הוא לא רק משהו שגורם לנו להרגיש טוב. הוא למעשה תורם לבריאותנו. למשל השנה מחקר הציע שגברים שפלטו יותר (5 פעמים בשבוע) היו בסיכון נמוך יותר לחלות בסרטן הערמונית. בין אם זה לבד (אוננות) או עם פרטנר, יש הרבה מחקרים שמצביעים על כך שלסקס השפעה גדולה על בריאותנו. הנה כמה מההשפעות החיוביות:

1. משפר שנת הלילה - סקר שנערך לאחרונה ב-Smile Makers מצא כי 77 אחוזים מהנשים משתמשות באוננות כדרך להירדם מהר יותר. "אורגזמות יכולות להגביר את רמות הפרולקטין, ההורמון שגורם לנו להרגיש רגועים ומסופקים - המצב המושלם לשנת לילה טובה", אומרת סמנתה.

2. מגביר את החשק המיני והאינטימיות - הדחף המיני ירד? מרגישים שהניצוץ אבד? סקס עשוי להיות התשובה לליבידו דועך. כלומר שמומלץ לעשות סקס גם אם אין הרבה חשק וזה יסייע לחשק לגדול. "אוקסיטוצין הוא הורמון ה'אהבה' המופעל על ידי מגע חושני ויכול לגרום לנו להרגיש מחוברים ואינטימיים יותר עם בן הזוג שלנו, מה שבתורו יכול להגביר את החשק המיני שלנו", אומרת סמנתה.

3. זה יעשה אתכם מאושרים יותר - כיום אנחנו זקוקים לכל טיפת אושר שאנחנו יכולים להשיג. סמנתה מספרת שסקס מרומם מצב רוח: "התערובת של הורמונים שמחים (אנדורפינים, דופמין ואוקסיטוצין) המשתחררים במהלך יחסי מין גורמים לנו להרגיש טוב", היא אומרת, "זה גם יכול לשפר את ההערכה העצמית שלנו ולגרום לנו להרגיש בטוחים יותר לאורך היום".

עוד בנושא:
יש גם סיכונים: "מין אוראלי הוא כיום גורם הסיכון המוביל לסרטן הגרון - יותר מעישון"

מומחים מסבירים: "אתם זקוקים ל-3 הדברים האלה כדי שיהיה לכם סקס מעולה"

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

סקס משפר את שנת הלילה שלנו:

​4. תורם לבריאות המוח - לפי ה-NHS, אחד מכל 11 אנשים מעל גיל 65 בבריטניה סובל מדמנציה, הגורמת לניוון מוחי קיצוני. אולם, קיום יחסי מין, בין היתר, יכול למעשה לעזור לשפר את הקוגניציה הכללית מכיוון שזה מגביר את זרימת הדם למוח. מחקר שפורסם ב-Journal of Sex Research מצא כי עבור מבוגרים בגילאי 62 עד 74, איכות מינית טובה יותר הייתה קשורה לתפקוד קוגניטיבי טוב יותר, בעוד שאצל בני 75 עד 90, יחסי מין תכופים יותר - לפחות פעם בשבוע - היו קשורים לתפקוד קוגניטיבי טוב יותר. סמנתה מוסיפה: "היו כמה מחקרים מעניינים בשנים האחרונות על איך סקס יכול לשפר את התפקוד הקוגניטיבי, וזה באמת מסתכם שוב בהורמוני ההרגשה הטובה האלה - במיוחד דופמין. בואו נזכור שמין הוא לא רק עם בן זוג, וכשאנחנו מבוגרים אנחנו עדיין יכולים לקצור את היתרונות של אוננות כדי לקבל את מנת הדופמין שלנו".

5. מפחית את הסיכון לחלות בסרטן הערמונית - גברים שמקיימים יחסי מין או מאוננים לעתים קרובות נוטים פחות ללקות בסרטן הערמונית, שהוא כיום הסרטן הנפוץ ביותר בקרב גברים בבריטניה, על פי Prostate Cancer UK. מחקר אמריקאי משנת 2016 מצא שגברים בגילאי 20 עד 29 שהגיעו לאורגזמה חמש פעמים בשבוע היו בסיכון נמוך בשליש לחלות בסרטן הערמונית מאשר אלו שהגיעו לאורגזמה רק ארבע עד שבע פעמים בחודש. המחקר ראיין 32,000 גברים על הרגלי השפיכה שלהם ולאחר מכן עקב אחריהם כדי לראות אם הם אובחנו כחולים במחלה.

6. מקל על כאבי מחזור - אם אי פעם היה תירוץ לקבל אורגזמה במחזור, אז זה זה! "אנדורפינים והתכווצות השרירים במהלך אורגזמה, יכולים להרגיע מתח וכאב", אומרת סמנתה. מודאגים מהבלגאן והלכלוך? סמנתה אומרת: "אם יש לכן חשק לסקס נרתיקי בזמן המחזור שלכן, פשוט הניחו כמה מגבות שלא אכפת לכן שיתלכלכו מדם. אם כי, בואו נהיה כנות, לכולנו לפחות אחד מהמצעים האהובים עליהן נהרס בעבר בגלל נזילה - לפחות הפעם זה יהיה לצורך הנאה!".

סקס תורם לבריאות המוח:

ומונע סרטן הערמונית:

7. מסייע לבריאות הלב - סקס יכול לסייע גם לבריאות הלב וכלי הדם שלכם. מחקר שפורסם ב-Journal of Health and Social Behavior אומר ש"תדירות גבוהה של מין קשורה באופן חיובי לסיכון מאוחר יותר לאירועים קרדיו-וסקולריים אצל גברים", בעוד שאיכות מינית טובה מגינה על נשים מפני סיכון קרדיו-וסקולרי בשלב מאוחר יותר בחיים. איך זה? אחת הסיבות העיקריות היא שמין נחשב לפעילות גופנית, כאשר מחקרים מראים שזה שווה ערך לפעילות גופנית קלה עד מתונה, כמו הליכה מהירה. בנוסף, במהלך יחסי מין, השרירים, המפרקים והגידים שלנו עובדים - ומעניקים לנו את האימון שלו אנו זקוקים בכל הגוף.

8. משחרר מתח - על פי מחקר שפורסם ב-Championhealth, אחד מכל 14 מבוגרים מרגיש לחוץ מדי יום. סקס ו/או אוננות יכולים לשמש להפגת מתחים. "כשאנחנו לחוצים, המוח שלנו משחרר קורטיזול, כימיקל שגורם ללחץ הדם שלנו לעלות", אומרת סמנתה, "כאשר אנו מגיעים לאורגזמה, משתחררים אנדורפינים אשר מורידים את רמות הקורטיזול". מחקר שפורסם בכתב העת Journal of Health and Social Behavior מצא שסקס, המסווג כפעילות גופנית, עוזר להוריד את רמות הורמוני הלחץ של נשים וגברים כאחד, כולל קורטיזול ואדרנלין. בנוסף, מחקר מצא כי אורגזמה במהלך יחסי מין משחררת את הורמון האהבה, אוקסיטוצין, אשר מחזק קשרים ועשוי גם להועיל בהקלה על מתחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully