וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוק שילדס חטפה התקף משתיית מים מרובה - וזה יכול לקרות גם לכם

9.11.2023 / 0:01

השחקנית ודוגמנית חשפה שהובהלה לבית החולים בספטמבר האחרון לאחר שלקתה ב"התקף טוני קלוני" - התקף אפילפסיה שנוצר בעקבות שתייה מרובה מדי של מים וכמות נתרן נמוכה מדי בגוף. כך תמנעו זאת

הדוקו עח ברוק שילדס - Pretty Baby: Brooke Shields/HULU

השחקנית והדוגמנית ברוק שילדס בת ה-58 הובהלה לבית החולים בספטמבר השנה לאחר שלקתה ב"התקף טוני קלוני" - אובדן הכרה פתאומי המלוּוה בשלב הראשון בנוקשות של הגוף ולאחר מכן ברעד עז בכל הגוף. את ההתקף היא קיבלה לאחר ששתתה כמות גדולה מדי של מים ובגופה נרשמה רמה נמוכה מאוד של נתרן.

כן. זה בהחלט משהו שקורה - מומחים מאשרים שגם צריכה מרובה מדי של מים עשויה להיות מסוכנת (כמו גם צריכה מועטת מדי). בראיון ל-Glamour שילדס סיפרה שהיא התכוננה לבכורת מופע היחיד שלה במנהטן ושתתה "כל כך הרבה מים", בלי לדעת שגופה דל בנתרן. היא אומרת: "חיכיתי לאובר. אני יורדת במדרגות ואני מתחילה להרגיש מוזר, והאנשים שהייתי איתם שאלו 'את בסדר?'". היא סיפרה שיצאה מביתה, הגיעה לפינת הרחוב, לא הבינה מה היא עושה שם ונכנסה למסעדת לה'רטוזי. "ואז נכנסתי למסעדה והלכתי למלצר - שבעצמו עמד להגיע להופעה שלי. נכנסתי לשם, ושתי נשים שאני לא מכירה ניגשו אלי", היא הוסיפה, "הכל נהיה שחור ואז הידיים שלי נפלו לצדדים ונכנסתי עם הראש בקיר".

שילדס הסבירה שמה שקרה לה היה התקף טוני קלוני וסיפרה שיצא לה "קצף מהפה, כחול לגמרי, ואני מנסה לא לבלוע את הלשון שלי". הסיפור המלחיץ לא נגמר שם. שילדס אומרת שהדבר הבא שהיא זוכרת הוא שהרימו אותה לאמבולנס ונתנו לה חמצן. כשהיא שבה להכרתה, היא ראתה שמי שהחזיק את ידה היה לא אחר מאשר השחקן בראדלי קופר."ובראדלי פאקינג קופר יושב לידי ומחזיק את ידי", היא מוסיפה, "לא ממש הצלחתי להוציא מילה, אבל חשבתי לעצמי: ככה נראה המוות. את מתעוררת ובראדלי קופר אומר: 'אני הולך איתך לבית החולים, ברוק' והוא מחזיק בידי. אני מסתכלת על היד שלי, אני מסתכלת על היד של בראדלי קופר ביד שלי ואני כזה 'זה מוזר וסוריאליסטי'".

השחקן נקלע לסיטואציה אחרי שהמלצר במסעדה ניסה להשיג את בעלה של שילדס, כריס הנצ'י, אך הגיע לאחד העוזרים שלו שהגיע לקופר שהיה באזור והתנדב לסייע.

שילדס מסבירה בראיון שהתברר שהיו לה רמות נתרן נמוכות בגוף ושהיא שתתה יותר מדי מים ש"הציפו את המערכת הפיזיולוגית שלי. בעצם הטבעתי את עצמי. ואם אין לך מספיק נתרן בדם, בשתן או בגוף שלך, את יכולה לקבל התקף אפילפטי", היא אומרת.

"הידרצית יתר (עודף מים) עלול לגרום להיפונתרמיה (חוסר בנתרן) - מצב שעלול להיות מסוכן", מסבירים ב-Mayo Clinic, "כשאתם שותים יותר מדי מים הכליות שלכם לא מסוגלות להיפטר מעודפי המים. תכולת הנתרן בדם שלכם מתדללת. זה נקרא היפונתרמיה (מצב שבו רמת הנתרן בדם נמוכה מהנורמה) וזה יכול להיות מסכן חיים".

אפשר למות מזה

אישה מתה מהרעלת מים. כמה בדיוק היא שתתה?

לכתבה המלאה

Medical News Today מוסיף: "במקרים חמורים, 'הרעלת מים' עלולה לגרום להתקפים, נזק מוחי, תרדמת ואפילו מוות. זה יכול לגרום להיפונתרמיה, כשלהיפונתרמיה קיצונית יש השפעות שליליות חמורות על הגוף. בהיפונתרמיה חמורה, מים עוברים למוח, וגורמים לתאי מוח להתנפח. אם זה אקוטי, זה יכול לגרום ללחץ מוגבר ולהתקפים".

ב-Mayo Clinic מרגיעים: "שתיית מים בכמות קיצונית מהווה בעיה רק לעתים נדירות עבור מבוגרים בריאים הניזונים היטב". כמה מים הגוף שלנו באמת צריך? האקדמיות הלאומיות למדעים, הנדסה ורפואה של ארה"ב קובעות שצריכת נוזלים יומית נאותה היא כ-15.5 כוסות (3.7 ליטר) ביום לגברים וכ-11.5 כוסות (2.7 ליטר) נוזלים ביום לנשים. ב-MayoClinic הוסיפו: "המלצות אלו כוללות נוזלים ממים, משקאות אחרים ומזון. כ-20% מצריכת הנוזלים היומית מגיעים בדרך כלל ממזון והשאר ממשקאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully