וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה בארה"ב מתה מהרעלת מים. כמה בדיוק היא שתתה?

מדובר במקרה נדיר מאוד, אבל יש לו חשיבות רבה בהעלאת המודעות למצב שרובנו אולי חושבים שאולי בכלל לא אפשרי. הנה כל מה שצריך לדעת על הרעלת מים

חמש עובדות על מים/מערכת וואלה!

במיוחד בימי הקיץ החמים חשוב שתכירו את הסיפור הזה, למרות שהוא נחשב נדיר מאוד: אם לשניים מתה לאחר ששתה יותר מדי מים, מהר מדי, ומתה ממה שנקרא הרעלת מים. אשלי סאמרס, בת 35, הייתה בחופשה עם משפחתה באגם פרימן באינדיאנה בסוף השבוע שעבר כשהגיעה לבית החולים, לפי דיווחים בארה"ב.

"הם היו בחוץ על הסירה כל סוף השבוע", אמר אחיה הגדול, דבון מילר, לתחנת החדשות. "היא אהבה להיות על המים. היא אהבה להיות על האגם".

על פי הדיווחים, סאמרס חשה מיובשת, והתלוננה על כאב ראש וסחרחורת. אז היא התחילה לשתות הרבה מים - בפרק זמן קצר.

גל חום. ShutterStock
גל חום/ShutterStock

2 ליטר ב-20 דקות

"מישהו אמר שהיא שתתה ארבעה בקבוקי מים ב-20 הדקות האלה. כלומר, בקבוק מים ממוצע הוא בסביבות 400-500 מ"ל, אז זה היה קרוב לשני ליטר שהיא שתתה בטווח של 20 דקות", אמר מילר.

לפי Mayo Clinic, נשים צריכות לצרוך כ-2.7 ליטר נוזלים ביום - כאשר 20% מזה מגיע ממזון.

כשסאמרס הגיעה הביתה, היא התעלפה במוסך שלה - ומעולם לא שבה להכרה. "אחותי, הולי, התקשרה אליי, והיא הייתה פשוט הרוסה. היא אמרה 'אשלי בבית החולים. יש לה נפיחות במוח, הם לא יודעים מה גורם לזה, הם לא יודעים מה הם יכולים לעשות לגרום לזה לרדת, וזה לא נראה טוב'", אמר מילר.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
אשלי לין מילר. פייסבוק, צילום מסך
שתתה ארבעה בקבוקי מים ב-20 הדקות/צילום מסך, פייסבוק

איך זה קורה?

היפונתרמיה - הידועה גם בשם הרעלת מים - נובעת מהעובדה ששתייה מופרזת של מים גורמת לירידה משמעותית בריכוז המלחים בדם (בעיקר הנתרן) עד לרמות מסוכנות, ואכן במקרים נדירים, שתיית כמות קיצונית בתוך פרק זמן קצר עלולה להיות קטלנית.

הבעיה אומנם יכולה להיות נפוצה בכל קשת הגילאים, אך במקרים של הרעלת מים בתינוקות, קיימים תיאורים רבים שבהם פורמולות שדוללו יתר על המידה במים הובילו למצב של הרעלת מים. גם אצל ספורטאים שמאבדים זיעה רבה שמכילה מים ומלחים, אך מחזירים לגוף מים ללא מלחים, ואצל קשישים או אנשים שנוטלים תרופות כנגד לחץ דם גבוה שמגבירות את איבוד המלחים בשתן - קיים סיכון משמעותי לפתח מצב של עודף מים ומחסור במלח.

במצבים קיצוניים ההפרעה עלולה להשפיע על תאי המוח (בצקת של תאי המוח ומוות של תאי מוח), ויכולה להוביל לאובדן הכרה ואף למוות. התסמינים הראשונים של הרעלת מים כוללים כאבי ראש, עייפות, בחילות, הקאות, מתן שתן תכוף, ירידה בריכוז ושינויים במצב ההכרה.

כמו דברים רבים בחיים, הכל שאלה של מינון. כמעט כל דבר בכמות מוגזמת עלול להיות מסוכן וכך גם מים. נדרשים בערך 6 ליטרים של מים כדי להרוג אדם ממוצע ששוקל 75 ק"ג.

  • עוד באותו נושא:
  • מים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully