וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא ידעתי שאני בהריון עד שראיתי רגל מבצבצת מתוכי"

26.9.2023 / 12:31

פיי וייט חוותה "הריון קריפטי" - כלומר הייתה בהריון מבלי לדעת. גם כשירדו לה המים היא חשבה שמדובר בדלקת בדרכי השתן ורק כשראתה רגל מבצבצת מתוכה הבינה שהיא בעיצומה של לידה

פיי וייט והתינוקות שה/faye.white.37266

ההריון של האם בת ה-19 החל ברגל שמאל, תרתי משמע. פיי וייט מבריינטרי, אסקס, אנגליה, עברה "הריון קריפטי", מונח שלין אלפי מ"האח הגדול" הנגישה לנו לאחרונה, המתאר מצב שבו נשים לא יודעות שהן בהיריון עד שמתחילים להן הצירים. היא מספרת שלא היה לה מושג שהיא בהריון עד שבתה ממש יצאה לה מהרחם, כך דיווח ה-Kennedy News.

וייט, שילדה את בתה לונה-גרייס ברנס ב-6 במאי, אפילו האמינה שירידת המים שלה שלה היא בדך הכל דלקת בדרכי השתן, לפני שהתינוקת דחפה את רגלה החוצה. "עשיתי בערך שש בדיקות הריון במהלך תשעת החודשים וכולן היו שליליות", אמרה ווייט, שהתוודתה כי היא ובן זוגה מזה ארבע שנים, איידן ברנס בן ה-21, לא משתמשים באופן קבוע באמצעי מניעה - ונוקטים בשיטת השליפה לפני אורגזמה. "ידעתי שיש כאן מרכיב של סיכון", היא הוסיפה.

וייט, לה יש כבר ילד בן שנתיים, ברודי-צ'ייס, ושהפילה תינוק בשבוע ה-18 להריונה, אמרה שההריון הזה לא היה דומה להריונות האחרים שלה. היא הסבירה שמחזור הווסת שלה היה תקין לקראת הלידה ולא הייתה לה בליטה בבטן גלויה לעין. היא אמנם זיהתה תסמינים של ריפלוקס חומצי קל, דבר שכיח במהלך היריון, אך זה לא הדליק אצלה נורה אדומה. "החיים היו מאוד רגילים - עד שהתעוררתי בוקר אחד לירידה ענקית של מים", אמרה.

וייט ידעה שהיא יולדת ברגע שהתחילו הצירים. היא אמרה שהיא הייתה "בהלם" ו"מבולבלת" - והתקשרה במהירותה לחמותה כדי שתקח אותה לבית החולים. "הלכתי לשירותים כי הרגשתי את הלחץ הנורא הזה ואז יצא ממני משהו. דידדתי בחזרה לחדר השינה שלי והתברר שזו כף הרגל שלה. בסופו של דבר הזמנתי אמבולנס", היא שחזרה, "היא ליטרלי יצאה החוצה. הייתי בלידה מלאה. מרגע שירדו המים שלי ועד שילדתי אותה עברו שעתיים, זה היה כל כך מהיר".

וייט הובהלה למקום שבו מסוק היה אמור לאסוף אותה ולקחת אותה לבית חולים סמוך, אך התינוקת שלה יצאה מוקדם מהצפוי - בחלק האחורי של אמבולנס ליד מגרש כדורגל. "הייתי צריכה ללדת אותה בלידת עכוז", אמרה ווייט, שנאלצה להסתפק בבלוני החמצן שבאמבולנס, שהם חלשים בהרבה ממה שניתן בבית החולים. "רוב הזמן פשוט התחננתי למורפיום", היא שיחזרה.

עוד בנושא:
"תפסתי את אחותי מניקה את בני. מיד התקשרתי למשטרה"

"נהגתי לשפוט לרעה אמהות צעירות - ואז הפכתי לאמא בגיל 14"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

למרות שהתוודתה שאין לה עניין ללדת עוד ילדים, ווייט אמרה ש"האינסטינקט האימהי" שלה נכנס מיד לפעולה: "מהרגע שידעתי שהיא מגיעה, הבנתי מה קורה וחשבתי לעצמי: 'אוקיי זו הילדה שלנו, בואו נדאג שהכל יסתדר'. חשבתי רק עליה. רק רציתי לראות אותה ולוודא שהיא בסדר".

לונה התינוקת נולדה בשבוע ה-37, במשקל 2.7 קילוגרמים. היא הובהלה ליחידה לטיפול נמרץ יילודים בבית החולים ברומפילד עקב סיבוכי לידה מלידת העכוז המייסרת שנמשכה תשע דקות, שהותירה את הילדה עם אנצפלופתיה היפוקסית-איסכמית (HIE) קלה (פגיעה מוחית הנגרמת עקב חוסר חמצן למוח). "קשה לדעת איך זה ישפיע עליה, זה יכול להתפתח בהמשך", אמרה ווייט.

ווייט לקחה את בתה הביתה עשרה ימים לאחר מכן. חבריה עזרו לה למלא את ביתה בפריטים לתינוקת ובית החולים נתן לה חיתולים בחינם. "ההסתגלות לחיים הייתה ממש קלה בהתחלה. כשיש לך אחד, החיים מטורפים כי את לא רגילה ללדת ילדים. כשיש לך שניים, זה לא כל כך שונה", היא אמרה.

היא מאמינה שהלידה המפתיעה של בתה היא נס. "היא כאן כנגד כל הסיכויים. אחרי מה שהיא עברה, היא בסדר גמור. עכשיו אני לא יכולה לדמיין את החיים שלי בלעדיה. אני אוהבת את החיים שלי קדחתניים - והיא בהחלט שומרת עליהם כאלה".

על אף האושר, אחרי ההריון הזה ווייט מתעקשת שסיימה להביא ילדים לעולם. "הייתי בחלק האחורי של האמבולנס וביקשתי שיוציאו לי את הרחם. אני סיימתי עם זה. אני עושה כרגע בדיקת דם כדי להשתמש באמצעי מניעה".

  • עוד באותו נושא:
  • הריון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully