וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נהגתי לשפוט לרעה אמהות צעירות - ואז הפכתי לאמא בגיל 14"

25.7.2023 / 0:07

מאדי למברט מודה שתמיד חשבה שאמהות צעירות לא יכולות לגדל ילדים, עד שהביאה לעולם את בתה, אוורלי ג'וי, כשהייתה רק בת 14. היא סיפרה על הבריונות שעברה בבית הספר ועל הלחץ שעברה כדי לגרום לה להפיל את העובר

יום בבחייה של אימא טינאייג'רית/@MaddieLambert/

מאדי למברט תמיד הניחה שאמהות צעירות לא יכולות לגדל ילדים - עד שילדה את בתה, אוורלי ג'וי, כשהייתה רק בת 14. "תמיד הייתי מזלזלת באמהות מתבגרות, אם אני כנה לגמרי", אמרה למברט, כיום בת 20, ל-Truly, "אני חושבת שזה נבע רק מהעובדה שלא ידעתי איך זה באמת".

היא נזכרה כיצד אמהות צעירות תמיד הוצגו בצורה שלילית בתוכניות הטלוויזיה אותן ראתה ולכן היא חששה מהתגובות שתקבל כשגילתה שהיא בהריון.

למברט, מפורט וורת', טקסס, ילדה את בתה לאחר שהרתה לאקס שלה, אייזק בן ה-16, שנעלם ב-10 החודשים הראשונים לחייה של אוורלי - אך מאז הפך להיות פעיל יותר. "כל כך הרבה אנשים מניחים שאני אמא רעה", אמרה, "אבל יש לי אותה יכולת להורות כמו לכל אחד אחר בעולם הזה".

מאדי ואוורלי, אם ובת. היא ילדה אותה בגיל 14. Maddie Lambert/Instagram, צילום מסך
מאדי ואוורלי, אם ובת/צילום מסך, Maddie Lambert/Instagram
מאדי ואוורלי, אם ובת. היא ילדה אותה בגיל 14 ומאז הן הפכו לכוכבות רשת. Maddie Lambert/Instagram, צילום מסך
היא ילדה אותה כשהייתה רק בגיל 14 ומאז הן הפכו לכוכבות רשת/צילום מסך, Maddie Lambert/Instagram

"אמא טובה היא מישהי שתוותר על הכל בשביל הילד שלה", היא פירטה ותיארה את בתה הקטנה כ"כל כך בוגרת וכל כך חצופה".

הצמד פתחו ערוץ יוטיוב כשאוורלי הייתה רק בת ארבעה חודשים - ומאז צברו שם 1.79 מיליון מנויים ועוד 276 אלף עוקבים באינסטגרם.

האם הצעירה הודתה שהיא התמודדה עם תגובות קשות מאוד והערות אכזריות לאחר שהכריזה על הריונה ברשת, וטוענת שחלק מהגולשים גם איחלו לה ש"תמות בלידה" או התעקשו שהיא "הרסה את חייה".

עוד אמהות צעירות
בת 23 עם ילדה בת 17: "הייתי חייבת לעשות את זה"

"אני בת 21 ויש לי ילדה בת 15 - ולא לוקחים אותי ברצינות"

מאדי ילדה את בתה אוורלי בגיל 14. Maddie Lambert/Instagram, צילום מסך
מאדי ילדה את בתה אוורלי בגיל 14/צילום מסך, Maddie Lambert/Instagram

עוד על הסיפור המהפנט שלה:

בבית הספר היא הייתה קורבן לבריונות מצד חברים לכיתה - וכמה בנות חיקו את הבליטה שלה בבטן על ידי החזקת כדורי ספורט מתחת לחולצות שלהן. "לכולם היה מה להגיד והם לא שמרו את זה בבטן", היא נזכרה, "היו אנשים ששלחו לי כתובות של מרפאות המבצעות הפלות".

עוד בוואלה!

"אני בת 27 עם ילדה בת 20 ואני לא מתחרטת לרגע"

לכתבה המלאה
"היא קיבלה את זה מאמא": מאדי ואוורלי. Maddie Lambert/Instagram, צילום מסך
"היא קיבלה את זה מאמא": מאדי ואוורלי/צילום מסך, Maddie Lambert/Instagram

התינוקות פוגשת לראשונה את אביה בן ה-16:

"אני גרה בבית בבעלותי - וזה בזכות זה שנכנסתי להריון בגיל 13"

בין התגובות שהיא התייחסה אליהן הייתה אחת ממישהו שאמר שהסיפור שלה "מדכא להקשיב לו" והיא ענתה: "זה לא משהו שאנשים צריכים להגיד -שזה סיפור שמדכא להקשיב לו כשהסיפור הוא למעשה - אוקיי, נכנסתי להריון בגיל 13, כולם אמרו שזה סוף העולם אבל זה לא היה סוף העולם בשבילי והפכתי את המצב ה'נורא, הנורא' הזה למשהו נהדר ואני עכשיו חיה בבית הראשון ששבבעלותי ומגדלת את בתי. אני לא יודעת איך זה מדכא. התגברתי על כל הקשיים וגם אמהות נערות אחרות יכולות, כי כולם נגדנו מסיבה כלשהי".

בהתייחסה להערה אכזרית נוספת, שהאשימה אותה בהיותה "עלוקה" שחיה על חשבון הוריה, היא התעקשה שזה למעשה להיפך. "אני ממש בבית שלי עכשיו, זה הבית שלי", היא אמרה. "ההורים שלי לא שילמו על זה. אני גרה לבד בערך חודש אחרי שמלאו לי 18. עברתי דירה לבית משלי ולפני שעזבתי הרווחתי את הכסף שלי וההורים שלי לא היו צריכים לתמוך בי. אם כבר, 'קילקלתי' את הורי כי הרווחתי את הכסף שלי ורציתי להחזיר להם. אני לא יודעת למה יש לאנשים את התפישה הזאת שהורים מתבגרים חיים על חשבון הוריהם. אני חושב שזה הדבר הכי רחוק מהמציאות. הרבה הורים מתבגרים מקבלים את הדחיפה שהם זקוקים לה מעצם היותם הורים בגיל ההתבגרות ומבינים שהם צריכים לעבוד קשה יותר כדי להצליח - כי הסיכויים נגדם".

ברגע שהילדה שלה הגיעה לעולם, למברט "ויתרה על ילדותה". עכשיו כשאוורלי בת 5 ועומדת להתחיל בית ספר, למברט מתכננת ללמוד באוניברסיטה עם חלומות לעבוד בשירותי הבריאות כטכנאית רדיולוגיה. "אני עושה הכל בשביל הילדה הקטנה הזאת," אמרה למברט, "היא כל העולם שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully