וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים מזהירים: "ללכת לישון לבושים ככה זה גרוע יותר מלישון בשירותים"

20.9.2023 / 0:04

חוקרים מצאו שבאחד מפרטי הלבוש שלנו למיטה נמצא חיידק מסוכן שבדרך כלל נמצא במקקים ובצואה שלהם: "אסור לכם להיכנס למיטה ככה. פשוט אסור"

רופא מסביר מדוע לא כדאי לישון בעירום/@tonyyounmd

יש הרגל שינה שאתם פשוט חייבים להפסיק לעשות אותו. מומחים קוראים לאנשים להפסיק ללבוש גרביים לא נקיות כשנכנסים למיטה - לאחר שנמצא כי הן מכילות את אותם החיידקים המצויים במקקים ובלשלשת הצואה שלהם.

המומחים סקרו 1,017 בריטים בנושא הרגלי השינה שלהם וגילו ש-18% מהם לובשים גרביים בזמן השינה. (שזה בסדר) מתוכם - 70% לא טורחים בכלל להחליף לזוג נקי לפני השינה, אלא נשארים באותו זוג שלבשו כל היום.

החוקרים בחנו גרביים משומשות שלבשו אנשים בין השעות 7 בבוקר ל-11 בלילה וגילו שמחציתן הכילו פסאודומונס אארוגינוזה - חיידק שגורם לזיהומים קשים בבני אדם. "זה בדרך כלל מדביק את דרכי הנשימה ודרכי השתן וגורם לזיהום של הריאות", טענו מומחי Mattress Next Day, "הוא יכול להתפשט בקלות באזורים שמזוהמים ואינם מנוקים כראוי". החוקרים גילו גם שחלק מהגרביים היו אפילו יותר מלוכלכות משלטי טלוויזיה לא נקיים - הישג לא קטן בהתחשב בכך שהאחרונים נמצאו "מלוכלכים יותר מתאי שירותים".

רגליים עם גרביים צהובים במיטה. ShutterStock
אל תעשו את זה/ShutterStock

במקביל, המכונים הבריטיים לבריאות דיווחו כי פסאודומונס אארוגינוזה נמצא בדרך כלל בג'וקים ובצואתם. פסאודומונס אארוגינוזה מתפשט בקלות, כך שלובשי גרביים מסריחות יכולים להעביר את החיידקים למצעים שלהם - מה שמגדיל מאוד את הפוטנציאל לזיהום.

המומחים גם הוסיפו כי לכפות הרגליים יש כ-250,000 בלוטות זיעה, כלומר לחות יכולה להצטבר בגרביים מלוכלכות היוצרות פטריות הידועות בשם דרמטופיטים שעלולות לגרום לפטרת כף הרגל.

הם יעצו לאנשים שרוצים לכסות את כפות הרגליים שלהם לשים זוג גרביים נקיות לפני השינה. הם גם ממליצים לכבס את הגרביים המלוכלכים בטמפרטורה שמעל ל-60 מעלות צלזיוס כדי להרוג את כל החיידקים.

מצד שני
אתם חייבים להתחיל לגרוב גרביים (נקיים) במיטה. זו הסיבה

גרביים במיטה זה טוב או רע? הרופאה שחוללה סערה

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

זו לא הפעם הראשונה שמומחים מייעצים כיצד לא כדאי להיכנס למיטה. ב-2021 רופא מדטרויט דחק באנשים לא לישון עירומים ואמר כי שינה בעירום עלולה לטנף את המצעים שלכם. "אדם ממוצע פולט גזים 15 עד 25 פעמים ביום - וזה יכול לקרות בזמן שאתם ישנים", הסביר הרופא מדטרויט, "מחקר מדעי הוכיח שבכל פעם שאתה פולט גז, אתה מרסס כמות זעירה של חומר צואתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully