וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בעלי חשב שאני בוגדת בו - ואז גילינו שזה בגלל שיש לו גידול במוח"

10.9.2023 / 0:01

אב לארבעה היה בטוח שאשתו הנאמנה בוגדת בו והחל להתנהג אליה בצטרה מגעילה. היא לא הבינה מהיכן הגיעו החשדות הלא מבוססים והשינוי המוזר בהתנהגותו - עד שגילתה שמדובר בסימפטום של גידול אגרסיבי במוח

איריס קול מראיינת את פרופ' רחלי גרוסמן בנושא גידולים במוח/מערכת וואלה

אב לארבעה מבריטניה היה משוכנע שאשתו הנאמנה מזה שלוש שנים בוגדת בו - אך מסתבר שהפרנויה שלו הייתה סימפטום של גידול סרטני אגרסיבי במוח.

אנדי המפטון בן ה-54, לא רק שהתרחק מאשתו, ג'מה בת ה-37, הוא גם הראה חוסר עניין לא אופייני במשפחתו. "זמן קצר לאחר שהבאתי לעולם את בננו הנלי, שמתי לב לשינויים עצומים באישיותו של אנדי", אמרה ג'מה ל-SWNS על הימים אחרי לידת בנם במאי 2022.

"הייתי מבקשת מאנדי להחליף את החיתול של הנלי והוא השיב שיש לו כאב ראש ושאני צריכה לעשות את זה בעצמי", היא סיפרה.

בהתחלה ג'מה האמינה שבעלה מתקשה להסתגל לדינמיקה החדשה של משפחתם הגדלה, אך התנהגותו המשיכה להחמיר. ג'מה אמרה שזה הרגיש כאילו בעלה לא מקשיב לה יותר. "מכיוון שכל הזמן ציינתי דברים שהוא עושה לא בסדר, הפרנויה שלו גרמה לו להאמין בדברים שאינם נכונים", הסבירה, "הוא כל הזמן אמר שהוא יודע שהכל בראש שלו, אבל הוא לא הצליח לעצור את המחשבות. הוא היה משוכנע שאני בוגדת בו".

במאי 2023 אנדי כבר היה מבולבל לגמרי, לדברי ג'מה. "הקש האחרון" היה כשהוא לא הצליח להבין איך להחזיר את כיסוי השמיכה למיטה, מה שהדליק אצל ג'מה נורה אדומה. היא לקחה אותו לרופא, שאבחן את אנדי עם גליובלסטומה מולטיפורמה, גידול סרטני ואגרסיבי במוח, שהוא סרטן המוח הנפוץ והאגרסיבי ביותר על פי האגודה האמריקאית לגידולי מוח (ABTA).

הסימנים והסימפטומים של המחלה רבים ושונים ובהתחלה הם אינם ספציפיים ועלולים לכלול כאבי ראש, לקויים עצביים, איבוד זיכרון ושינויי אישיות. כן. גליובלסטומות עלולות לגרום לשינוי בהתנהגות, על פי ה-ABTA, לדרבן תסמינים פסיכיאטריים כמו אשליה ובלבול, מה שיכול להסביר את מעשיו והתנהגותו של אנדי בשנה האחרונה.

ב-31 במאי אנדי עבר ניתוח להסרת רקמה סרטנית והחל בשישה שבועות של טיפולי הקרנות וכימותרפיה. "מיד לאחר הניתוח, השתנה מצב הרוח של אנדי ואישיותו דמתה לאנדי הישן", אמרה ג'מה ל-SWNS, "הרגשנו טוב יותר בידיעה שיש 'מישהו' להאשים בהתנהגותו של אנדי ושזה לא הנישואים שלנו שהתפרקו".

עוד בנושא:
שתיית משקה ממותק אחד ביום מעלה ב-85% את הסיכון לסרטן כבד בנשים

מקרי הסרטן יורדים בקרב מבוגרים, אבל עולים אצל צעירים. זו הסיבה

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

כעת, הזוג מתמקד במאבק במחלת הסרטן ובלגרום לאנדי להרגיש טוב יותר. בזמן שהוא עובר סבב שני של טיפולי כימותרפיה, אנדי נרשם לצעדות ממומנות כדי לגייס כסף עבור ארגון הצדקה הבריטי "מחקר סרטן המוח", שמטרתו למצוא תרופה לגידולי מוח. ג'מה אמרה שאנדי תמיד היה "אדם פעיל", אבל הטיפולים שהוא עובר מותירים אותו עייף מאוד - וההליכה עשויה להפוך לאתגר עבורו.

מל טיילי, מנהלת פיתוח הקהילה הבריטית של חקר גידולי מוח, ציינה שהסיפור של אנדי הוא "תזכורת נוקבת" ל"טבעם חסר האבחנה של גידולי מוח", שכן המחלה יכולה להשפיע על כל אחד בכל עת. "המחלה הורגת יותר גברים מתחת לגיל 70 מסרטן הערמונית, ובכל זאת רק 1% מההוצאות הלאומיות על מחקר סרטן הוקצו למחלה ההרסנית הזו מאז החלו הרישומים ב-2002", אמרה טיילי ל-SWNS, "אנחנו נחושים לשנות את זה, אבל רק על ידי עבודה משותפת נוכל לשפר את אפשרויות הטיפול לחולים ובסופו של דבר למצוא תרופה".

  • עוד באותו נושא:
  • סרטן
  • מוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully