וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה חדה במספר המאושפזים המתלוננים על חפצים שנתקעו בישבנם

11.9.2023 / 0:12

מחקר מצא נתונים מדאיגים על כמות המטופלים שאושפזו בעקבות חפצים זרים שנותרו תקועים בפי הטבעת שלהם. האם זה מקרי, ואיך הם הגיעו לשם?

דברים מוזרים שנתקעו לאנשים בישבן/@dr.karanr

הנתון הבא מדאיג וגם מוזר מאוד: כמעט 4,000 אנשים מאושפזים מדי שנה בארה"ב עם חפצים זרים שנותרים תקועים בפי הטבעת שלהם. לפי מחקר חדש שפורסם בחודש שעבר ב-The American Journal of Emergency Medicine, חלק גדול מהפריטים התקועים הם צעצועי מין - אך לא רק.

חוקרים מאוניברסיטת רוצ'סטר בניו יורק נדהמו מ"המידע האפידמיולוגי הקטן על המצב הרפואי הזה", ולכן החליטו לנתח דוחות חירום מ-2012 עד 2021. המחקר, שנאמר כי הוא "הנתונים הראשונים המייצגים את המצב בצורה לאומית" על גופים זרים שנותרו תקועים בפי הטבעת של תושבי ארה"ב - מצא 38,948 ביקורים במחלקה לרפואה דחופה בהתבסס על 885 מקרים בפרק זמן זה בקרב אנשים מעל גיל 15.

חוקרים סרקו את מערכת מעקב הפציעות האלקטרונית הלאומית לאיתור פציעות המערבות את "אזור הערווה" או "הגזע התחתון", עם "אבחנה נלווית של גוף זר, ניקוב או חתך". המערכת שומרת תיעוד של פציעות הקשורות למוצרי צריכה, על פי משרד הבריאות האמריקאי ושירותי אנוש.

צילום רנטגן של צעצוע מין המופעל בסוללות תקוע בפי הטבעת של בחור. Barcroft Media, GettyImages
צילום רנטגן של צעצוע מין המופעל בסוללות תקוע בפי הטבעת של מטופל/GettyImages, Barcroft Media

מבין המקרים המדווחים הללו, הגיל הממוצע של המטופל המבקר בחדר המיון הוא 43. כמעט 78% מהמטופלים היו גברים - ו-40% מהחולים הללו נזקקו לאשפוז. יותר ממחצית מהגופים הזרים היו צעצועי מין, ביניהם פריטים כמו ויברטורים, חרוזים אנאליים או צעצועים אחרים. כדורים וגולות, כמו גם תרופות, היו קשורים לשיעור נמוך יותר של מקרי אשפוז.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
באז שנות אור מ"צעצוע של סיפור" הוחדר לישבנו של מטופל. Radiopaedia.org, צילום מסך
באז שנות אור מ"צעצוע של סיפור" נמצא בישבנו של מטופל/צילום מסך, Radiopaedia.org

חוקרים מצאו גם עלייה במספר הביקורים בבתי חולים באשמת פריטים זרים רקטליים לאורך פרק הזמן שהם חקרו, עלייה מ-1.2 ל-100,000 נפשות ב-2012 ל-1.9 ב-2021. "הנתונים הללו מכמתים מצג קליני שנמצא לעתים קרובות וזוכה להתמקדות מחקרית מועטה", כתבו מחברי המחקר, "נתונים אלה מצביעים על כך שיש הבדלים מובהקים למין ולגיל ספציפי, בתוצאות שעשויות להיות בעלות בסיס אנטומי או התנהגותי".

עוד בנושא:
מבעית או משעשע? אלה רק חלק מהחפצים שהוצאו מישבנים של מטופלים

מחקר מצא: בני אדם מסוגלים לנשום מהישבן - וזה עשוי להציל חיים

צילום רנטגן של מברשת שיניים חשמלית באזור פי הטבעת של גבר מבוגר. Barcroft Media, GettyImages
צילום רנטגן של מברשת שיניים חשמלית באזור פי הטבעת של גבר מבוגר/GettyImages, Barcroft Media
מיכל קפה הוחדר לישבנו של מטופל. Radiopaedia.org, צילום מסך
מיכל קפה שנמצא בישבנו של מטופל/צילום מסך, Radiopaedia.org

באפריל, ה-Visual Journal of Emergency Surgery דיווח כי נאלץ להאיץ אדם לעבור ניתוח חירום לאחר שנתקעה לו פחית דאודורנט בישבן. בשנה שעברה קשיש הגיע לבית החולים בטולון כשרקטה ממלחמת העולם הראשונה תקועה בפי הטבעת שלו. הרופאים הנדהמים בישרו לו שאכן יש סיכוי קל שהפגז יתפוצץ בתוכו - ומיהרו לפנות את המטופלים לבתי חולים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully