וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות: זה לא בריא להפסיק לקיים יחסי מין - במיוחד לנשים

7.9.2023 / 0:07

מאיבוד החשק המיני ועד להפיכת המחזור לכואב יותר - הנה מספר תופעות לוואי לא נעימות שקורות למי שמפסיק לקיים יחסי מין. מחקרים מצאו שהתופעות חמורות וקשות יותר עבור המין הנשי

הרופאה המרקדת ממליצה - סקס משפר את המערכת החיסונית/מתוך הטיקטוק של faithfuldoc

מחקר בריטי מצא שהאדם הממוצע מקיים יחסי מין 5,778 פעמים לפני מותו (כמובן שזה תלוי באיזה גיל הוא מת, כן?). זה בהחלט נשמע נתון מבטיח, אבל זה לא המצב עבור כולנו. "תקופות יובש" הן תופעה מוכרת, גם עבור אנשים בעלי תאבון מיני גבוה. לעיתים החשק המיני יורד, לעיתים זה העומס היומיומי שדוחק הנאה שכזו הצידה ולפעמים אנחנו פשוט לא מוצאים את הפרטנר הנכון. לא משנה מה עומד מאחורי זה, חוסר במין משפיע על הגוף והנפש. הנה מה שאתם יכולים לצפות שיקרה אם תפסיקו לקיים יחסי מין לזמן ארוך:

1. איבוד החשק המיני
כשזה מגיע לדחף המיני שלכם נראה שמדובר במקרה של "אם לא תשתמשו בו אתם תאבדו אותו". "חלק מהאנשים שנמנעים ממין מתחילים להרגיש יותר עצלים בניסיונות להשיג מין, ויש להם פחות רעב למין", אמרה ל-Reader's Digest שרי קופר, עובדת סוציאלית קלינית ומטפלת מינית מוסמכת, "רחוק מהעין, רחוק מהלב - זה איך שחלק מהלקוחות שלי מתארים את המצב".

אישה מאוכזבת יושבת בקצה המיטה ליד גבר ישן. Lisa-S, ShutterStock
חוסר בסקס מוביל לאובדן החשק המיני/ShutterStock, Lisa-S

2. דפנות הנרתיק עלולות להיחלש
מצב זה חל בעיקר על נשים הנכנסות לגיל המעבר. שרי מסבירה: "ללא תדירות קבועה של קיום יחסי מין, ככל שאת מתבגרת, דפנות הנרתיק שלך מתדלדלות ויכולות להוביל לכאבים בזמן יחסי המין כשאת סוף סוף חוזרת לעניינים". לשם כך, האגודה לגיל המעבר בצפון אמריקה ממליצה על קיום יחסי מין קבועים כדי לתרום לבריאות הנרתיק במהלך גיל המעבר. לושת הנרתיק יכולה לפגום גם באיכות יחסי המין, כאשר האישה לא מרגישה את החיכוך ביחסי מין ואין התנגדות בטונוס השרירים.

רפיון נרתיקי והפחתה בתחושה ניתנים לפתרון על ידי שילוב של אמצעיים טיפוליים כמו טיפולי פיזיותרפיה לשיפור השרירים הפנימיים במטרה להצר ולהדק את הנרתיק וטיפול לייזר וגינלי לחידוש הרקמה, כך שהיא הופכת להדוקה וצרה יותר. במקרים מסוימים ניתן לשפר את המצב על ידי ניתוח המשנה את מבנה הנרתיק בצורה ניכרת.

3. אובדן חומר סיכה
זו תופעת לוואי נוספת שחלה בעיקר על נשים מבוגרות. ככל הנראה הנרתיק מתקשה להישאר משומן כאשר את מתחילה לקיים יחסי מין לאחר הפסקה ארוכה. מה שגורם לכך - כמו גם לדפנות נרתיק דלילות - הוא חוסר בהורמון האסטרוגן. "אם אתם לוקחים אישה צעירה בת 20 או 30, יהיה לה הרבה אסטרוגן כדי לוודא שהרקמות הללו נשארות בריאות, אלסטיות ומשומנות גם אם היא לא מקיימת יחסי מין", מסבירה ד"ר לורן שטרייכר, "אם אתם לוקחים מישהי בת 60 שאין לה אסטרוגן, היא איבדה את היתרון הזה". כדי למתן את ההשפעות המשולבות של חוסר בסקס והזדקנות, שרי מייעצת: "חומר הסיכה הנרתיקי פוחת עם הגיל ואם לא מגרים אותה באמצעות הנאה עצמית, ספרים אירוטיים, סרטונים או בן זוג, החומר עשוי להתחיל להצטמצם מהר יותר".

את המצב הזה ניתן לפתור על ידי שימוש בתכשירי סיכה, או באמצעות טיפולים מתקדמים ולא ניתוחיים המוצעים היום, כמו טיפול בלייזר וגינלי שמחדש את הרקמות בתוך הנרתיק. חידוש הרקמות מייצר לחות טבעית ואלסטיות שהייתה חסרה, כאשר הטיפול נועד לתת מענה ללא הורמונים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אישה בתחתונים. ShutterStock
חוסר בסקס יכול להוביל לאובדן חומר סיכה בנרתיק/ShutterStock

4. כאבי המחזור עלולים להחמיר
אין ספק שמצבן של נשים ללא מין קבוע הוא גרוע יותר. זה אולי נשמע מנוגד לאינטואיציה ולמה שהורגלנו לחשוב, אבל קיום יחסי מין במהלך המחזור יכול להקל על הכאבים. "הרחם הוא שריר ולנשים רבות יהיו התכווצויות רחם כשהן מגיעות לאורגזמה, מה שיגרום לדם לצאת מהר יותר וזה יקטין את כאבי המחזור", מסבירה ד"ר שטרייכר, "כמו כן, תיתכן עלייה באנדורפינים, מה שגם יסייע להפחתת כאבי המחזור".

עוד בנושא:
"בעלי מכניס אותי להיריון כל שנה כדי שלא אצטרך לקבל מחזור"


5. הפחתת הסיכון לחלות בדלקת בדרכי השתן
הנה יתרון: באופן לא מפתיע, לא רק שאתם מקטינים באופן דרמטי את הסיכויים שלכם להידבק במחלות המועברות במגע מיני, אלא גם בדלקת בדרכי השתן. בגלל התפשטות חיידקים שיכולה להתרחש, "קיום יחסי מין הוא זה שאחראי להגדלת הסיכון לזיהומים חוזרים בשלפוחית השתן", אומרת ד"ר שטרייכר. 80 אחוז ממקרי ה-UTI בנשים לפני גיל המעבר מתרחשים תוך 24 שעות מקיום יחסי מין, וכפי שקבע כתב העת American Family Physician, "תדירות המגע המיני היא המנבא החזק ביותר לדלקות חוזרות בדרכי השתן".

גבר מניח ידיים על איזור המפשעה שלו. txking, ShutterStock
התנזרות מגדילה את הסיכוי לבעיות זיקפה/ShutterStock, txking

6. סיכוי גבוה יותר לסבול מהפרעות זיקפה
כשזה מגיע לגברים, הנה דוגמא ברורה של "אם לא תשתמשו בו אתם תאבדו אותו" - מחקר מצא כי התנזרות ממין מגדילה את הסיכוי לבעיות זיקפה אצל גברים, אם כי ממצא זה נמצא יותר זכיח אצל גברים מבוגרים, אצלם בעיות הזיקפה יכולות לנבוע משלל סיבות נוספות..

7. לחץ-לחץ-לחץ
לחוצים מזה שאין לכם מספיק/בכלל סקס? החוסר במין הוא שורש הבעיה. קיום יחסי מין סדירים מונעים מתחים, בעוד שאנשים שנמצאים בבצורת מינית חווים עליות גבוהות יותר בלחץ הדם בתגובה ללחץ.

אז מה המסקנה? רוצו לקיים מיד יחסי מין (בהסכמה, כמובן).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully