וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נא להכיר: התוסף המוכר שמשדרג את השפעת הציפרלקס

אנשים רבים (ואולי אף רבים מאוד) נוטלים נוגדי דיכאון שונים לסייע להם עם מצב הרוח. מחקר חדש מצא כי תוספת יומית של פרוביוטיקה, התוסף המוכר שקשור בלא מעט תועלות, יכולה לסייע להם לשפר את ההשפעה המיטיבה של הכדור

איריס קול מראיינת את ד"ר אורן טנא על דיכאון והטיפול בו/מערכת וואלה

על פי הערכות, כ-280 מיליון אנשים ברחבי העולם סובלים מדיכאון. רבים מהם נוטלים נוגדי דיכאון שונים. כעת, מחקר חדש מצביע על כך שאלו שנוטלים תרופות נוגדות דיכאון, יכולים לשדרג את הרגשתם אילו נוסיפו למנה היומית שלהם תוסף פרוביוטיקה, שמיטיב עם בריאות המעי. על פי החוקרים, מעי לא בריא עלול להשפיע לא רק על הבריאות הפיזית, אלא גם על זו הנפשית, מכיוון שהוא מוביל למערכת חיסונית חלשה יותר וסיכויים לפתח מצבים כמו הפרעות במערכת העיכול, מחלות לב וכלי דם, חרדה, מתח ודיכאון.

במחקר הנוכחי ניתחו החוקרים 49 מבוגרים שאובחנו עם הפרעת דיכאון מג'ורי, שלא הייתה להם תגובה מלאה לתרופות נוגדות דיכאון. המשתתפים קיבלו תרופות נוגדות דיכאון למשך שמונה שבועות. לצד הטיפול ניתנה ל-24 מהם תוסף פרוביוטיקה שהכיל 14 זני חיידקים והשאר קיבלו פלצבו זהה.

כל המשתתפים הראו שיפור בתסמינים לאחר שמונה שבועות. עם זאת, אלה שקיבלו תוספת פרוביוטיקה הראו שיפורים ניכרים משבוע רביעי ואילך.

נוגדי דיכאון. ShutterStock
אפשר לשדרג את ההשפעה של הכדור/ShutterStock

החוקרים הבחינו שלפרוביוטיקה יש השפעה חזקה על הפחתת דיכאון וחרדה כאחד, עם השפעה רבה יותר על תסמיני חרדה.

"תגובה חלקית או חוסר תגובה לתרופות נוגדות דיכאון היא בעיה עצומה, והמחקר הזה הוא צעד ראשון וחשוב בבחינת הפוטנציאל הטיפולי של פרוביוטיקה כטיפול בדיכאון. מצאנו שפרוביוטיקה הייתה תוסף מקובל ונסבל אצל אנשים שכבר נוטלים תרופות נוגדות דיכאון. תוצאות אלו סוללות כעת את הדרך למחקרים הבודקים האם אנו רואים את ההשפעות המועילות הללו של פרוביוטיקה על דיכאון וחרדה באוכלוסיות גדולות יותר של חולים", אמר ג'יימס סטון, אחר מעורכי המחקר.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

3 מתוך 5 עם דיכאון לא מגיבים לנוגדי דיכאון

חוקרים גילו כי חיידקי המעיים יכולים לייצר או לעורר את הייצור של נוירוטרנסמיטורים ותרכובות פעילות כגון סרוטונין ודופמין, שיכולים להשפיע במישרין על המוח

מחקרים הראו כי שלושה מתוך חמישה אנשים עם דיכאון אינם מגיבים באופן מלא לטיפולי קו ראשון באמצעות תרופות נוגדות דיכאון וממשיכים להראות תסמינים שונים.

"ציר המעי-מוח הוא תחום באמת מרתק ומתפתח במהירות של מחקר מיקרוביום. הממצאים של מחקר פיילוט זה הם צעד חשוב קדימה בהבנת תפקידה של הפרוביוטיקה במצב הרוח ובבריאות הנפשית", הסבירו החוקרים.

הציר הדמיוני שמחבר בין מערכת העיכול למוח מכונה ציר מעי-מוח, והוא מבוסס ברובו על תקשורת ביוכימית שיוצרת אינטראקציה בין המתרחש במערכת העיכול לבין מערכת העצבים המרכזית. בעבר הציר הזה היה בעיקרו נוירולוגי, אבל היום מבינים שקיים בו נדבך נוסף - מיקרוביולוגי. בעולם המדע מבינים כי לא מדובר רק ב"עודף רגישות לתחושות מהמעי", או ב"לחץ נפשי שמשפיע על המעי", אלא שחומרים המופרשים על ידי חיידקי המעי עשויים להשפיע על אותו הציר, ולהשפיע באמצעות איתות ביוכימי שיוצא ממערכת העיכול על מערכת העצבים המרכזית.

המנגנונים שבאמצעותם חיידקי המעי עשויים להשפיע על היבטים של תפקוד המוח הוא נושא של מחקרים רבים בשנים האחרונות, והם כוללים תחומים כמו חקר הזיכרון והתנהגות חברתית, ואפילו, כמו המחקר הנוכחי, תרומתם של חיידקי המעי למצבים כמו דיכאון ומחלות ניווניות. חוקרים גילו כי חיידקי המעיים יכולים לייצר או לעורר את הייצור של נוירוטרנסמיטורים ותרכובות פעילות כגון סרוטונין ודופמין, שיכולים להשפיע במישרין על המוח, וכי תרכובות אלה בפני עצמן יכולות לווסת את הצמיחה החיידקית המיטיבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully