וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הסיבה שאסור לכם ללכת לישון בלי חולצה בגל החום הזה

16.6.2023 / 0:03

הימים החמים והצורך להימנע עוד קצת משינה עם מזגן גורמת לרבים מאיתנו להוריד חולצה כשנכנסים למיטה, אך מומחית לשינה טוענת שזו טעות שתהרוס לנו את השינה - ויש לה עוד כמה תובנות לדברים שכדאי לכם להימנע מהם כדי לישון טוב יותר בלילה

רופא מסביר מדוע לא כדאי לישון בעירום/@tonyyounmd

בחודש האחרון רבים מכם ודאי מצאו את עצמם מתלבטים האם ללכת לישון עם מזגן או להוריד חולצה. על אף ששינה בלי חולצה עשויה להיראות כמו הדרך הקלה ביותר להתמודד עם מזג האוויר החם בלילה, פסיכולוגית בריטית טוענת ששינה בלי חולצה משבשת את שנת הלילה שלנו.

"אני לא ממליצה לישון בעירום, עד כמה שזה נשמע כמו פתרון טוב, כי אז הזיעה נאספת על העור במקום להיספג בסיבי הבגדים שלכם ומקררת אתכם", אמרה סוזי רידינג לחברת המצעים הבריטית Kudd.ly. במקום זאת, היא ממליצה ללבוש "בגדים רפויים, אווריריים וקלילים מסיבים טבעיים" כמו כותנה, משי, אקליפטוס או במבוק, רצוי בגוונים בהירים יותר.

גבר ישן בעירום. ShutterStock
אל תלכו לישון ככה/ShutterStock

איך אתם הולכים לישון בקיץ?

עם בגדים
בלי בגדים
13109 משתתפים

עוד בנושא:
6 סיבות בגללן אתם מתעוררים עייפים בכל יום מחדש
מרגישים את החום? כך תיהנו משינה טובה יותר


יש גם ארוחות שכדאי להימנע מהן אם אתם שואפים לשנת לילה טובה, כשרדינג מציעה להתרחק ממאכלים חריפים או עתירי שומן, מכיוון שאלה מעלים את טמפרטורת הגוף. "היזהרו ממאכלים מתובלים למשל בטריאקי או רוטב סויה, טופו ומיסו. גם מפירות הדר, בשר מבושל וגבינות מיושנות", היא מסבירה, "כל אלה מכילים את חומצת האמינו טירמין, שיכולה להגביר את פעילות המוח ולהקשות על ההירדמות".

יש לנו חדשות רעות לאלו שנהנים מדרינק לפני השינה, רידינג מעודדת אנשים להימנע מאלכוהול בשעת לילה מאוחרת מאחר שהוא פוגע באיכות השינה וגורם ל"התעוררויות קטנות" במהלך הלילה, מה שעלול להותיר אתכם מותשים בבוקר.

בנוסף לכך, אם אתם חולקים מיטה עם אדם נוסף, שמיכות נפרדות עשויות להבטיח לשניכם שינה חזקה יותר. "דרך פשוטה לייעל את סביבת השינה האישית שלכם, היא להשתמש בכיסויים נפרדים כדי שתוכלו להתאים אותם להעדפות שלכם ולהפחית את האפשרות של משיכות השמיכה בזמן השינה", מייעצת רידינג.

אילוסטרציה. ShutterStock
נוהגים לחלוק שמיכה? כדאי להפריד כוחות גם כאן/ShutterStock

מחקרים קודמים דווקא הראו שלשינה בלי בגדים יש גם יתרונות בריאותיים ופיזיים, החל משיפור המאזן ההורמונלי ומצב הרוח וכלה בסקס טוב יותר. עם זאת, בשורה התחתונה המצב האופציונלי הוא פשוט ללכת לישון כשנעים לכם.

החדשות הטובות הן שמקלחת לפני השינה יכולה לסייע לכם להרגיש מנומנמים. "מקלחת לפני השינה מקצרת את הזמן שלוקח לאדם להירדם", טוענת רידינג. עם זאת, לא מומלץ להתקלח רגע לפני שנכנסים למיטה כי הגוף נותר חם, מה שמקשה על תהליך ההירדמות. רידינג הוסיפה: "מומלץ להתקלח שעה או שעתיים לפני השינה. זה הוכח מדעית כמסייע להירדמות. זה עובד ע"י משיכת חום הליבה אל הגפיים ושחרורו משם".

היא הוסיפה: "בעוד שהחמימות של האמבטיה מרגיעה, התפוגגות של חום גוף הליבה אחרי המקלחת היא זו שבעצם מעודדת שינה".

  • עוד באותו נושא:
  • שינה
  • קיץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully