וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורולוג טוען: "גברים לא עושים פיפי נכון. הם צריכים לשבת כמו הגרמנים"

31.5.2023 / 0:03

אורולוג בכיר טוען שגברים לא אמורים להשתין בעמידה והצהיר שזה בריא יותר והיגייני יותר לשבת - אלא אם האסלה מלוכלכת. סקר שנערך בקרב 13 מדינות בעולם מצא שהגרמנים נוטים פחות להשתין בעמידה

רופאה מסבירה מדוע גברים משתינים לא נכון/@dr.aiwen

לרובכם זה ודאי ישמע מביך, אך אורולוג בכיר טוען שהדרך הנכונה להשתין היא בישיבה על האסלה - ולא בעמידה. האורולוג ג'רלד קולינס, יועץ מנתח אורולוגי בבית החולים אלכסנדרה בצ'שייר, אנגליה, העלה את הטענה בראיון ל-Telegraph ביום שישי, בעקבות דיווח של YouGov על דרכי מתן שתן אצל גברים. חברת ניתוח הנתונים סקרה יותר מ-7,000 גברים מ-13 מדינות ברחבי העולם ומצאה שרובם בדרך כלל נשארים עומדים בזמן ריקון שלפוחית השתן (לא מפתיע).

עם זאת, הסקר אכן חשף כמה הבדלים תרבותיים מפתיעים, כאשר 40% מהגברים הגרמנים הודו שהם יושבים להשתין "תמיד", בהשוואה ל-10% בלבד מהגברים האמריקנים. לפי קולינס, דווקא הגרמנים צודקים הפעם.

"ישיבה היא כנראה הדרך היעילה ביותר לעשות זאת", הכריז הרופא והסביר שהשרירים באגן ובעמוד השדרה רפויים לחלוטין במצב הזה, מה שמקל על השלמת תהליך מתן השתן ועל ריקון שלפוחית השתן במלואה.

היכן בעולם אנשים יושבים כדי להשתין?

היכן בעולם אנשים יושבים כדי להשתין?. today.yougov.com, צילום מסך
הגרמנים מובילים. הרחק מאחור המקסיקנים, הפולנים והבריטים/צילום מסך, today.yougov.com

ומה קורה בישראל?

באיזו דרך אתם משתינים?

תמיד בעמידה
לרוב בעמידה
לפעמים בעמידה ולפעמים בישיבה
לרוב בישיבה
תמיד בישיבה
4467 משתתפים

האורולוג הוסיף כי הישיבה מקלה במיוחד על גברים מבוגרים, בהתחשב בכך שבעיות בערמונית הופכות נפוצות יותר ויותר בגיל מתקדם, ביניהן הגדלה שפירה של הערמונית. המצב - המשפיע על כ-80% מהגברים בני 80 ומעלה, על כ-70% מהגברים בשנות ה-60 לחייהם ועל כ-40% מהגברים בשנות ה-50 לחייהם - מתרחש כאשר בלוטת הערמונית והרקמות הסובבות מתרחבות וחוסמות את השופכה.

אולם, סקר YouGov מצא שגברים מבוגרים בדרך כלל מתנגדים לישיבה יותר מאשר עמיתיהם הצעירים, אולי בגלל התפיסה שזה יותר "גברי" להשתין בעמידה. לדוגמה, 35% מהגברים האמריקאים מעל גיל 55 אומרים שהם "לעולם" לא ישבו כדי להשתין בהשוואה ל-21% בלבד מבני ה-18 עד ה-24.

גברים גרמנים מבוגרים נוטים לשבת להשתין (באופן קבוע) הרבה יותר מאשר עמיתיהם הצעירים. בארה"ב, בריטניה ואוסטרליה התוצאות הפוכות. today.yougov.com, צילום מסך
ישראל לא השתתפה בסקר/צילום מסך, today.yougov.com

בגרמניה, הישיבה תוך כדי מתן שתן זכתה באופן מסורתי ללעג בקרב גברים ויש אפילו כינוי גנאי למעשה הזה: "סיצפינקלר" המרמז על היותו "נשי או רכרוכי". עם זאת, בעשורים האחרונים, התרבות השתנתה באופן משמעותי וכעת יש שלטים בחדרי שירותים ציבוריים רבים ברחבי גרמניה המזהירים גברים לא לעמוד בעת מתן שתן. זה בדרך כלל נוגע לבעיות הקשורות לניקיון, מכיוון ששתן נוטה פחות להתיז על הרצפה אם אדם יושב כשהוא משתין.

מחקר שצוטט על ידי ה-Sun מצא ש"נתז" מטיפות שתן עלול לפגוע בצד של אסלה ו"להשפריץ למרחק של עד 3 מטרים משם". המחקר מצא שהשתנה בעמידה מגדילה באופן משמעותי את מהירות הזרם ואת הפוטנציאל להשפרצה. בנוסף, למטרות היגיינה, עדיף גם לסגור את מכסה האסלה בעת הורדת המים. מחקר נפרד משנת 2021 מצא שהורדת מים במשתנות או בשירותים עם אסלה פתוחה עשויה לשלוח "עשרות אלפי" חלקיקים פתוגנים מפנים האסלה החוצה, הישר אליכם.

הנה תראו

לא תאמינו כשתראו מה השתנה בעמידה עושה לחדר השירותים שלכם

לכתבה המלאה

אגב - גם נשים משתינות לא נכון: חוקרת מגלה כיצד תוכלו להימנע מביקור תכוף בשירותים

בניו יורק פוסט דווח שפרופסור עמית במחלקה לאורולוגיה של UCLA, ד"ר ג'סי נ. מילס, אמר שישיבה היא גם אפשרות טובה יותר עבור גברים שעשויים להתקשות לעמוד על הרגלים במשך פרקי זמן ארוכים. "הרבה גברים יושבים לעשות פיפי אם הם לא יכולים לפנות את השלפוחית ​​שלהם לגמרי. כשאתה מתיישב, אתה יכול להשתמש בשרירי הבטן שלך יותר ואתה מוציא את השפריצים האחרונים ומרגיש שהתרוקנת טוב יותר", הוא הסביר ל-Thrillist. הוא הוסיף שמתן שתן בישיבה הוא לא חובה ושכל עוד אתה מרגיש ששלפוחית ​​השתן שלך מתרוקת לגמרי - זה בסדר להטיל שתן בכל דרך שתבחר. "אם אתה מרגיש שאתה צריך להיאבק כדי להגיע לתחושת הריקנות הזו, עליך לפנות לטיפול רפואי - אולי אינך יודע ששלפוחית השתן שלך לא מתרוקנת כראוי בכל פעם שאתה משתמש בשירותים וזה עלול להיות מסוכן", הוא הוסיף.

פרופ' סטרגיוס סטליוס דומוכטסיס, יועץ מיילד וגינקולוג הסביר שאם השלפוחית אינה מתרוקנת כראוי, היא עלולה לגרום לאצירת שתן ולהביא לזיהומים או ליצירת אבנים בדרכי השתן. "מכיוון שזיהומים יכולים לגרום לאלח דם או זיהומים בכליות, אם יש לך תסמינים של התרוקנות לא מלאה של שלפוחית השתן - הדבר צריך להיבדק על ידי מומחה". התסמינים הללו כוללים זרם איטי של שתן, מאמץ להשתין, זרם לסירוגין ומעבר זמן עד שהשתן מתחיל לזרום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully