וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל הסיבות בגללן גברים חייבים להשתין בישיבה - וללמד גם את הילדים שלהם

6.7.2022 / 23:40

אולי עבור חלק מהגברים זה נחשב מביך לשבת על האסלה כדי לעשות פיפי, אבל מסתבר שזה הרבה יותר בריא לכם - לטווח הקצר ולטווח הארוך

בר לונדוני מציג: משחקי וידיאו במשתנות/רויטרס

השתנה בעמידה היא ברירת המחדל עבור רוב הגברים, אבל יש מומחים שמזהירים שאולי דווקא עדיף להם לשבת. להשתנה במצב אנכי יש את היתרונות שלה - זה כולל לא לשבת על מושב שירותים ציבורי מטונף, ובדרך כלל מאפשר לגבר לעשות פיפי בכל מקום. אולם רופאים בהולנד מצאו כי ישיבה בשירותים בזמן מתן שתן יכולה להיות מועילה בריאותית, במיוחד עבור גברים הסובלים מבעיות בערמונית.

הסיבה לכך היא שזה מאפשר להם להשתין בעוצמה רבה יותר ממה שהם היו מסוגלים לו היו עומדים. אם אתה עומד, הם הסבירו, זה מפעיל את השרירים באגן ובעמוד השדרה. במחקר שפורסם בשנת 2014, המומחים הסבירו כי אנשים ישבו או כרעו כדי להשתין במשך שנים רבות, ויש לזה סיבה טובה. הרופאים הוסיפו שכאשר אנשים יושבים, שרירי האגן והירכיים שלהם רפויים, מה שמקל על מתן שתן.

גבר יושב על אסלה בשירותים. ShutterStock
כאשר אנשים יושבים בשירותים, שרירי האגן והירכיים שלהם רפויים, מה שמקל על מתן שתן/ShutterStock

בניו יורק פוסט דווח שפרופסור עמית במחלקה לאורולוגיה של UCLA, ד"ר ג'סי נ. מילס, אמר שישיבה היא גם אפשרות טובה יותר עבור גברים שעשויים להתקשות לעמוד על הרגלים במשך פרקי זמן ארוכים.

"הרבה גברים יושבים לעשות פיפי אם הם לא יכולים לפנות את השלפוחית ​​שלהם לגמרי. כשאתה מתיישב, אתה יכול להשתמש בשרירי הבטן שלך יותר, ואתה מוציא את השפריצים האחרונים ומרגיש שהתרוקנת טוב יותר", הוא הסביר ל-Thrillist.

עבור גברים צעירים ובריאים, ישיבה לצורך עשיית פיפי כנראה לא תנפק תועלת כזו או אחרת לערמונית, אבל זו עדיין עשויה להיות אפשרות היגיינית יותר. מחקרים מצאו שהשתנה בעמידה מגדילה באופן משמעותי את מהירות הזרם ואת הפוטנציאל להשפרצה, מה שמסכן אתכם בשירותים פחות היגייניים ומלאי חיידקים. יש גברים שיכולת הכיוון שלהם לא טובה והם יכולים למלא את האסלה בנתזי שתן, אבל ישיבה בזמן הטלת שתן מעלה את הסיכויים שהשתן כולו אכן יגיע לאסלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

עם זאת, ד"ר מילס הוסיף שהמחקר לא אומר שכולם צריכים עכשיו לשבת כשמגיע הזמן לעשות פיפי. הוא הסביר שכל עוד אתה מרגיש ששלפוחית ​​השתן שלך מתרוקת לגמרי, אז זה בסדר להטיל שתן בכל אחד מהמצבים שאתה בוחר. אם אתה מרגיש שאתה צריך להיאבק כדי לקבל את תחושת הריקנות הזו, עליך לפנות לטיפול רפואי - אולי אינך יודע ששלפוחית השתן שלך לא מתרוקנת כראוי בכל פעם שאתה משתמש בשירותים וזה עלול להיות מסוכן.

גבר מתאמץ שלא להשתין בשירותים. vchal, ShutterStock
חשוב מאוד להתרוקן לגמרי/ShutterStock, vchal

פרופ' סטרגיוס סטליוס דומוכטסיס, יועץ מיילד וגינקולוג הסביר שאם השלפוחית אינה מתרוקנת כראוי, היא עלולה לגרום לאצירת שתן ולגרום לזיהומים או אבנים בדרכי השתן. "מכיוון שזיהומים יכולים לגרום לאלח דם, או זיהומים בכליות, אם יש לך תסמינים של התרוקנות לא מלאה של שלפוחית השתן, זה צריך להיבדק על ידי מומחה". התסמינים הללו כוללים זרם איטי של שתן, מאמץ להשתין, זרם לסירוגין, ומעבר זמן עד שהשתן מתחיל לזרום.

במאמר שפורסם במגזין הגברים fatherly נכתב שלגברים עסוקים כדאי מאוד לשקול להתחיל לשבת כשהם עושים פיפי - לא רק בגלל שזה אחד הרגעים הבודדים של היום שהם יכולים לנוח בו, אלא בגלל שזה יכול להיות טוב יותר עבורם. עבור גברים מבוגרים עם בעיות בערמונית, במיוחד, ישיבה להשתין יכולה לעזור לרוקן את שלפוחית השתן בצורה יעילה יותר ולהפחית את הסיכונים לציסטות וסיבוכים בריאותיים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully