וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכנסים לשירותים ציבוריים? יש דבר אחד שכדאי מאוד שתעשו

עודכן לאחרונה: 10.2.2022 / 8:39

שירותים ציבוריים הם דבר מלוכלך, על כך אין עוררין. אבל יש מהלך אחד חשוב במיוחד שכדאי שתעשו אחרי שטיפת הידיים, כזה שיכול להפחית את הסיכון שלכם לחלות בקורונה ובווירוסים אחרים

מייבש ידיים/צילום מסך

שטיפת ידיים באופן קבוע ויסודי היא דרך משמעותית לעצור את התפשטות הקורונה, אבל היא גם דרך להמנע מחיידקים אחרים שאנחנו נפגשים איתם ביומיום. כשזה מגיע לאופן שבו אתם מייבשים את הידיים שלכם, מחקר שנערך בשנים האחרונות בחן עד כמה יעילות מגבות נייר מול מייבשי ידיים בהסרת וירוסים שעדיין נמצאים על ידיו של אדם לאחר השטיפה.

תנו לנו לקצר לכם ולכן: למרות ששתי השיטות עוזרות לצמצם את התפשטות הווירוסים, מגבות נייר נמצאו יעילות פי 10 בשמירה על הידיים נקיות ממזהמים.

חוקרים מאוניברסיטת לידס באנגליה זיהמו את ידיהם של ארבעה מתנדבים בבקטריופאג' (Bacteriophage) - וירוס שמדביק חיידקים ואינו מזיק לבני אדם. בחדר השירותים של בית החולים, המתנדבים דילגו על שטיפת ידיים כדי לדמות מה יקרה אם אדם לא ישטוף את ידיו כמו שצריך. ואז הגיעה הבחירה: מגבות נייר או המייבש החשמלי?

מייבשי ידיים חשמליים בשירותים ציבוריים. ShutterStock
תתרחקו מהם. מיבשיי ידיים/ShutterStock

לאחר שימוש בכל שיטה, עזבו המתנדבים את חדר השירותים של בית החולים ונגעו ב-11 משטחים שונים, כולל דלתות, מעקות של חדרי מדרגות, טלפונים ואפילו ציוד רפואי. המחקר גם עקב אחר הווירוסים שכל מתנדב מפיץ על בגדיו באמצעות סינר מיוחד.

החוקרים גילו שהן הייבוש החשמלי והן הייבוש במגבות נייר הפחית את מספר הפתוגנים שהיו על הידיים לאחר רחיצה לא יסודית, אולם ב-10 מתוך 11 המשטחים שנדגמו (לאחר שבאו במגע עם ידי המתנדבים), נמצא כי ייבוש במייבש חשמלי הותיר עליהם זיהום סביבתי גדול יותר באופן משמעותי.

על כל המשטחים שבהם נגעו המתנדבים לאחר ייבוש במייבש ידיים חשמלי נמצאו פתוגנים בשיעור גבוה פי 10 בממוצע מזה שנמצא על משטחים שבהם נגעו לאחר ייבוש במגבות נייר. במספרים מדובר על כ-100 יחידות וירוס שנמצאו על הידיים לאחר שימוש במגבות נייר, לעומת כ-1,000 לאחר שימוש במייבש.

כשזה הגיע לבגדים, מייבשי האוויר המשיכו להראות שהם עשו עבודה לא מספיק טובה בהסרת חיידקים. נמצא כי מתנדבים שנגעו בבגדיהם זיהמו גם את סינרי הבדיקה שלהם. הכיסאות עליהם ישבו הנבדקים היו מזוהמים גם הם, מה ששימוש במייבשי הידיים מעלה את הסיכון לחשיפה עקיפה לחיידקים.

"מכיוון ששירותים ציבוריים משמשים מטופלים בבית החולים, מבקרים וכמובן צוות, לשיטת ייבוש הידיים שנבחרה יש פוטנציאל להגביר (באמצעות מייבשי אוויר) או להפחית (באמצעות מגבות נייר) העברת פתוגנים במסגרות בית חולים", אמר צוות החוקרים בהצהרה, "אנו מאמינים שהתוצאות שלנו רלוונטיות לשליטה בנגיף הקורונה שעדיין ממשיך להתפשט ברחבי העולם. מגבות נייר צריכות להיות הדרך המועדפת לייבוש ידיים לאחר השטיפה כדי להפחית את הסיכון לזיהום והתפשטות וירוסים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully