וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 מילים שיצילו את הפעוט שלכם מטביעה אפשרית בבריכה או בים

23.5.2023 / 0:03

הפרמדיקית ניקי ג'ורקוץ טוענת שזה ממש לא מספיק להימצא לצד הבריכה כשהפעוט שלנו מסתובב סביבה - וכי יש 3 מילים שיכולות להציל חיים. כך תמנעו את האסון הבא

תינוק הופל לבריכה ע"י כלב/TikTok/tinyheartseducation

כל הורה אחראי יודע שלאפשר לילד קטן להסתובב לצד הבריכה או לשהות בה לבד זו סכנה של ממש, אך מתברר שגם אם אתם שם איתו ומכרכרים סביבו - אסון יכול לקרות. דוגמא לכך שיתפה ניקי ג'ורקוץ, פרמדיקית ומחנכת לעזרה ראשונה ב-Tiny Hearts, שסיפרה כי טביעה היא סיבת המוות העיקרית של ילדים בגילאי שנה עד ארבע.

לדבריה, הידיעה שיש כל כך הרבה אנשים באזור הבריכה ולכן אין סיבה לדאוג שהפעוט יפול לתוכה היא לא מספקת - וכי יש 3 מילים שיכולות למנוע סכנת טביעה של פעוטות בבריכה (או בים). "הסרטון הזה נשלח על ידי אחת מהעוקבות שלי. היא אחות לילדים במקצועה וזה הילד הקטן שלה", הציגה ניקי בסרטון טיקטוק. בסרטון נראה פעוט כפוף על שפת בריכת השחייה הביתית. אף אחד אחר לא נראה בפריים - עד שכלב קטן עובר ומפיל את הפעוט לבריכה.

"רק בגלל שיש הרבה מבוגרים בסביבה, זה לא אומר שמתרחשת השגחה אקטיבית", מספרת ניקי. הפעוט כמעט טבע בבריכה על אף שיש מבוגרים בקרבת מקום. היא הוסיפה: "אמו של הפעוט הייתה בתוך הבית והיו שלושה מבוגרים ליד הבריכה, אבל הם לא השגיחו באופן פעיל על הילד". כשהפעוט נופל למים, מישהו נשמע צורח ומתריע למבוגרים שהילד נפל לבריכה. כעבור מספר שניות שלושה מבוגרים נראים רצים לעבר הפעוט כשאחד מהם מזנק למים ומושה אותו החוצה. הסיפור הזה הסתיים בנס - אך הוא יכול היה להסתיים אחרת לגמרי.

תינוק הופל לבריכה ע"י כלב. @tinyheartseducation, צילום מסך
"רק בגלל שיש הרבה מבוגרים בסביבה, זה לא אומר שמתרחשת השגחה אקטיבית"/צילום מסך, @tinyheartseducation

"בעבודתי כחובשת, שמעתי כל כך הרבה אנשים אומרים, 'חשבתי שמישהו אחר צופה על הילד'", מסבירה ניקי. השיטה של ניקי לפתור את הבעיה היא להכריז מי האחראי על הילדים באותו רגע. "כשטייס משתלט על מטוס, הוא אומר 'יש לי שליטה' או 'המטוס שלי'. זה המשפט שמשתמשים בו כשהשליטה מועברת מטייס אחד לאחר. כהורים, אנחנו צריכים לעשות את אותו הדבר. השתמשו במשפט 'אני שומר עכשיו' או 'אני אחראי עליו' כדי לאשר מי מפקד".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

צפו בהסבר המלא שלה:

@tinyheartseducation ⚠️TW: child falling into pool. The leading cause of death in children 1-4 years old? ? Drownings. Use this verbal confirmation of "I'm on watch" every time the responsibility of your child is transferred to someone new. This ensures there is safe and active supervision of your child. Rememver these other tips: ?if your child is missing, check the water first ?always have active supervision around water ?learn cpr so you can perform it on your child if it is ever needed Our online first aid course for USA parents will be launching Wednesday 29th of March. Click the link in bio to join the waitlist #drowningprevention #poolsafety #firstaid ♬ original sound - Tiny Hearts

עוד על טביעת ילדים
מדריכת שחייה מזהירה הורים: בגד הים הזה מסוכן לילדים שלכם

הפחד של כולנו: איך מצילים חיים במקרה של טביעה?

בתגובות אנשים חלקו סיפורים מפחידים דומים: "כמעט טבעתי כילדה בת שלוש בבריכה משפחתית בחג המולד עם הרבה אנשים שעמדו שם. נוכחות היא לא שוות ערך לצפייה", כתבה אחת בתגובה. אחרים ציינו שלמרות שאיש לא היה ממש ליד הבריכה, הם הגיעו אל הפעוט תוך שניות. "הגברת הגיבה מיד אז הייתי אומר שהיא כן צופה באופן פעיל", כתב אחד אך אחרים לא הסכימו: "הם הגיעו אליו תוך חמש שניות. הייתי צריך לספור כי אפילו בשבילי זה הרגיש הרבה זמן לראות את התינוק הקטן הזה נאבק במים", כתב אחד. אחר הוסיף: "אם היא הייתה מפקחת באופן פעיל, הוא מעולם לא היה צריך ללכת קרוב כל כך לקצה הבריכה", אמר אחר.

כמה אנשים הודו שהם השתמשו בעבר באסטרטגיית העברת האחריות עם הילדים שלהם. "זה משהו שתמיד עשינו עם הילדים שלנו, עכשיו עם הנכדים. אנו קוראים לאדם ומחכים שהוא יגיב בחזרה: 'אני איתו' ואז נוכל לשחרר", כתב אחד ואחר הוסיף: "זה חוק עבורי שאדם מבוגר מפקח נמצא תמיד במרחק הושטת יד, במיוחד מסביב למאגר מים. אני מקבל גלגולי עיניים כשאני דורש את זה, אבל אני יודע שזה הכי בטוח". אחר סיכם: "להורים ולחברי המשפחה שלי הייתה משרוקית שהמבוגר האחראי ענד על צווארו. הם היו מחליפים ביניהם וכל אחד היה לוקח זמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully