וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריכת שחייה מזהירה הורים: בגד הים הזה מסוכן לילדים שלכם

27.4.2023 / 0:16

ניקי סקארנטי, מדריכת שחייה מוסמכת לילדים, שיתפה סרטון מדאיג בטיקטוק בו סיפרה על הסכנה שבלבישת בגד הים הזה - והוכיחה כמה זה לא בטוח לתת לילד שלכם להיכנס איתו לבריכה

מדריכת שחייה מזהירה הורים: אל תקנו בגדי ים כחולים לילדים/springhill.isr/Tiktok

הורים לילדים קטנים יודעים שאסור להוריד עין מהילד כשהוא בבריכה או בים, אך מסתבר שיש בגד ים ספציפי שימנע אפילו מהמפקחים המקפידים ביותר לשים לב שהילד שלהם נמצא בסכנה. ניקי סקארנטי, מדריכת שחייה מוסמכת לילדים, העלתה סרטון מדאיג לטיקטוק במטרה לבקש מהורים לא לקנות לילדים שלהם בגדי ים בצבע כחול על כל גווניו, כלומר צבע התואם לצבע מי הבריכה. היא מזהירה שהצבע הכחלחל מוסווה במי הבריכה ומקשה על ההורים לשים לב אם חס וחלילה הילד שלהם נמצא בסכנה.

כדי להדגים עד כמה זה נכון, סקארנטי צילמה את בתה הקטנה שוחה בבריכה, לבושה בבגד ים בצבע תכלת. בסרטון, שנצפה למעלה מ-6 מיליון פעמים, ניתן היה לראות את ראשה הבלונדיני של הילדה מתנדנד על פני המים, מחליק מדי פעם מטה, אולם גוון התכלת של בגד הים שלה הופך את זה לכמעט בלתי אפשרי לראות את שאר גופה כשהוא במים.

המדריכה ציינה שהיא רכשה את בגד הים עבור בתה במיוחד לצורך הצילומים ואמרה: "זו הסיבה שאסור לכל להלביש את הילד שלכם בבגד ים כחול. תראו כמה קשה לראות אותה מתחת למים - וזה עוד במים רגועים. לא עם חבורה שלמה של ילדים אחרים שמשחקים, משתכשכים ונהנים".

"אז, אל תקנו בגדי ים כחולים, חבר'ה" היא התחננה והציעה להורים "לקנות בגדים בהירים וזוהרים" במקום.

תראו עד כמה היא צודקת:

@springhill.isr Just dont do it! Why think about which bathing suits for the splash pad? Just buy bright ones!! ☀️☀️ #selfrescue #selfrescueswimming #selfrescueswim #watersafety #drowningpreventionawareness #springhillisd ♬ original sound - Spring Hill ISR Nikki Scarnati

המגיבים הסכימו והודו לה על העצה שלה: "זה מטורף. לעולם לא הייתי חושב על זה. וואו", כתב אחד ואחר הוסיף: "אני מציל לשעבר וזה לגמרי נכון! כל גוון כחול שהוא קשה לראות במים - וכך גם כל צבע פסטל בהיר באופן כללי". "אני מעביר שיעורי שחייה. חליפות שחייה בצבע נכון הן אחד הדברים שאני דורש מהתלמידים שלי", השיב צופה אחר.

דברים שחייבים לדעת
מה הדבר הנכון לעשות כשמישהו טובע לידך?

חייבים לדעת: כך תצילו את הילד שלכם במקרה של טביעה

הסכנה שאתם לא מכירים: ילדים יכולים לטבוע גם מחוץ למים


על פי המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן, טביעה היא הסיבה השנייה המובילה למקרי מוות מפציעה בלתי מכוונת לילדים בגילאי 0 עד 17 והסיבה העיקרית עבור ילדים בגילאי 1 עד 4.

גם ארגון "בטרם" הישראלי מזהיר שטביעה היא הסיבה השנייה בשכיחותה לתמותה בקרב ילדים. טביעה מתרחשת במהירות ובדממה. ילד טובע אינו צועק ואינו יכול להתריע שהוא בסכנה מכיוון שהפה והאף שלו מכוסים מים. בתוך 2 דקות מרגע הטביעה הוא מאבד הכרה וכעבור 4-6 דקות חל נזק מוחי בלתי הפיך ועד מוות. התנהגות בטוחה בסביבת מים יכולה להציל חיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully