וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמן לחימה בן 57 מת למשך 28 דקות ושב לחיים: "ראיתי הכל"

7.5.2023 / 0:09

מדריך כושר אוסטרלי עבר אירוע ששינה את חייו: הוא לקה בהתקף לב במהלך משחק כדורסל ומת למשך 28 דקות לפני שעבר החייאה. כעת הוא מנסה לעורר השראה ולדחוף אנשים להתאמן ולשנות גישה לחיים

פיל זייבל מתאר מה ראה ב-28 הדקות שהיה בהן מת/9Now

פיל זדיבל בן ה-57, מג'ילונג, ויקטוריה, תיאר את החווייה ה"חוץ-גופית" שעבר כשמת - וכיצד זה מרגיש להסתכל על עצמך מלמעלה. מדריך הכושר האוסטרלי מת למשך 28 דקות לאחר שחטף התקף לב במהלך משחק כדורסל - וחזר לחיים. "קה לי נס", הוא אמר ל-Geelong Advertiser והוסיף: "לא הלכתי לשום מקום".

זדיבל, שהוא מדריך טאקוונדו, התמוטט בנובמבר האחרון לאחר שסבל ממפרצת בעורק הכלילי שהובילה להתקף לב. כשבנו, ג'ושוע, הזעיק את החובשים, אחות שהייתה במקרה בחדר האימונים זינקה לעזרה כדי לנסות להחיות אותו.

הוא הובהל תוך זמן קצר לבית החולים, שם שכב מחוסר הכרה במשך שלושה ימים בעודו מחלים מהחוויה הקשה ומהניתוח להחדרת סטנט מציל חיים. כשזדיבל התעורר, נאמר לו שהוא מת מבחינה קלינית למשך 28 דקות. לאחר ששוחרר מבית החולים, הוא אמר שהכושר שלו וגישתו החיובית היו מה שסייע להחלמתו. "הכל קשור לצורת החשיבה שלך שדואגת לשמור עליך בתנועה", הוא כתב בפוסט מעורר השראה בפייסבוק, "בספרים שלי, יש רק מרכיב מרכזי אחד שהוא אימון גופני אינטנסיבי, אבל כל מקרה לגופו".

אמן הלחימה הוסיף שהמוות הכה קרוב שלו שינה את הפרספקטיבה שלו לחיים - ואפילו גרם לו לשקול מחדש את ההחלטה הקודמת שלו לפרוש מענף הטאקוונדו. "כל הדברים הקטנים שאנחנו דואגים מהם לא שווים לדאוג מהם", אמר ימים ספורים לאחר שהתחרה בטורניר עם בנו, "אל תיתנו לאף אחד להגיד לכם שאתה לא יכול לעשות משהו".

עוד אנשים שמתו וחזרו לחיים
רופאה שמתה ושבה לחיים מספרת מה ציפה לה "בעולם הבא" - ומדוע לא רצתה לחזור

"עברתי חוויית סף מוות. אחרי שראיתי מה מצפה לנו שם - לא רציתי לחזור"

בראיון לתוכנית הבוקר האוסטרלית הוא נשאל האם בזמן שמת הוא נחשף "לעולם הבא". הוא השיב: "לא. אין אור בקצה המנהרה". הוא תיאר את החוויה החוץ גופית שלו: "המוח שלך עדיין חי. זה עדיין מתפקד, יתכן שזו התת הכרה שלי, שידעתי מה קורה ולא יכולתי לתקשר. זה יכול להיות הרבה דברים. יכול להיות שעמדתי שם מחוץ לגוף... מה שכן, עדיין יכולתי לראות הכל. כן, ראיתי את ג'וש בטלפון וניסיתי להגיד לו 'מה אתה עושה בטלפון, תסגור את הטלפון'. גם ראיתי את האחות מגיעה, אבל לא בבהירות".

הוא לא היחיד

מת, חזר לחיים ומספר מה מצפה לנו שם: "שלווה נפשית מלאה"

לכתבה המלאה

ראיון עם פיל זדיבל בתוכנית הבוקר:

זדיבל מקווה שהסיפור שלו יעורר השראה באחרים ויעודד אנשים לקבל הסמכה בהחייאה, מכיוון שהבנה זו עשוייה להציל חיים. "כולם צריכים ללמוד כיצד לבצע החייאה ובכל מקום העוסק בספורט צריך להיות דפיברילטורים בהישג יד", הוא אמר.

לפי הערכות, 356,000 אמריקאים מדי שנה חוטפים דום לב בבית או במקום ציבורי, על פי הקרן לדום לב פתאומי - וכמעט 90% מהמקרים הללו הם קטלניים. ישראל היא בין מדינות היחידות בעולם שהתקפי לב היא סיבת התמותה השנייה לסרטן, כאשר ברוב המדינות זו הסיבה השכיחה ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully