וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת, חזר לחיים ומספר מה מצפה לנו שם: "שלווה נפשית מלאה"

30.3.2023 / 0:02

גבר בן 55 מת והוחזר לחיים בידי צוות רפואי בבית חולים בבריטניה. קווין, שסבל מקלציפילקסיס ודימם מרגליו, סיפר על "הממלכה הרוחנית" בה מצא את עצמו

חוויות של אנשים שחזרו מהמתים/@redditremix

האם השאלה שממשיכה להטריד את כולנו זכתה לתשובה מספקת? גבר בן 55 שמת וחזר לחיים טוען שהוא ראה מה קורה בצד השני - וידע מהר מאוד שזה לא היה זמנו ללכת. קוויל היל הוחזר לחיים אחרי מוות קליני ע"י צוות הרופאים בבית החולים שביצעו בו החייאה - וסיפר על החווייה הקצרה שהייתה לו "בעולם הבא". זה קרה בשנה שעברה, כשלבו של קווין הפסיק לפעום למשך מספר דקות בעקבות סיבוכים שנוצרו מניתוח מסתם לב. הרופאים כמעט נאלצו לקבוע את מותו.

הגבר שזכה לכינוי "איש הנס" בידי הרופאים סיפר ל-South West News Service שהוא הגיע ל"ממלכה רוחנית" לאחר מותו: "לא הסתכלתי למטה על הגוף שלי, אבל בהחלט נפרדתי ממנו", הסביר היל, "זה היה כאילו הייתי בממלכת הרוחות. הייתי מודע למה שקורה, אבל הרגשתי כל כך הרבה שלווה ואז פשוט הלכתי לישון והתעוררתי בחיים. הדימום הפסיק. ידעתי שזה לא היה הזמן שלי ללכת".

קווין היל, עיתונאי מדרבי, אמר שהוא לא ראה אור בהיר כפי שאחרים שעברו חוויית סף מוות דומה מספרים - וכי אין שום אינדיקציה לקיומם של גן עדן או גיהנום. עם זאת, הוא תיאר את החוויה הכוללת כ"מלאת שלווה".

עוד אנשים שעברו חווית סף מוות
רופאה שמתה ושבה לחיים מספרת מה ציפה לה "בעולם הבא" - ומדוע לא רצתה לחזור

אישה שעברה חווית סף מוות מתארת את הגיהנום: "דם, סירחון והתעללות אינסופית"

המאבק הבריאותי של היל החל בקיץ 2021 כאשר רגליו החלו להתנפח עקב צבירת מים. הוא איבד 65 ק"ג של מים במהלך שנה בביקוריו התכופים בבית החולים. הרופאים גילו שהדבר נגרם בשל מסתם הלב של היל שהוא בעל שני חלקים במקום שלושה - בעיה רפואית שחייבה אותו לעבור ניתוח.

עם זאת, הבעיות של היל רק התחילו. לאחר ההליך הרפואי, הוא חלה בקלציפילקסיס - מחלה קשה ולא שכיחה שבה סידן מצטבר בכלי דם קטנים של רקמות השומן והעור, לפי Mayo Clinic. המחלה גורמת לקרישי דם וכיבים כואבים בעור שעלולים להוביל לדימום - מצב שמתרחש כמעט אך ורק בחולים עם מחלת כליות כרונית. "סבלתי מהמחלה במשך חודשים. העור שלי כרסם בי", הוא נזכר ואמר שרגליו החלו בסופו של דבר "לדמוע דם": "היו לי שלושה ימים שבהם הרגליים דיממו החוצה - זה פשוט לא הפסיק".

עוד באותו נושא

נוירוכירורג שהתעורר מתרדמת סיפר: "יש חיים אחרי המוות והם יפים"

לכתבה המלאה

היל איבד בסופו של דבר יותר משני ליטר דם, מה שהוביל למותו למשך מספר דקות: "ידעתי שאני מדמם. ידעתי שזה רציני. הצוות כל הזמן נכנס ויצא כדי לעצור את הדימום. אני כבר לא הייתי שם". הוא סיפר כיצד צפה בצוות הרופאים מנסה להצילו. לאחר ששב לתחייה, נותר היל בכאבי תופת. הוא אמר: "הייתי בוכה שעות. רמת הכאב שלי הייתה 100 מתוך 10".

אחרי כמעט שנה בבית החולים, לאחרונה היל חזר סוף סוף לביתו. הוא אמר לשירות החדשות של סאות' ווסט כי החוויה הקשה שעבר הותירה אותו אדם שונה לחלוטין: "המצב גרם לי לתעדף מחדש את סדרי העדיפויות שלי", הצהיר, "כשיצאתי מבית החולים, האווירה המשפחתית שלי השתנתה באופן דרמטי. הפכתי להיות גמיש יותר. אני יודע שאני יכול לחזור אחורה".

היל חזר לביתו בליווי אשתו קמיל בת ה-52. הוא סיפר: "אני בשלבי ההחלמה האחרונים. ברגל ימין עדיין יש לי קצת כאב אבל זה לא קרוב למה שהיה פעם. הייתי בוכה שעות. רמת הכאב שלי הייתה פעם 100 מתוך 10 ועכשיו היא ירדה ל-4. כולם אמרו שאני אמור להיות מת עכשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully