וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרה מפחידה של ה-FDA: שתלי סיליקון עלולים לגרום לסרטן עור

עודכן לאחרונה: 12.3.2023 / 10:54

בשנים האחרונות פורסמו מספר מחקרים לא מחמיאים ואף מדאיגים לגבי שתלי סיליקון. כעת בסוכנות האמריקנית מדווחים כי התקבלו אזהרות לגבי הסיכון לסרטן עור שמצטרפות לאזהרה מוקדמת

פרופ' יואב ברנע מסביר למי ניתוח הקטנת חזה מתאים וכיצד הוא מתבצע/מערכת וואלה!

סיליקון, בוטוקס ושאיבות שומן הפכו למוצר כמעט הכרחי, אפילו בגילאי 20 פלוס, אבל למינהל המזון והתרופות יש אזהרה חשובה. בסוף השבוע האחרון, הסוכנות פרסמה עדכון בטיחות לגבי שתלי סיליקון לשד, ודיווחה כי ה-FDA מודע ל-19 מקרים של קרצינומה של תאי קשקש (SCC) שעלולה להיות קטלנית - סוג של סרטן עור - ו"לימפומות שונות" באיזור סביב השתל, ברקמת צלקת.

הסוכנות ציינה כי סוגי הסרטן שונים מהסיכון שדווח בעבר ללימפומה אנפלסטית של תאים גדולים הקשורים לשתלי שד, הנקראת גם BIA-ALCL. למרות שההערכה היא שהיא "נדירה", התפתחות של SCC ולימפומות אחרות אפשרית, והסוכנות המליצה כי יש ליידע מטופלות שיש להן או מעוניינים בשתלים על הסיכון.

שתלי סיליקון לחזה. ShutterStock
עלולים להיות מסוכנים. שתלי סיליקון/ShutterStock

בדוח המעודכן, הסוכנות ספרה 19 מקרים של SCC ברקמת צלקת המקיפה שתלים בחזה של חולות. למרות שהם נחשבים נדירים, SCC ולימפומות אחרות עלולות להתפתח כתוצאה מהשתלים, מדווח ה-FDA. בנוסף לבוטוקס או חומרי מילוי אחרים, הגדלת חזה והרמת חזה הם בין ההליכים המבוקשים ביותר, לדברי הסוכנות.

שתלים יכולים לגרום לכאבי מפרקים ושרירים או חולשה, בעיות בריאות נפשיות, ערפל מוחי, עייפות, אובדן זיכרון, כאב כרוני, נשירת שיער, פריחות ועוד. בעוד שהתסמינים של חלק מהמטופלות חולפים לאחר הסרת השתלים, אחרות אינן מוצאות את אותה הקלה.

עוד בוואלה!

חשיפה מדאיגה: מנתח פלסטי מציג מה יש בתוך שתלי סיליקון בני 30 שנה

לכתבה המלאה

כבר בשנת 2017 הוציא הארגון אזהרה שנגעה לסוג נדיר של סרטן לימפומה הקשור בשתלים הללו. באותה אזהרה ה-FDA, הודה שקיבל דיווחים על 359 נשים שחלו בסרטן בעקבות שתלי חזה, אך קבע כי המידע הוא מוגבל. בנוסף, ביקש ה-FDA להרגיע נשים עם שתלים ואמרו כי אין צורך להיכנס לפאניקה או להסיר את השתלים. הם ביקשו מנשים להמשיך במעקב השגרתי שלהן, ולפנות לרופא אם הן סובלות מכאבים מתמשכים או נפיחות סביב השתל, במיוחד שנים לאחר הניתוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully