וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה מדאיגה: מנתח פלסטי מציג מה יש בתוך שתלי סיליקון בני 30 שנה

עודכן לאחרונה: 28.7.2022 / 9:28

מנתח פלסטי חשף את ההבדל הבולט במרקמים שבין שתלי הסיליקום של ימינו לאלו שהושתלו בשנות ה-90 - וזה נראה רע מאוד

מנתח פלסטי מציג מה יש בשתל סיליקון בן 30 שנה/@drchiddy

המנתח הפלסטי ד"ר ג'רי צ'ידסטר חשף בסרטון ויראלי מה יש בתוך שתלי סיליקון בני 30 שנה לעומת מה שיש בשתלי סיליקון חדשים - והותיר את הצופים מזועזעים. את ההבדל הבולט במרקמים שבין שתלי הסיליקון היציבים יותר של ימינו לאלו של פעם ניתן לראות בבירור בסרטון שלו שצבר יותר מ-5 מיליון צפיות.

הד"ר, שעונה לשם המשתמש @drchiddy, הציג בסרטון שתלים ישנים שהוציא מאחת המטופלות שלו ועבור הקהל הסקרן חשף כיצד נראה החלק הפנימי שלהם. הוא כתב לצד הסרטון: "השתל הזה הוכנס בשנות ה-90". בסרטון נראה ד"ר צ'ידסטר משתמש במספריים כדי לחתוך את השתלים ולחשוף את תכולתם. המנתח בן ה-40 שידוע גם בכינוי "המנתח הרקדן" קורע בהתחלה את השתל הישן ומציג כיצד הג'ל נוזל מהשק כמו סליים. לאחר מכן הוא מציג את פנים שתל הגומי המודרני ומראה כיצד הג'ל לא נשמט החוצה ונותר חזק במקומו. הדוקטור מייחס את הפער ביניהם להתקדמות הניכרת בטכנולוגיית ההשתלות ב-30 השנים האחרונות.

מוכנים לראות?

בתגובה לסרטון כתב אחד הצופים: "האם הגוף שלה טיגן אותם?" ואחר הוסיף: "זה מטריד אותי". משתמש נוסף כתב: "השתל הזה יותר מבוגר ממני". אחרים התלהבו מהגרסה הנוכחית של הסיליקון: "זה נראה כמו כדור הלחץ הטוב ביותר".

בסרטון אחר שלו הוא מציג שתלי מי מלח המלאים בתמיסת מי מלח סטרילית, כך שתכולתם נשפכת כשהשק נקרע. כיום, שתלי סיליקון, הידועים גם כסיליקון ג'ל או "שתלי דוב גומי" מודרניים מלאים בג'ל סיליקון יציב ששומר על צורתו גם אם הקליפה נקרעת, כך מסבירים במגזין Allure. הוא גם הסביר בסרטון ששתלי הסיליקון חומים כי בעבר המנתחים השתמשו בחומר שנקרא בטאדין הנועד לטפל בזיהומים שיכולים להיווצר. הסרטון הזה צבר 4 מיליון צפיות והד"ר הסביר שהשתלים בני נ-23 השנים הוסרו ממטופלת שלו ב-2021. לדבריו הם הושתלו ב-1998, בתקופה שבה מינהל המזון והתרופות אסר על השימוש ב"שתלי סיליקון למטרות קוסמטיות", איסור שהיה בתוקף בין 1992 ל-2006.

סכנה בחזה

מלידה שקטה ועד סרטן: שתלי סיליקון מעלים סיכונים בריאותיים במאות אחוזים

לכתבה המלאה
@drchiddy Textured silicone round implant from 1998. Look at how "sticky" it gets! #utah #plasticsurgeon #plasticsurgery #implants #4thofjuly #gel #sticky ♬ Sticky - Drake

על אף האיסור הישן שהוטל על השתלות, שתלי סיליקון נחשבים בטוחים להשתלה. "כיום תקנות ה-FDA בארה"ב דורשות שנעבור תהליך נרחב מאוד של הסכמה מודעת לשתלים", אמר ד"ר צ'ידסטר ל-NeedToKnow.online, "לכן המטופלות שלנו מודעות היטב לסיכונים המלווים להליך הזה ולכך שיש צורך להחליף אותם לאחר 10-15 שנים. אלו לא שתלים קבועים וצריך לסרוק אותם ב-MRI או באולטרסאונד ברזולוציה גבוהה כל כמה שנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully