וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר מצא: יוגה מסייעת לגברים להחזיק מעמד במיטה פי 3 יותר זמן

13.3.2023 / 0:03

סקירה מדעית חדשה מציגה כיצד תרגילי יוגה ופעילות ספורטיבית בכלל יכולים לסייע לגברים לפתור את בעיית השפיכה המוקדמת שלהם - ולהחזיק פי 3 יותר זמן במיטה

סיבות שכדאי לגברים לתרגל יוגה/Mason Mahoney

גברים שרוצים להחזיק מעמד זמן רב יותר במיטה או סובלים משפיכה מוקדמת עשויים לרצות לקחת שיעורי יוגה, לאור ממצאי הסקירה המדעית החדשה שפורסמה לאחרונה ב-Trends in Urology & Men's Health.

הסקירה מאוניברסיטת אנג'ליה רוסקין שבבריטניה בדקה טכניקות שונות שיכולות לעזור לגברים "להחזיק מעמד" זמן רב יותר במהלך קיום יחסי מין מבלי להשתמש בתרופות לטיפול באין-אונות כמו ויאגרה. רוב המחקר עסק בגברים הסובלים משפיכה מוקדמת, שהיא אינה סיבה לדאגה כשהיא לא מתרחשת לעיתים קרובות. בערך אחד מכל שלושה גברים מעידים שחוו זאת בזמן כלשהו, אך מי שסובל משפיכה מוקדמת בתדירות גבוהה או מתמדת - עשוי להיות מאובחן בזאת. המאובחנים בתופעה הם אלה שתמיד (או כמעט תמיד) פולטים תוך דקה עד שלוש דקות מרגע החדירה, לא מסוגלים לדחות שפיכה בכלל או בתדירות גבוהה - או סובלים ממצוקה ותסכול ונמנעים מאינטימיות מינית בשל כך, על פי Mayo Clinic.

שפיכה מוקדמת נקשרה למספר מצבים בריאותיים או נפשיים, כולל דיכאון, תחושת אשמה, דאגה, מתח, שימוש בסמים, הערכה עצמית ירודה, חרדה, ירידה בחשק המיני ויחסים בינאישיים לקויים, על פי הסקירה.

גבר מודאג יושב במיטה לצד אישה. Photographee.eu, ShutterStock
אחד מכל שלושה גברים מעידים שחוו שפיכה מוקדמת בחייהם/ShutterStock, Photographee.eu

"אסטרטגיות לגברים שיעזרו להם להחזיק מעמד זמן רב יותר בחדר השינה יכולות לעזור לשפר את מערכת היחסים שלהם עם בת/בן הזוג ואת ההערכה העצמית שלהם", אמר לי סמית', פרופסור לבריאות הציבור באוניברסיטת אנג'ליה רוסקין ומחבר בכיר של הסקירה.

החוקרים ניתחו 54 מחקרים שכללו 3,485 גברים, כולל אחד שכלל קבוצת גברים בין הגילאים 18 עד 45: 35 מהם קיבלו הנחייה לרוץ לפחות 30 דקות ביום במשך חמישה ימים בשבוע ולשאר נאמר ללכת לא יותר מ-30 דקות ביום במשך חמישה ימים בשבוע. בסיום המחקר קבוצת הגברים הפעילים עברה מלהחזיק 39 שניות בממוצע במהלך יחסי מין ליותר מ-30 דקות, בהשוואה לגברים הלא פעילים שהחזיקו רק 50 שניות. התוצאות עבור הגברים הפעילים היו דומות לתוצאות של 35 גברים שקיבלו דפוקסטין, תרופה המשמשת לטיפול בשפיכה מוקדמת אצל גברים מבוגרים, אך מגיעה גם עם תופעות לוואי כמו בחילות וסחרחורת.

אמרנו לכם כבר

גברים, רוצים להשתפר בסקס? זה הספורט שאתם צריכים לעשות

לכתבה המלאה

6 תנוחות יוגה שיעזרו לכם להחזיק מעמד זמן רב יותר בסקס

"יוגה היא טיפול בטוח ויעיל לשפיכה מוקדמת"

מחקר אחר שהכותבים סקרו בחן 26 גברים שהתבקשו לעשות יוגה במשך 12 שבועות. התוצאות הראו שמשך הזמן שהם "החזיקו" במהלך יחסי מין גדל פי שלושה - מממוצע של קצת פחות מ-26 שניות לכמעט דקה וחצי. מחקרים גם הצביעו על כך שתרגילי רצפת האגן יכולים לעזור לגברים להחזיק מעמד זמן רב יותר במיטה. עם זאת, היה להם קשה להעריך את ההשפעה של תרגילים אלה מגירוי חשמלי, אשר גם שימש באותם מחקרים.

במחקר נוסף, יוגה תורגלה על ידי 38 מטופלים - ולאחר שמונה שבועות החוקרים ציינו שיפור ניכר בזמן השפיכה. מחברי המחקר הגיעו למסקנה כי "יוגה היא טיפול בטוח ויעיל לשפיכה מוקדמת", כאשר ההשפעה החיובית "באה בשל שיפור בשליטה בחרדות".

עוד על שפיכה מוקדמת
הרופאה המרקדת חושפת האם שפיכה מוקדמת אצל גברים היא אכן בעיה רווחת

חצי מהגברים סובלים מבעיות במיטה. ד"ר דניאל דריי מסביר למה

גבר עושה יוגה. Giphy
יוגה תשפר את ביצועיכם במיטה, גברים/Giphy

ויש עוד שיטות

עוד עולה מהסקירה, לפי מחקר עם 31 גברים, נראו ממצאים חיוביים לטכניקה המכונה "פאוזה-סקוויז" - שבה גברים עוצרים במהלך יחסי מין ולוחצים את ראש הפין שלהם כדי לעצור את עצמם מלפלוט לפני שהם רוצים בכך - מה שאיפשר להם להחזיק מעמד כשלוש דקות בממוצע - לעומת דקה אחת לפני השיטה.

באופן כללי, החוקרים הגיעו למסקנה שפעילות גופנית יכולה להוות טיפול פוטנציאלי לשיפור הביצועים המיניים של גברים. "הראיות הללו מבוססות על מחקרים שכללו מספר קטן של גברים ואנו זקוקים למחקר נוסף בתחום זה, אבל גישות כמו פעילות גופנית יכולות לעזור לכל הגברים", אמר סמית'. "זה לא מיועד רק לגברים שאובחנו עם שפיכה מוקדמת. ייתכן שרוב הגברים לא תפקדו כפי שהם רצו בשלב מסוים בחייהם ולכן הם יכולים להפיק תועלת משינויים באורח החיים וטכניקות שיעזרו להם להחזיק מעמד זמן רב יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully