וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש שחי 65 שנה בריאת ברזל מצא אהבה - אבל אסור לו להתחתן

21.2.2023 / 23:56

אדם שחי במכונת ברזל מזה יותר מ-65 שנה - אחרי שנדבק במחלה זיהומית שעלולה לגרום לשיתוק, סיפר על שברון הלב הראשון שלו ועל האהבה הגדולה בחייו

פול אלכסנדר חי בריאת ברזל/@musclesandnursing

אדם שחי בריאת ברזל במשך יותר מ-65 שנה סיפר מדוע נאסר עליו להינשא לאהבתו הראשונה וכיצד, כנגד כל הסיכויים, בכל זאת מצא אהבה.

בגיל 6 חלה פול אלכסנדר בפוליו, מחלה זיהומית שגורמת לשיתוק. הוא הובהל לבית החולים ועבר פיום קנה - ניתוח חירום בו יוצרים חור בקנה הנשימה ומחדירים לשם צינור המקשר אותו עם האוויר החיצוני. מאחר שהפך משותק מהצוואר ומטה והסרעפת שלו לא הצליחה לתפקד, הוא הושאר עטוף בריאת ברזל - מכונת הנשמה שמסייעת לו לנשום.

פול הוא למעשה בין האנשים האחרונים שחיים היום בריאת ברזל. הוא הוכר על ידי ספר השיאים של גינס כאדם שבילה את פרק הזמן הארוך ביותר בחייו בריאת ברזל.

יותר מ-65 שנים מאוחר יותר, בגיל 77, פול דיבר בפתיחות על החיים במכונת הנשמה ועל השפעתה על מערכות היחסים הרומנטיות שלו.

פול אלכסנדר בריאת ברזל. Mitch Summers/ YouTube, צילום מסך
למרות מצבו - הוא מצא אהבה/צילום מסך, Mitch Summers/ YouTube

לאחר שסיים את לימודיו בתיכון בשנת 1967 כשהיה בן 21, פול הלך ללמוד באוניברסיטת סאות'רן מתודיסט בדאלאס. במהלך לימודיו באוניברסיטה, פול פגש אישה בשם קלייר שבסופו של דבר התארס לה. עם זאת, אמה של קלייר לא אישרה את הקשר ביניהם עקב מצבו של פול. יום אחד פול התקשר לקלייר ואמה ענתה בצד השני של הקו, אסרה עליו להינשא לבתה ולדבר איתה שוב. פול אמר ל-Guardian: "לקח לי שנים להחלים מזה".

הוא לא לבד

מי יציל את האישה שחיה כבר 68 שנים בתוך "ריאת ברזל"?

לכתבה המלאה

ככה נראים חייו

מאז קלייר, פול אולי לא נישא, אך מערכת היחסים שלו עם אישה בשם קאתי גיינס היא הכי קרובה שיש לו לנישואים, כך מספר אחיו פיל. קאתי הפכה למטפלת של פול - או "הידיים והרגליים" שלו - לאחר שסיים את לימודי המשפטים. קאתי, שטיפלה בפול למעלה מ-30 שנה, עיוורת מבחינה חוקית כתוצאה מסוכרת מסוג 1 ממנה היא סובלת - ובכל זאת היא ביקרה את פול כל יום במהלך חמשת החודשים ששהה בבית החולים בשנת 2019 וממשיכה לנוע אחריו לכל מקום אליו הוא הולך.

אחיו ציין: "פול תמיד היה אגרסיבי לגבי דברים שהוא רוצה וצריך בקרב אנשים אחרים. הוא די תובעני. אולם קאתי יותר תובענית ממנו. היו ביניהם רגעים לא פשוטים, אבל הם תמיד פתרו אותם".

עוד מקרים רפואיים נדירים
מטורף או גאון? המנתח שניתח את עצמו 3 פעמים

"הוא היה יותר קוף מבן אדם": סיפורו העצוב של הילד שגדל עם קופה

פול מסר ל-News Rebeat: "אתה יכול לעשות כל דבר, ללא קשר למקורות שלך, לרקע שלך או לאתגרים שאתה עלול להתמודד איתם. אתה רק צריך להפנות את הלב שלך לזה ולעבוד קשה... הסיפור שלי הוא דוגמה לכך שהעבר שלך ואפילו המכשולים הגדולים שלך לא צריכים להגדיר את העתיד שלך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully