וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטורף או גאון? המנתח שניתח את עצמו 3 פעמים

עודכן לאחרונה: 3.6.2022 / 7:09

רופאים כירורגים הם אנשים יוצאי דופן, אבל הרופא הזה מציב סטנדרט חדש. הוא החליט להעמיד את היוקרה הרפואית שלו במבחן, על סמך ניתוחים שביצע על עצמו - כשהוא מחזיק באיזמל המנתחים. זה הסיפור של ד"ר אוון אוניל קיין, והוא די מדהים

ההיסטוריה מלאה ברופאים שהלכו רחוק מאוד בשם המדע. חלקם עשו ניסויים מזוויעים ולא אתיים על אחרים, ואילו אחרים פשוט ניסו חלק מהדברים על עצמם.

המנתח והרופא ד"ר אוון אוניל קיין היה בין האנשים הנהדרים הללו, שביצע בעצמו ניתוחים שונים כדי להוכיח שניתן לעשות אותם ללא הרדמה כללית. קיין שנולד ב-6 באפריל 1861 בדרבי פנסילבניה, הפך למנתח ראשי בבית החולים קיין סאמיט, שם בילה את רוב הקריירה שלו. קיין היה מאמין גדול בשימוש בחומרי הרדמה כלליים רק כשאין ברירה, לאור הסיכון הגלום בהם והסיבוכים הפוטנציאליים של איבוד הכרה של אנשים באופן זה. וכדי להוכיח את זה, הוא ערך ניתוח בעצמו בפעם הראשונה ב-1919 בו הסיר את אחת מאצבעותיו שדרשה קטיעה בעקבות זיהום.

לעוד תעלומות רפואיות לחצו כאן

ואז, בשנת 1921, הוא היה צריך לעבור ניתוח הרבה יותר רציני - להסיר את התוספתן שלו עקב דלקת תוספתן. בתקופתו כמנתח עד אותה נקודה, הוא ביצע למעלה מ-4,000 כריתות תוספתן והחליט שזה מעשי ובטוח יותר לבצע אותן בהרדמה מקומית. זה היה משהו שהוא לא העז לנסות להוכיח על המטופלים שלו, אבל עכשיו היה לו מתנדב - הוא עצמו.

ב-15 בפברואר 1921, קיין השעין את עצמו על כריות והרים מראות כדי שהמנתח (הוא עצמו אנחנו מזכירים לכם) יוכל לקבל מבט טוב על המצב במהלך הניתוח. קיין הזריק לעצמו נובוקאין, חתך את עצמו, הידק את כלי הדם שלו והתחיל לחפש את התוספתן שלו. על פי הדיווחים, הוא פטפט וצחק לאורך הניתוח, והצליח להסיר את התוספתן שלו, לפני שפצעו נסגר על ידי אחיו (גם הוא מנתח), שצפה בניתוח עד לאותו שלב.

באופן מפתיע, או שלא, זה לא הספיק לו. בשנת 1932, כשהיה בן 70, הוא ניתח את עצמו בגלל בקע מפשעתי שסבל ממנו בעקבות רכיבה על סוס. במהלך הניתוח המסובך הזה הוא המשיך לצחוק ולהתלוצץ, גם כשהתקרב לכלי דם חשובים וקריטיים עם מכשיריו.

כשהגיע הרגע לערוך את החלק המסוכן ביותר בניתוח - השחלת תפר מתחת לשריר הבטן שלו, בטווח של מילימטרים מכלי דם חשובים - הוא עצר בהלצה כדי להזכיר "הסיכון כאן ואני חייב להתמודד עם זה", לפני שהשלים את הניתוח בהצלחה עם עזרה מינימלית משאר המנתחים שנאספו סביבו.

למרות כל ההצלחות שלו, קיין לא הצליח למנוע את מקרה המוות הטרגי ביותר בחייו. במאי 1893 הוא התחתן עם בלאנש רופרט, שילדה את בנם הראשון, במרץ 1894. בלאנש מתה 13 ימים לאחר מכן, אולי מקדחת לידה, זיהום שכיח לאחר לידה בעת ההיא. שלוש שנים לאחר מכן, התחתן קיין עם אחותה של אשתו המנוחה לילה, איתה היו לו עוד ששה ילדים. ד"ר קיין מת בסופו של דבר מדלקת ריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully