וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר חדש טוען: "אם לחיצת היד שלכם חלשה - אתם עלולים למות בגיל צעיר יותר"

18.2.2023 / 23:51

מחקר חדש (ומעט מפוקפק) טוען שנמצא קשר בין חוזק לחיצת יד שלנו לסיכון לחלות במחלות כרוניות הקשורות לגיל, כולל סרטן

הקשר בין התקפי לב ללחיצת ידיים/@papirobbi

מתאמנים על לחיצת היד שלכם? יופי, כי מחקר חדש טוען שלחיצת יד חלשה עלולה להעיד על סיכוי גבוה יותר למות בגיל צעיר. חוקרים מאוניברסיטת מישיגן טוענים שאחיזה חלשה עלולה לבשר על מוות מוקדם, כשהמחקר שלהם קושר בין חוזק אחיזת היד לסיכון לפתח מחלות כרוניות הקשורות לגיל, כולל סרטן.

אחיזה רפויה, אמרו החוקרים, עשויה להיות סימן לחולשת שרירים כללית - גורם ידוע למחלות ניווניות רבות. "בהינתן מידע זה, חוזק האחיזה סומן כ'סממן ביולוגי של הזדקנות' - ובכל זאת, המסלולים המחברים בין כוח אחיזה להשלכות בריאותיות שליליות אינם ברורים", כתבו המחברים בדו"ח החדש שלהם, שפורסם ב-Journal of Cachexia, Sarcopenia and Muscle.

לחיצת ידיים. Giphy
איך לחיצת היד שלכם?/Giphy

ככה הם גילו את זה

חוקרים מהאוניברסיטה עקבו אחר 1,275 גברים ונשים במהלך 8 עד 10 שנים, שהיו בני כ-70 במהלך אותה תקופה. לאחר מכן הם השתמשו בדינמומטר - מכשיר שמודד את כוח האחיזה - כדי לבדוק את המשתתפים כל שנתיים. לאחר שלחצו בו פעמיים בכל יד, התוצאה הגבוהה ביותר שלהם נרשמה עבור המחקר.

בנוסף, החוקרים גם לקחו את דגימת הדם של המשתתף, על מנת לחקור את רמות המתילציה של ה-DNA בכל אחד מהם. עלייה במתילציה של ה-DNA שלך - או שיש יותר מדי ממנו - יכולים להשפיע על הסיכון שלך לפתח מחלות כמו סרטן - ומחלות לב וכלי דם אחרות. מתילציה של DNA קשורה קשר הדוק להזדקנות ולמחלות הקשורות לגיל, על פי המומחים.

עוד מחקרים מדאיגים
נשים שעברו הפלות נמצאות בסיכון גבוה יותר למות לפני גיל 70

מה גורם לאנשים צעירים למות מדום לב?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

ניתן להגדיר מתילציה של DNA כסוג של תגובה כימית בגופך שבה "מולקולה קטנה" הנקראת "קבוצת מתיל" יכולה להיכנס ל-DNA שלך, על פי המכון הלאומי לסרטן בארה"ב. מתילציה מסוימת היא חלק נורמלי והכרחי בהתפתחות ובתחזוקת ה-DNA, אך מוטציות יכולות להתרחש גם במהלך התהליך.

החוקרים מאוניברסיטת מישיגן מצאו כי יש מתאם בין חוזק אחיזה מנורמל לבין האצת גיל DNAm אצל גברים ונשים כאחד, כלומר לאנשים עם חוזק אחיזה חלש יותר - יש יותר מתילציה של DNA. "דרוש מחקר עתידי כדי להבין את המידה שבה גיל (מתילציה של DNA) מתווך את הקשר בין כוח אחיזה למחלה כרונית, נכות ותמותה מוקדמת", כתבו.

עם זאת, המחקר העלה כי יכולה להיות דרך להילחם בתופעה זו - וזאת על ידי הקפדה על שרירים חזקים, דבר שניתן להשיג באמצעות פעילות גופנית. "שימור כוח השריר עשוי להשפיע לטובה על הזדקנות בריאה באמצעות הגנה מפני האצת גיל DNAm", נכתב במחקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully