וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיזה גיל מותר לתת לילדים פירות יבשים?

עודכן לאחרונה: 5.2.2023 / 9:39

ט"ו בשבט היא שעתם היפה של הפירות היבשים, אבל עבור ילדים צעירים זו עלולה להיות סכנה של ממש. אז מאיזה גיל מותר לתת פירות יבשים? כיצד יש להגיש אותם? והאם יש דרך להגיש אגוזים לילדים? מומחי ארגון בטרם עם כל התשובות

כיצד מבצעים היימליך? מדריך/מערכת וואלה

ט"ו בשבט זה חג קליל יחסית - הוא לא דורש מאיתנו הרבה, מקסימום למצוא מקום לעציץ שהילד הביא מהגן ולהתארגן על פירות יבשים. אבל למרות שזהו חג ללא איסורים והגבלות, יש דבר אחד שאתם חייבים להקפיד עליו. פירות יבשים הם אמנם מתוקים ומושכים את העין, אבל גם עלולים להיות מסוכנים לילדים. כמדי שנה, ארגון בטרם לבטיחות ילדים פרסם את רשימת ההנחיות לשמירה על בריאות הילדים שלנו בחג:

פירות יבשים
פירות יבשים דביקים ויכולים בקלות להידבק לדרכי הנשימה ובכך להוות סכנת חנק. לכן עבור ילדים עד גיל 5, יש לחתוך פירות יבשים דק וקטן, ולהגיש אותם רק לאחר שהוצאנו את הגלעין.

אגוזים ופיצוחים
אגוזים, שקדים, בוטנים, גרעינים ופיצוחים למיניהם - אסורים לילדים עד גיל 5. ניתן לתת אגוזים ושקדים, רק אם הם טחונים במרקם חלק לחלוטין וללא שברים. הסכנה בפיצוחים ואגוזים למיניהם גדולה יותר, מאחר ויש להם נטייה לספוח נוזלים ולהתנפח במהירות. לכן, כשהם נשאפים לדרכי הנשימה נוצרת חסימת אוויר בפרק זמן קצר מאוד. מהסיבה הזו גם שברי אגוזים יכולים להיות מסוכנים.

קשיו. ShutterStock
אסורים לחלוטין עד גיל 5. אגוזי קשיו/ShutterStock

צימוקים וחמוציות
אין הגבלה בהגשת צימוקים, חמוציות ומאכלים דומים, בשל גודלם הקטן. אך חשוב לשים לב שהילדים אינם מכניסים כמות גדולה לפה שעלולה להידבק.

ירקות ופירות טריים
ירקות ופירות עגולים כגון עגבניות שרי, מלפפון, גזר, ענבים ועוד - יש לחתוך לאורך לרצועות. שאיפה של הפירות או הירקות בצורתם העגולה עלולה לגרום לחסימה של דרכי הנשימה.

עוד בוואלה!

התמונה הזו תשכנע אתכם לחצות את הענבים של הילדים שלכם

לכתבה המלאה

בכל מקרה, חשוב שהילדים הקטנים שלנו יאכלו בהשגחת מבוגר, בלי עיסוק נוסף ורק בישיבה. "מרבית מקרי החנק אצל ילדים נגרמים ממזון. קנה הנשימה של פעוטות וילדים קטנים הוא צר ביחס למבוגרים ורפלקס השיעול שלהם אינו מפותח דיו, אין להם את היכולת להוציא מזון שנשאף לקנה הנשימה. לכן חשוב להקפיד על הנחיות הבטיחות הקשורות במאכלי החג ובכך למנוע את האסון הבא", מבהירה אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully