וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התמונה הזו תשכנע אתכם לחצות את הענבים של הילדים שלכם

15.3.2018 / 9:22

האם אתם נותנים לילדים שלכם לאכול ענבים שלמים? ומה לגבי עגבניות שרי? ונקניקיות? צילום רנטגן מטריד של ילד אוסטרלי בן 5 יגרום לכם לחשוב על זה מחדש

כיצד מבצעים היימליך? מדריך/מערכת וואלה

בסרטון: כך תצילו את הילד במצב חירום

כשהילדים שלנו בני כמה חודשים ואנחנו מתחילים את שלב הטעימות, אנחנו מקפידים מאוד לטחון היטב כל דבר שבא אל פיהם. גם אחרי שהם מתחילים לאכול מוצקים אנחנו מקפידים לא להגיש להם דברים שהם לא יכולים להתמודד איתם. אבל כשהפעוטות שלנו הופכים לילדים גדולים יותר, אנחנו נוטים לשחרר, ולתת להם לאכול הכל, ובכל צורה. ובכן, זו טעות.


עוד בנושא:
הפריט שנמצא כמעט בכל בית ומסכן את חיי הילדים שלכם
זו הסיבה שאסור להושיב ילד עם מעיל בכיסא בטיחות
בואו לבדוק: האם ביתכם בטוח לילדים?

צילום רנטגן של ענב שלם שנתקע בגרון של ילד בן חמש מהווה תזכורת מפחידה לכך שתמיד צריך לחתוך את הענבים שאנחנו מגישים לילדנו. וזה נכון גם לגבי עגבניות שרי, זיתים, נקניקיות וכל דבר אחר שעלול לחסום את קנה הנשימה.

צילום רנטגן של ילד שנחנק מענבים. מתוך הבלוג: Finlee and Me, מערכת וואלה!
"זה יכול היה להיגמר הרבה יותר גרוע". צילום הרנטגן של הילד שנחנק מענב/מערכת וואלה!, מתוך הבלוג: Finlee and Me

התמונה פורסמה על ידי בלוגרית אוסטרלית בשם אנג'לה הנדרסון, שקיבלה את התמונה מאמו של הילד, במטרה להעלות מודעות לנושא. היא כתבה "בבקשה שימו לב לכך שלא כל הילדים לועסים את האוכל שלהם... אנא היו זהירים, ובמקרה של ספק - פשוט חיתכו את הענבים הארורים ואת עגבניות השרי". הילד נאלץ לעבור פעולה כירורגית בהרדמה מלאה כדי להסיר את הענב בבטחה. "הוא בר מזל שחלק מקנה הנשימה שלו נותר פתוח, אחרת זה היה עלול להיגמר הרבה יותר גרוע", כתבה.

אגוזים, פופקורן וסוכריות על מקל

הסיבה שכל כך חשוב לחצות ענבים היא שהם בערך באותו רוחב כמו קנה הנשימה של ילדים, ולכן עלולים לחסום אותו במקרה שהם נבלעים. לפי הנחיות של ארגון בטרם לבטיחות ילדים, עד גיל 5 יש לחצות ענבים לפני האכילה. אם אתם מרגישים שהילד שלכם אוכל בחופזה או לא לועס כראוי - רצוי להמשיך לחתוך גם אחרי גיל 5.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חשוב לציין כי מוצרי מזון עגולים אינם סכנת החנק היחידה העומדת בפני ילדים. לפי הנחיות ארגון בטרם, יש להרחיק מילדים עד גיל 5 את כל סוגי האגוזים, השקדים והפיצוחים. גם פירות יבשים אינם מומלצים שכן הם דביקים מאוד ועלולים להיצמד לקנה הנשימה. ברשימת האיסורים לילדים נמצא גם פופקורן - מאותה סיבה - וסוכריות על מקל שמלבד היותן מאוד לא בריאות, עלולות להינתק מן המקל ולהיבלע בשלמותן, וכן מסטיקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully