וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מה שחשבתם: זה מה שהכי מדאיג הורים בשנת 2023

עודכן לאחרונה: 2.2.2023 / 13:38

דוח שסקר אלפי הורים בארה"ב גילה כי 40% מהם מודאגים מאוד שילדיהם יתמודדו עם חרדה או דיכאון בשלב מסוים, ו-35% חוששים שהם יהיו קורבן לבריונות. והחששות האלה מבוססים באופן מטריד

איריס קול מראיינת את ד"ר אורן טנא בנושא השפעת הקורונה על מצבנו הנפשי/מערכת וואלה!

40 אחוזים מההורים בארה"ב מודאגים מאוד שילדיהם יתמודדו עם חרדה או דיכאון בשלב מסוים, כך עולה מסקר חדש. לפי הדוח של מרכז המחקר של Pew, בריאות הנפש היא הדאגה הגדולה ביותר בקרב ההורים, ואחריה בריונות, שמדאיגה 35 אחוזים מההורים. חששות אלו גברו על החשש מחטיפה, סכנות מסמים ואלכוהול, הריון של בני נוער והסתבכות עם המשטרה.

כמעט שני שלישים מהנשאלים אמרו שלהיות הורה זה קצת יותר קשה ממה שציפו, כ-41 אחוזים אמרו שלהיות הורה זה מעייף, ו-29 אחוזים אמרו שזה מלחיץ כל הזמן או רוב הזמן. הדוח החדש מתבסס של מדגם מייצג ארצי של 3,757 הורים בארה"ב שילדיהם היו מתחת לגיל 18 בשנת 2022.

דיכאון. ShutterStock
יותר ילדים ובני נוער סובלים מדיכאון בימנו. איור של נערה בדיכאון/ShutterStock

החששות הללו של הורים מבוססים היטב. מומחים אומרים כבר זמן מה שבעיות בריאות הנפש בקרב ילדים ובני נוער זינקו בשנים האחרונות, בעיקר אחרי הקורונה. כך לדוגמא, הדוח השנתי של עמותת עלם שפורסם בשנה שעברה חשף כי 1,432 בני נוער וצעירים ניסו לפגוע בעצמם ב-2022, פי 1.5 בהשוואה לשנת 2019. פי 1.5 דיווחו על שימוש בסמים, פי 1.3 על שימוש באלכוהול, ופי 2.2 סבלו מהפרעות אכילה.

"במהלך 10 השנים האחרונות ראיתי שינוי הן בכמות החולים והן בגילאי המתמודדים עם חרדה ודיכאון. וההורים שלהם מודאגים מזה", אמרה ד"ר קתרין וויליאמסון, רופאת ילדים ודוברת האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים, "עוד לפני הקורונה, ראינו מספר מרקיע שחקים של ילדים ובני נוער המתמודדים עם בעיות נפשיות, וזה גדל באופן אקספוננציאלי מאז המגיפה".

עוד בוואלה!

סימני אזהרה שהורים למתבגרים פשוט חייבים לשים אליהם לב

לכתבה המלאה

לפי המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן, התאבדות הפכה לגורם המוות השני המוביל בקרב ילדים בגילאי 10 עד 14 במהלך הקורונה. גם הביקורים במיון הקשורים לבריאות הנפש בקרב ילדים בגילאי 5 עד 11 ובני נוער בגילאי 12 עד 17 זינקו ב-24 וב-31 אחוזים, בהתאמה.

כשמדובר בחרדה ודיכאון אצל ילדים, רופאי ילדים מסבירים כי הורים יכולים לצפות בסימנים כמו ירידה בעניין או הנאה בדברים מהם נהנו בעבר, הערכה עצמית לקויה ושינויים במצב הרוח, בתיאבון או שינה. בנוסף, הורים צריכים לשקול את הכמות והתוכן של המדיה החברתית שילדיהם צורכים, שכן מחקרים מצאו שיש לכך השפעות שליליות על בריאותם הנפשית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully