וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תזהו סימנים של דמנציה תשע שנים לפני האבחנה

מאמר שפורס לאחרונה גילה כי קיימים כמה סימנים מקדימים שמופיעים כעשור לפני אבחנה של דמנציה שכדאי לשים אליהם לב. הנה הממצאים

ד"ר נועה ברגמן מסבירה מה גורם לאלצהיימר, האם יש דרך למנוע את המחלה, ואיך מטפלים במי שכבר חלה/מערכת וואלה!

דמנציה ואלצהיימר הפכו מזמן למחלות יחסית שכיחות בקרב אנשים מבוגרים, כשהסיבה העיקרית לכך היא העליה בתוחלת החיים. מדובר על מחלות ניווניות של המוח שנחשבות כחסרות מרפא. אבל האם ייתכן שניתן לזהות סימנים של דמנציה עד כעשור לפני האבחנה? מה שיתרום לאבחון וטיפול מוקדם? ובכן, כך טוען מחקר חדש של אוניברסיטת קיימברידג'.

הפירוש של הממצאים שהיו במימון המועצה למחקר רפואי בתמיכת המרכז למחקר ביו-רפואי של קיימברידג' - ופורסמו ב- Alzheimer's & Dementia: The Journal of the Alzheimer's Association הם שניתן יהיה לבדוק חולים עתידיים בסיכון כדי לעזור לזהות את אלה שעשויים להפיק תועלת מהתערבויות מוקדמות כדי להפחית את הסיכון שלהם לפתח מחלות הקשורות לדמנציה. הם יכולים גם לעזור בבחירת אלו המתאימים לניסויים קליניים לטיפולים חדשים.

"כשהסתכלנו אחורה על ההיסטוריה של החולים, התברר שהם מראים ליקוי קוגניטיבי מסוים מספר שנים לפני שהתסמינים שלהם הפכו ברורים מספיק כדי לבקש אבחנה", אמרו מחברי המחקר. "הלקות היו לעתים קרובות עדינות, אבל על פני מספר היבטים של קוגניציה. זהו צעד לקראת שנוכל לסנן אנשים שנמצאים בסיכון הגדול ביותר - למשל אנשים מעל גיל 50 או כאלה שיש להם לחץ דם גבוה או שאינם מבצעים מספיק פעילות גופנית - ולהתערב בשלב מוקדם יותר כדי לעזור להם להפחית את הסיכון שלהם".

עוד על דמנציה:
הכותרות הכריזו על התרופה כ"פריצת דרך", אז למה 3 אנשים מתו ממנה?
אם אתם אוכלים את המזונות האלה הסיכון לאלצהיימר עולה
כריס המסוורת' בסיכון מוגבר לאלצהיימר. מה בדיוק זה אומר?

אישה מרכיבה פאזל. אילוסטרציה זיכרון. ShutterStock
אפשר לזהות בגיל מוקדם יחסית. אישה מרכיבה פאזל/ShutterStock

אנשים ממסד הנתונים של Biobank בבריטניה שהמשיכו לפתח אלצהיימר קיבלו ציון נמוך יותר בהשוואה לאנשים בריאים בכל הקשור למשימות פתרון בעיות, זמני תגובה, זכירת רשימות של מספרים, זיכרון פרוספקטיבי (היכולת שלנו לזכור לעשות משהו מאוחר יותר) והתאמת צמדים. על פי המחקר, הם גם היו בסבירות גבוהה יותר ממבוגרים בריאים לסבול מנפילה ב-12 החודשים הקודמים.

העורך הבכיר ד"ר טים ריטמן מאוניברסיטת קיימברידג', אמר: "אנשים לא צריכים להיות מודאגים יתר על המידה אם, למשל, הם לא טובים בלזכור מספרים. אפילו אנשים בריאים מסוימים יקבלו ציון טוב יותר או גרוע יותר מבני גילם. אבל אנו מעודדים כל מי שיש לו חששות או שם לב לכך שהזיכרון שלו מחמיר לדבר עם רופא המשפחה שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully