וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה גורם לאנשים להסתיר שהם בדיאטה?

עודכן לאחרונה: 8.1.2023 / 14:05

סקר שנערך באנגליה וכלל אלפי משתתפים בדק את הסיבות, השיטות והתירוצים של אנשים שעושים דיאטות. הנה המסקנות המפתיעות שלו

למה השמנה מוגדרת כמחלה - ומתי היא באמת מסכנת אותנו?/מערכת וואלה

עודף משקל גורם פעמים רבות לאנשים להתבייש או לחוש באי נוחות, אבל האם זה גם גורם להם להסתיר שהם בדיאטה? סקר חדש מצא כי כמעט שליש (31 אחוזים) מאלה שמנסים לרדת במשקל בלי שאף אחד ידע, מודאגים שישפטו אותם על עודף משקל, בעוד 35 אחוזים אומרים שהם עושים זאת כדי שאם הם יכשלו - אחד לא ידע. 32 אחוזים מתביישים על עצם הצורך לרדת במשקל.

למרות זאת, מכל אלה שעושים דיאטה או מנסים לרדת במשקל, 37 אחוזים דווקא מעריכים את האחווה של ירידה במשקל עם קבוצה ואת המוטיבציה הנלווית לכך. ו-34 אחוזים מרגישים אחראים יותר על התקדמות הירידה במשקל כשהם עושים זאת לצד אחרים.

"דאגות לגבי המשקל שלנו וההחלטה להתחיל מסע הרזיה עלולות להרגיש אישיות מאוד, אז זה טבעי לשמור את זה לעצמך. לבד יכול להיות הכי טוב", הסבירה ד"ר ג'קי לאבין, יועצת מיוחדת לחברת Slimming World, שהזמינה את הסקר. "כפי שהסקר מדגים, יש הרבה מניעים לרצון לרדת במשקל.
קבלת ההחלטה לרדת במשקל ולשפר את הבריאות שלך היא צעד חיובי, ולא משהו שאנשים צריכים להרגיש נבוכים לגביו".

לדבריה, "ניסיון לרדת במשקל יכול להיות קשה, ויש הרבה יתרונות לעשות את זה כחלק מקבוצה שיכולה לעשות את תהליך הירידה במשקל קל ומהנה יותר".

עוד על דיאטות:
זו ככל הנראה הדיאטה הכי יעילה שתגרום לכל המשפחה לרזות
להיות ג'ניפר אניסטון: כך תאכלו ותתעמלו כמו הכוכבת המשגעת
איך עובדת הזריקה לירידה במשקל החדשה ולמי היא לא מתאימה?

אישה עומדת על משקל. ShutterStock
לבד או ביחד? אישה נשקלת/ShutterStock

הנה עוד כמה פרטים מעניינים מהסקר

  • הנשאלים ניסו לרדת במשקל בממוצע ארבע פעמים בשלוש השנים האחרונות.
  • מבין אלו שבחרו לרדת במשקל לבד, 38 אחוזים עשו זאת כדי להרגיש יותר שליטה.
  • סביר להניח שמי שעשה דיאטה לבד בגילאי 18 עד 24 יעשה דיאטה מבלי שאף אחד יודע (81 אחוזים).
  • גברים (44 אחוזים) נוטים יותר מנשים (34 אחוז) לאכול או לשתות בצורה לא בריאה מול אחרים, כמו לאכול ממתקים, עוגות ועוגיות במשרד, כדי לשמור בסוד את העובדה שהם בדיאטה.
  • 12 אחוזים ויתרו על תוכנית הרזיה עקב תחושת בדידות.
  • יותר מרבע מאלה שעשו דיאטה לבד התקשו להניע את עצמם (28 אחוזים) או אמרו שקל לצאת מהמסלול מכיוון ש"אף אחד לא יידע" (27 אחוזים).

לבד או בקבוצה?

המחקר גם מצא כי עדות להצלחת הדיאטה של אחרים הייתה יתרון מרכזי בניסיון לרדת במשקל כחלק מקבוצה עבור שליש מהנשאלים. 34 אחוזים גם העידו כי הם מאמינים שהתועלת בירידה במשקל עם אחרים היא המרכיב של תחרות בריאה והסיכוי להשוויץ במאמצים שהם מוכנים להשקיע כדי להגיע ליעדים שלהם.

"לא תמיד קל לרדת במשקל ולעבור לבד זה קשה במיוחד. אנחנו יודעים שזו המוטיבציה המשותפת, בתוספת הרגשה של הערכה, אכפתיות והבנה, שפועלות כתמריץ חזק וחיובי לרדת במשקל ולהמשיך ללכת גם אם אתה מתקשה", ד"ר לאבין הוסיפה. "כפי שהסקר הראה, מוטיבציה משותפת יכולה להיות חזקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully