וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שומן זה טוב? צלוליט יכול להגן מפני המחלה הנוראה הזו

עודכן לאחרונה: 18.12.2022 / 10:05

המחקר המפתיע לא ממליץ לכולנו להשמין בכוונה, אבל הוא כן מראה כי לשומן הירכיים יש יכולת להגן מפני שבץ ודמנציה. הנה כל הפרטים

ד"ר נועה ברגמן מסבירה מה גורם לאלצהיימר, האם יש דרך למנוע את המחלה, ואיך מטפלים במי שכבר חלה/מערכת וואלה!

גוף האדם מורכב מאותם איברים (אצל רוב האנשים), אך הצורה שלו עשויה להשתנות בהתאם לרמת ואחוז השומן אצל כל אחד ואחד מאיתנו. חלק מהאנשים יכולים להיות עם ירכיים רחבות, לאחרים עשוי להיות שומן בטני, לחלק עשוי להיות צלוליט, אחרים עשויים להיות רזים מדי, לחלקם עשויות להיות זרועות עבות ולאחרים רגליים גדולות. למרבה ההפתעה, מחקר חדש חשף לאחרונה כיצד שומן נוסף על הירכיים וצלוליט עשויים למעשה להיות טובים לבריאות. זה בניגוד לאמונה הרווחת ששומן מיותר יכול להיות קשור לסיכון מוגבר למחלות לב, סוכרת מסוג 2, שבץ או מחלת עורקים כליליים.

לפי מומחים מג'ורג'יה, ארה"ב, נשים שצוברות שומן סביב הירכיים, הירכיים והישבן שלהן מוגנות טוב יותר מפני שבץ ודמנציה. במחקר שהתפרסם בכתב העת סוכרת, מומחים גילו ששומן שיושב מתחת לעור וגורם לצלוליט יכול להציע הגנה מפני הפרעות הקשורות לדלקת.

אישה מרכיבה פאזל. אילוסטרציה זיכרון. ShutterStock
מגן משבץ ודמנציה. אישה מרכיבה פאזל/ShutterStock

בדיקות על עכברים הצביעו על כך ששומן תת עורי - שיושב מתחת לעור וגורם לצלוליט - מגן מפני הפרעות הקשורות לדלקת, כולל מחלות לב. חוקרים גילו שלנקבות עכברים עם רמות גבוהות של סוג זה של שומן יש רמות נמוכות יותר של דלקת מוחית מאשר מכרסמים זכרים. כשהנקבות עברו שאיבת שומן, רמות הדלקת שלהן עלו.

עוד על שומנים:
מה זה שומן סמוי ולמה הוא מסוכן לבריאות שלכם?
השומנים ששווה לכם להכניס לתפריט ולפה

המומחים אינם בטוחים מדוע נראה ששומן תת עורי מכיל שומן מגן, אך מחקרים קודמים קשרו אותו להורמון המין אסטרוגן, הפועל כנוגד דלקת טבעי. חשוב להבהיר כי המחקר לא מציע שנשים צריכות להשמין בכוונה - שכן מחקרים רבים מראים שהשמנת יתר עלולה להגביר את הסיכון למצבים כרוניים כמו דמנציה, שבץ ומחלות לב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully