פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      השומנים ששווה לכם להכניס לתפריט ולפה

      הדיאטנית שלנו טל ניר אוחיון עושה סדר בשמועות ומסבירה למה שומן הוא לא כזה רע כמו שהרגילו אתכם לחשוב. וגם, איפה מסתתר שומן הטראנס שממנו ממש, אבל ממש, כדאי להימנע?

      השומנים ששווה לכם להכניס לתפריט ולפה
      צילום: עומר מירון, עריכה: ניר חן

      בווידיאו: רשויות הבריאות בארה"ב קובעות כי שומן טראנס הוא מסוכן

      התפיסה הרווחת שכדי לשמור על הבריאות חייבים לוותר על אכילת שומנים, הופרכה בשנים האחרונות וכיום יותר ויותר מחקרים מראים שלאכילת השומנים הנכונים יש דווקא יתרונות רבים.

      יחסי הציבור הגרועים של קבוצת השומנים נובעים כנראה מהעובדה שהיא נבדלת מרכיבי התזונה הגדולים האחרים: הפחמימות והחלבונים. השומנים אינם מסיסים במים ותוצרי הפירוק שלהם משמשים מקור מרוכז להפקת אנרגיה. התוצאה היא שגרם שומן אחד מספק כ-9 קלוריות ואילו גרם של פחמימה או חלבון מספקים כ-4 קלוריות.

      עוד בנושא:
      איך יוצרים ארוחה שהיא גם בריאה וגם משביעה?
      5 מאכלים בריאים שמכילים לא מעט שומן

      אכילת שומן בתפריט נקשרת לעלייה במשקל ולמחלות לב וכלי דם, אך כיום ידוע שההפחתה בשומן לטובת תפריט עשיר בסוכרים עלול להוביל לעמידות לאינסולין, לסוכרת סוג 2, להשמנה ולמחלות רבות אחרות. ארגוני הבריאות קובעים כי לבחירת כמות השומן וסוג השומן יש משמעות, כחלק מתפריט יומי מאוזן. בדרך זו ניתן לשמור על הבריאות הכללית, הכוללת בין היתר שמירה על משקל גוף תקין. הנה כל מה שרציתם לדעת על צריכת השומנים: