וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר המתים מקורונה גבוה פי 3 ממה שחשבנו

בצל הדיווחים על גל קורונה נוסף, מחקר חדש ומדאיג מגלה כי שיעור התמותה האמיתי מהמגיפה ברחבי העולם עומד על כמעט 15 מיליון בני אדם. למה לא ידענו את זה קודם - ומה זה אומר? הנה כל התשובות

בווידאו: מחאה נגד הגבלות הקורונה בשנחאי, סין/רויטרס

למשך תקופה לא קצרה נראה היה שהקורונה סוף סוף מאחורינו, אבל לאחרונה מתרבים הדיווחים כי הנגיף חוזר - ובגדול. שיעור הנדבקים היומי בישראל עומד על קרוב ל-19 אחוזים, ונראה שהוא עלול להמשיך ולעלות. במקביל לעלייה המדאיגה הזו, מחקר חדש חושף כמה כבד היה המחיר בחיי אדם בימי השיא של המגיפה, והוא היה הרבה יותר כבד משחשבנו.

במחקר בינלאומי חדש, שנערך בשיתוף הדוקטורנט אריאל קרלינסקי מהמחלקה לכלכלה והמרכז לחקר הרציונליות באוניברסיטה העברית, נחשף שיעור התמותה האמיתי ממגפת הקורונה בעולם - כמעט 15 מיליון בני אדם בין 2020-2021. הממצאים, שפורסמו היום (רביעי) בכתב העת Nature, מעלים כי במדינות רבות, כמו הודו, רוסיה ומצרים, התמותה מקורונה גבוהה משמעותית ממה שדווח באופן רשמי.

"מדינות רבות לא דיווחו על מספר מקרי התמותה בצורה מהימנה"

המחקר הוא תולדה של ועדת מומחים, שכינס ארגון הבריאות העולמי, להערכת התמותה מקורונה. על מנת לכמת את רמות התמותה מהנגיף בקנה מידה עולמי, צוות החוקרים ערך השוואה בין נתוני התמותה של השנים 2020-2021 לבין מספר מקרי המוות מכל הסיבות שהיה צפוי בהיעדר המגיפה.

"ראינו שבחודש מרץ 2021, למשל, הצפי לתמותה בברזיל היה 117 אלף איש בממוצע, כאשר בפועל נפטרו מעל 212 אלף", מסביר קרלינסקי, "השתמשנו במודל מתמטי סטטיסטי כדי לחזות מקרי מוות ולהסיק את רמת התמותה מקורונה במדינות שדיווחו נתונים חלקיים או לא דיווחו כלל". לטענת החוקרים, המודל שפיתחו מסוגל לחשב את היקף התמותה העודפת במדינות עם נתונים חסרים בהתאם למאפיינים כמו רמת פיתוח כלכלי או מיקום גיאוגרפי.

עוד על קורונה בוואלה בריאות:
חוסר ריח וקוצר נשימה OUT: אלה תסמיני הקורונה החדשים
הוא נדבק בקורונה ב-2020. רק עכשיו הרופאים הצליחו לרפא אותו

הממצאים העלו כי נגיף הקורונה הוביל לתמותה עודפת כמעט בכל מדינה בעולם, כאשר רבות מהן לא דיווחו על מספר מקרי התמותה בצורה מהימנה. קרלינסקי מסביר כי "במדינות רבות, כמו למשל הודו, רוסיה, ניקרגואה ואפילו במצרים השכנה, התמותה מקורונה הייתה גבוהה משמעותית בהשוואה למה שדווח, כשלכל מדינה היה את השיעור שלה (למשל, פי 10 בהודו או פי 5 ברוסיה)".

עוד בוואלה!

חוקרים מזהירים: זן הקורונה הבא עלול להיות קטלני יותר

לכתבה המלאה
העברת חולה לבית חולים לחולי קורונה, מוסקבה, רוסיה, 13 באוקטובר 2021. רויטרס
"מקווים שהמדינות יבחנו מחדש מקרי מוות רבים". העברת חולה לבית חולים לחולי קורונה ברוסיה בשיא המגיפה/רויטרס

"בסך הכל, האומדן שלנו הוא 14.83 מיליון מקרי מוות עודפים שקשורים לקורונה ברחבי העולם - הערכה גבוהה פי 3 מהמספרים הרשמיים באותה תקופה"', הוא הוסיף. לטענת המומחים, מחקרים עתידיים בתחום חייבים להתחשב בתמותה העודפת ולא להסתמך רק על דיווחים רשמיים שיכולים להוביל למסקנות שגויות. "אנו מקווים שהמדינות יבחנו מחדש מקרי מוות רבים ויעדכנו במקרה הצורך את מניין המתים המדויק מהנגיף באופן שוטף ומהימן כדי למנוע מהווירוס הבא להזיק לחיינו", סיכם ד"ר וויליאם מסמבורי מארגון הבריאות העולמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully