וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוא נדבק בקורונה ב-2020. רק עכשיו הרופאים הצליחו לרפא אותו

עודכן לאחרונה: 7.11.2022 / 7:54

גבר שנדבק בקורונה לפני 411 ימים סוף סוף נרפא, אחרי שרופאים השתמשו במספר תרופות כדי לנקות את גופו מהנגיף. איך מצב כזה בכלל קורה?

בווידאו: מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי אומר שרואים כבר את סוף מגיפת הקורונה/צילום: רויטרס

זיהום מתמשך של קורונה - ששונה ממקרים של קוביד ארוך או התקפים חוזרים של המחלה - מתרחש בקרב מספר קטן של חולים עם מערכת חיסון מוחלשת. מטופלים אלה יכולים להיות חיוביים במשך חודשים ואף שנים, וזה מורכב במיוחד שכן לכמחצית מהחולים יש גם תסמינים תמשכים כמו דלקת ריאות.

זה היה גם סיפורו של גבר בריטי בן 59 שחלה בקורונה במשך 411 ימים רצופים. לאחרונה הוא נוקה סופית מהמחלה לאחר שהרופאים רצפו את הגנום של הנגיף, והתמקדו בו בארסנל מותאם אישית של תרופות. המקרה החדש והמדהים התפרסם בכתב העת Clinical Infectious Diseases.

המחקר שנערך על ידי ד"ר לוק בלגדון סנל ועמיתיו מ-Kings College London ו-Guy's and St Thomas' NHS Foundation Trust עסק בגבר בן 59 עם מערכת חיסון מוחלשת בעקבות השתלת כליה. הוא נמצא חיובי לקורונה בדצמבר 2020 והמשיך להיות חיובי עד ינואר 2022, למרות שקיבל שלוש מנות של החיסון נגד קורונה.

ניתוח גנטי מפורט של נגיף הקורונה בגופו של החולה הראה שהוא נדבק בגרסה מוקדמת של B.1 שהייתה דומיננטית בסוף 2020, אך מאז הוחלפה בווריאנטים חדשים יותר.

חיסון קורונה חדש לזן האומיקרון. ראובן קסטרו
חוסן 3 פעמים, ובכל זאת נשאר חיובי לקורונה במשך יותר משנה. חיסון קורונה/ראובן קסטרו

באמצעות מידע זה, רופאיו של האיש מצאו מוטציות שהפכו טיפולים מסוימים ללא יעילים, ולאחר מכן יכלו לבחור אפשרויות שונות שהתבררו כיעילות יותר. הוא קיבל טיפול משולב של נוגדנים בשם casirivimab/imdevimab. הטיפול הזה כבר לא נמצא בשימוש נרחב מכיוון שהוא לא יעיל נגד הגרסאות החדשות של קורונה, אבל מכיוון שהאיש נדבק בגרסה מוקדמת יותר הטיפול הוכיח את עצמו כמוצלח.

  • עוד באותו נושא:
  • קורונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully