וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוסר ריח וקוצר נשימה OUT: אלה תסמיני הקורונה החדשים

עודכן לאחרונה: 27.10.2022 / 10:34

עברו כבר שלוש שנים מאז נכנסה הקורונה לחיינו, וכמו כל דבר - גם היא השתנתה במהלך הזמן הזה. אז מה הסימפטומים השכיחים ביותר, והאם יש הבדלים בין מחוסנים וכאלה שלא? הנה הפרטים

בווידאו: מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי אומר שרואים כבר את סוף מגיפת הקורונה/צילום: רויטרס

מקרי הקורונה מתגברים שוב לקראת החורף בחצי הכדור הצפוני, אך בעונה הזו אחנו כנראה נראה את המחלה מתגלה באמצעות תסמינים מעט שונים מאלה שהתרגלנו אליהם. חלק מזה נובע מכך שווריאנטים שונים של הנגיף נפוצים כעת, ודמוגרפיה שונה של אנשים נדבקת - אבל זה גם שיקוף של האופן שבו חיסוני הקורונה, הבוסטרים והדבקות קודמות עזרו לשנות את האופן שבו מערכת החיסון שלנו מתמודדת עם הנגיף.

אפליקציית ZOE COVID Study עוקבת אחר מיליוני תסמינים של אנשים ברחבי בריטניה מאז ימיה הראשונים של המגיפה. הם אוספים את הנתונים שלהם באמצעות אפליקציה שדרכה אנשים יכולים לדווח בעצמם על מקרי קורונה ועל התסמינים שלהם. בסיכום האחרון שלהם, פרויקט המחקר של ZOE דיווח על התסמינים הנפוצים ביותר שנראים כעת בבריטניה. בעוד שהתסמינים דומים עבור רוב האנשים בכל רחבי העולם, הם מציינים כמה הבדלים עדינים בין אנשים מחוסנים לאלו שאינם מחוסנים.

"ישנן כמה סיבות לכך שהתסמינים עשויים להשתנות, כולל העובדה שאלו שחוסנו חווים תסמינים פחות חמורים, כמו גם יותר מקרים המדווחים על ידי אנשים צעירים יותר, שחווים תסמינים שונים, פחות חמורים גם כן", נכתב בדיווח.

אישה מסוחררת סחרחורת כאב ראש. ShutterStock
חוסר ריח OUT, כאב ראש IN. אישה עם כאב ראש/ShutterStock

התסמינים הנפוצים ביותר המדווחים של COVID-19 בקרב אנשים מחוסנים הם:
כאב גרון
נזלת
אף סתום
שיעול מתמשך
כאב ראש

עבור אנשים שקיבלו רק מנה אחת של החיסון נגד קורונה, התסמינים הנפוצים ביותר המדווחים הם:
כאב ראש
נזלת
כאב גרון
התעטשות
שיעול מתמשך

לאנשים לא מחוסנים:
כאב ראש
כאב גרון
נזלת
חום
שיעול מתמשך

כפי שניתן לראות אובדן חוש ריח וקוצר נשימה נעלמו לחלוטין מחמשת התסמינים המדווחים ביותר. בשנה הראשונה של המגיפה, שני התסמינים הללו היוו אינדיקציה מובהקת לקורונה. למרבה הצער, זה אומר שקשה יותר להבדיל בין מקרים קלים ומתונים של קורונה לבין הצטננות - וזו עוד סיבה להמשיך להיבדק ולהיות זהירים אם אתם מרגישים לא טוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully