וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר מצא: קופות שירות עצמי בסופרמרקט מכוסות בחיידקי צואה

13.12.2022 / 0:02

קונים נקראים לשטוף ידיים לפני ואחרי מגע במסכי הקופות האוטומטיות בחנויות, לאחר שמחקר מצא שיש עומס ויראלי גבוה במיוחד על המסכים - עם חמישה סוגי חיידקים שעשויים לגרום למחלות, כולל אנטרוקוקוס - חיידק המצוי בצואה

עורכת דין מזהירה משימוש בקופות לשירות עצמי/@carriejernigan

קופות בשירות עצמי הפכו לאלטרנטיבה יעילה בסופרמרקטים הגדולים וברשתות הפארם, אך מתברר שעם הנוחות מגיע גם צד לא נעים במיוחד - ואפילו מבחיל ומסוכן. במחקר שנעשה על מסכי הקופות בשירות העצמי בסופרמרקטים בבריטניה נמצאה כמות גדולה של חיידקי אי.קולי, צואה ועוד מספר חיידקים מסוכנים לבריאותנו.

חוקרים מ-Infection Innovation Consortium (iiCON) ניתחו דוגמיות שנלקחו מכמה חפצים יומיומיים וחשפו כי על קופת השירות העצמי בסופר יש עומס ויראלי גבוה במיוחד. המדענים לקחו דגימות מ-19 פריטים שאנו נוגעים בהם מדי יום - כמו מעקה, ידיות דלתות, מקלדות וקופות בשירות עצמי - וניתחו אותן במעבדה. הם מצאו שרבים מהפריטים הכילו עומס חיידקי גבוה, אולם התוצאות המדאיגות ביותר הגיעו מהקופה בשירות העצמי שהכילו חמישה סוגי חיידקים שידוע כי הם גורמים למחלות - כולל אנטרוקוקוס, חיידק המצוי בצואה. בדוגמיות שנלקחו מהמסכים נמצאו גם חיידקי אי.קולי, שגורמים להקאות והופיעו כמעט על כל המשטחים האחרים גם כן, כמו גם חיידקים שמובילים לדלקות בדרכי השתן (UTIs).

מספר החיידקים שנמצאו על המסכים הינו מדאיג, מאחר שרבים מאיתנו נוגעים במסכי הקופה העצמית מדי יום וחושפים את עצמנו למחלות. בנוסף, חרק שעלול לגרום לזיהום פטרייתי התגלה על מעקה דרגנוע, בעוד שחיידקי מעיים שגורמים למגוון זיהומים נמצאו על מקלדות מחשב.

החוקר הראשי, ד"ר אדם רוברטס, אמר ל-Daily Mail: "אנחנו חיים בעולם חיידקי - חיידקים ומיקרובים נמצאים בכל מקום ואנחנו באים איתם במגע כל היום - כל יום. לדגימות הקופה בשירות עצמי היו את אחד מעומסי החיידקים הגבוהים ביותר, לאחר שמצאנו חמישה סוגים שונים של חיידקים פוטנציאליים הגורמים למחלות. זה כולל את האנטרוקוקוס שנמצא בצואה של בני אדם - ולמרות שהוא בדרך כלל לא מזיק, הוא כמובן יכול להוביל למחלות, במיוחד אצל אלו שיש להם מערכת חיסונית מוחלשת".

הוא הוסיף: "מצאנו דוגמאות מרובות של אי.קולי וחיידק בשם קלבסיאלה על מקלדות מחשב. בעוד ששניהם קיימים באופן טבעי בצואה ובמעיים, בהינתן הסביבה הנכונה - הם מסוגלים לגרום למחלות קשות למדי בבני אדם - ולכן חיוני שנשטוף ידיים לפני ואחרי האכילה בזמן העבודה על המחשב".

רק חושב שתדעו ש -
ניסוי חשף כיצד הידיים שלנו נראות גם אחרי שטיפה מוקפדת - וזה מגעיל
אתם לא היגיינים מספיק: כדאי שתלמדו את הדרך הנכונה לשטוף ידיים

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

ככה נראים החיידקים שנמצאו על הקופות

ד"ר רוברטס הזהיר את הקונים לשטוף ידיים באופן קבוע, במיוחד לאחר שהם נוגעים במסכי הקופות אבל גם (כמובן) אחרי שהולכים לשירותים. הוא הוסיף: "חיוני לנסות למזער את ההשפעות שלהם במונחים של מניעת זיהומים ובקרה, אז כשאנחנו נוגעים בפה או הולכים לשירותים ולא שוטפים ידיים, סביר להניח שיש לנו חיידקים מהמקומות האלה על הידיים שלנו, חיידקים שיכולים לעבור לדברים אחרים - ובהמשך לאנשים אחרים. אם האנשים האלה רגישים יותר לזיהומים ממך, עלולה להיות כאן בעיה. זלזול שלנו יכול לפגוע בבריאותם של אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully