וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איכס! הניסוי שחשף כיצד הידיים שלנו נראות גם אחרי שטיפה מוקפדת

23.8.2021 / 0:29

בדיוק כשחשבנו שתקופת הקורונה לימדה אותנו מספיק טוב כיצד לשמור על היגיינה, מגיעות התמונות האלו שמוכיחות כי גם אחרי שטיפה מוקפדת של הידיים שלנו - הן נותרות עם חיידקים. כך תעשו את זה נכון אחת ולתמיד

הדרך הנכונה לשטוף ידיים/World Health Organization (WHO)

אם אפשר היה להתנחם במשהו שהגיע עם הקורונה הוא שלמדנו כיצד נכון לשטוף ידיים. בימים בהם פחדנו לגעת בכל משטח זר מחשש להדבקה, למדנו שיש לשיר "היום יום הולדת" פעמיים בזמן שאנחנו משפשפים את הידיים במים וסבון. כעת ניסוי חדש מוכיח שאפילו זה לא מספיק. מתברר שגם אם אתם שוטפים ידיים במשך 30 שניות - אתם מפספסים נקודות מסוימות ביד - נקודות קריטיות אפילו - בהן נותרים חיידקים.

הניסוי, ששותף על ידי ארגון ההורות CPR Kids, השתמש בערכת ההדרכה להיגיינת הידיים של גליטרבוג כדי להראות את מצב הידיים שלנו לאחר שטיפה. התמונה שפרסם הארגון בפייסבוק מציגה כיצד נראות ידיים לא שטופות, ידיים ששטפו אותן במשך 5 שניות בלבד וידיים לאחר שטיפה ממושכת של 30 שניות. התמונה הצליחה לעורר אימה ברשת, כשרבים הופתעו לגלות שגם שטיפה ארוכה אינה מספקת.

שימו לב להבדלים:

ניסוי שטיפת ידיים. CPR Kids, אתר רשמי
גם אחרי שטיפה של 30 שניות נותרים אזורים מזוהמים/אתר רשמי, CPR Kids

"אתם שוטפים ידיים נכון?" שאלו CPR Kids בפייסבוק, "ללא קשר למספרי המאומתים בנגיף הקורונה באזור שלכם או מצב ההגבלות אצלכם, שטיפת ידיים יעילה היא קריטית כדי 'לעצור את ההתפשטות'". הארגון המשיך והסביר מדוע שטיפת ידיים חשובה כל כך: "שטיפת ידיים במשך חמש שניות משאירה חיידקים. תראו את ההבדל שעושה שטיפת ידיים במשך 30 שניות! שימו לב שאפילו שטיפה מעמיקה של 30 שניות יכולה עדיין להותיר חיידקים על תכשיטים וציפורניים - התמקדו בשטיפה וייבוש גם של אזורים אלה כשאתם שוטפים את הידיים".

ניסוי שטיפת ידיים. CPR Kids, אתר רשמי
וכך זה נראה מקרוב: סימנים כחולים "מזוהמים" נותרו בציפורניים, מתחת לטבעת ובין האצבעות/אתר רשמי, CPR Kids

אז איך עושים את זה נכון?

זמן הוא פתרון חלקי. כן, ככל שתשקיעו יותר זמן בשטיפת הידיים כך תסירו יותר חיידקים, אולם כדי לשטוף את הידיים כראוי, ארגון Better Health ממליץ לבצע זאת באופן יסודי. דבר ראשון יש להרטיב את הידיים במים זורמים ונקיים ולסגור את הברז. מרחו סבון ושפשפו היטב למשך 20 שניות - או אפילו יותר אם הידיים שלכם ממש התלכלכו. שפשו היטב את הידיים במהירות "על פני כל שטח היד ופרק היד" ואל תשכחו את האזורים שלעתים קרובות אנחנו מפספסים כמו גב היד, פרקי היד, בין האצבעות ומתחת לציפורניים. מומלץ להסיר טבעות ושעונים לפני שטיפת ידיים או להזיז אותם קצת כדי שתוכלו לשטוף גם את העור שמתחתם, מכיוון שאלה אזורים שיכולים להצטבר בהם מיקרו-אורגניזמים.

סיימו בשטיפה טובה מתחת למים זורמים כדי לוודא שכל שאריות הסבון ירדו, לפני הייבוש במגבת נקייה או מגבת נייר. הקפידו לייבש היטב מתחת לטבעות כי הן עשויות להיות מקור לזיהום עתידי אם האזור ישאר לח.

הנחיות משרד הבריאות לשטיפת ידיים נכונה. עיבוד תמונה, עיבוד תמונה
הנחיות משרד הבריאות לשטיפת ידיים נכונה/עיבוד תמונה, עיבוד תמונה

אם אתם במקום שלא מאפשר לכם לשטוף ידיים במים וסבון, מומחים טוענים כי חומר חיטוי לידיים המכיל 60 אחוזי אלכוהול יעבוד באופן דומה. עם זאת, המרכז לבקרת מחלות ומניעתן מציין כי חומרי חיטוי הידיים לא נפטרים מכל סוגי החיידקים, וייתכן שהם אינם יעילים באותה מידה כאשר הידיים שלכם מלוכלכות או שמנוניות. "ייתכן שהם לא יסירו כימיקלים מזיקים מהידיים כמו חומרי הדברה ומתכות כבדות", נכתב באתר.

אלפים שנחשפו לתמונה המטרידה הודו לארגון ששיתף אותה ותייגו חברים שלדעתם עשויים ללמוד מזה. "לא ענדתי תכשיטים על הידיים במשך חודשים מהסיבה הזו בדיוק... ותמיד יש לנו בשלוף מברשת ציפורניים ליד הסבון", כתבה אחת בתגובות ואחרת הוסיפה: "תודה ששיתפתם את זה, זה נהדר. הולכת להקפיד מעכשיו גם מתחת לטבעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully