וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ככה תוודאו שילדיכם ישמרו על כללי ההיגיינה - גם בגן ובבית הספר

1.5.2020 / 0:01

מורה לכיתה א' מאנגליה עלתה על שיטה מבריקה שתבטיח שהילדים שלכם ישמרו על היגיינה גם כשהם לא תחת השגחתכם. הטריק שלה הפך לויראלי וזכה לכמעט 100 אלף צפיות בשבוע אחד

Rachel Stroe

כשהחלה ההתפשטות העולמית של נגיף הקורונה, נרשמה עלייה בסרטונים ומדריכים המסייעים לשמור על היגיינה ולמנוע הידבקות. כזכור על פי הנחיה של שירות הבריאות העולמי יש לשטוף ידיים בסבון למשך 20 שניות - זמן שיכול להרגיש כמו נצח כשמדובר בפעולה שהיינו משקיעים עליה 5 שניות בלחץ. בעוד אנחנו, המבוגרים, מספיק אחראיים כדי לזמזם איזה שיר ולשרוד את 20 השניות האלה - כשמדובר בילדים חסרי סבלנות, אנחנו כבר נתקלים בבעיה. כשהם היו בבית היה להורים קל יחסית לוודא שהשטיפה מתרחשת כמו שצריך, אבל כעת עם החזרה של תלמידי הכיתות הנמוכות ובקרוב כנראה גם ילדי הגן למסגרות החינוכיות - המשימה מורכבת יותר.

אז מה עושים? מורה מבייסינגסטוק, אנגליה, מצאה שיטה מעולה שתסייע להבטיח שהילדים שלכם ישטפו ידיים כמו שצריך. בעקרון, הטריק שלה מיועד ליישום עבור מורים וגננות, אבל גם אם אתם משפחה עם שלושה ילדים לפחות - זה יכול להתאים לכם.

מורה מציעה טריק לשטיפת ידיים. פייסבוק, צילום מסך
המורה שהציעה טריק לשטיפת ידיים/צילום מסך, פייסבוק

רייצ'ל סטרו, מורה לתלמידי כיתה א', סיפרה בסרטון שפרסמה בעמוד הפייסבוק שלה עוד לפני שהתחיל הסגר הכללי בבריטניה כיצד היא מקפידה על כך שכל 30 תלמידיה ישטפו היטב ידיים. היא ביצעה ניסוי בכיתה שהצליח לחתוך את זמן השטיפה בחצי. סטרו העמידה את כל 30 הילדים בשורה מול הכיור, כשכל אחד בתורו ניגש אליו, שוטף את ידיו, שם סבון וחוזר לסוף התור. בזמן שהוא ממתין שוב לתורו מול הכיור - הילד ממשיך לשפשף את ידיו, כך שעד שהוא מגיע שוב לראש התור, חולפות 20 השניות ההכרחיות והילד רשאי להסיר ממנו את הסבון במים ולייבש את ידיו.

בסרטון, שצבר כמעט 100 אלף צפיות בשבוע, היא הסבירה: "אני מקווה שזה יעזור למורים לבצע את זה בצורה מהירה, יעילה ובטוחה יותר. שיהיה בהצלחה למורים במלחמה נגד הקורונה". לאחר שהסרטון הפך לויראלי, היא סיפרה לחדשות מנצ'סטר: "בפעם הראשונה שעשינו את זה, כשהילדים שרו 'יום הולדת שמח' פעמיים - זה לקח לי כמעט 20 דקות להשתלט על כולם. לעבור את התהליך הזה 7 פעמים ביום מקשה עליי ללמד אז חשבתי כיצד אפשר לייעל את השיטה. מאחר שיש לנו תכנית לימודים צפופה, אנחנו זקוקים לכל דקה שנוכל להשיג כרגע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully