וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שכחתם" לשטוף ידיים? הניסוי הביתי שמוכיח את כוחו של הסבון נגד נגיף הקורונה

16.3.2020 / 0:03

למקרה שחלקכם מפקפקים ביכולותיו של סבון פשוט למנוע הדבקה בנגיף הקורונה - פרופסורית מלונדון מוכיחה בניסוי מפתיע עם מהו שיש לכולנו בבית, את כוחו של הסבון במלחמה נגד נגיפים - ולא תוכלו להישאר אדישים לכך ולנסות אותו בעצמכם

Professor Lucy Rogers

בבסרטון - צפו בפרופסורית מדגימה את כוחו של הסבון במלחמה בנגיף

בימים טרופים אלו כולנו מבינים עד כמה זה חשוב לשטוף ידיים בסבון לפני ואחרי כל פעולה שלנו, אך האם אנחנו באמת מבינים את גודל ההשפעה של הסבון על נגיפים? פרופסורית מלונדון ביצעה ניסוי עם קערת שמן ופלפל כדי להדגים את חשיבות שטיפת הידיים בימי משבר הקורונה (ובכלל) - והתוצאה כל כך מרשימה שגם אם הרגע שטפתם ידיים - אתם תרוצו לכיור לשטיפה נוספת.

פרופ' לוסי רוג'רס מאוניברסיטת ברונל שבלונדון השתמשה בניסוי בפלפל שחור גרוס כדי לייצג את הנגיף ובשמן צמחי כשומן שמחזיק אותו יחד. היא טבלה אצבע בתערבות הפלפל והשמן - וכמובן שהיא התכסתה בלכלוך, אולם כשכפות ידיה היו ספוגות בסבון, "הנגיף" התרחק מהאצבע שלה והוכיח כי שטיפת ידיים אכן תשאיר אתכם נטולי חיידקים באופן משמעותי. בסרטון הקצר ששותף ב"טיקטוק", רוג'רס פותחת בשאלה: "סבון הוא דבר כל כך רגיל ויומיומי. האם הוא באמת עובד על וירוסים? ובכן, התשובה היא בהחלט כן. תנו לי להדגים לכם".

ניסוי שמוכיח את כוחו של הסבון. TIKTOK, צילום מסך
הפרופסורית לוסי רוג'רס מדגימה/צילום מסך, TIKTOK

לאחר מכן היא מציגה קערה לבנה מלאה בשמן ומסבירה: 'בקערה זו ערבבתי קצת פלפל, קצת שמן וקצת מים. הפלפל מייצג את הנגיף, השמן הוא השומן שמחזיק את הנגיף והמים הם פשוט מים. עכשיו, אם אני רק מכניסה את האצבע לתערובת, שום דבר לא קורה". כשרוג'רס מכניסה את האצבע לקערה, אכן נראה שלא מתקבלת שום ריאקציה בתערובת. היא מוסיפה: "עכשיו, אם אני שמה סבון על הידיים, מכסה את כל היד שלי בסבון ואז מכניסה את האצבע המסובנת שלי פנימה - כל הפלפל, או הנגיף, בורח". ואכן, ברגע שרוג'רס מכניסה את האצבע המסובנת שלה לקערה, נראה שהפלפל מתרחק ויוצר "סביבה סטרילית" סביב האצבע הנקייה שלה. הטקסט שבסרטון מסביר כי הסבון מפרק את השומן והנגיף מתפרק לו.

כשהיד לא מסובנת:

ניסוי שמוכיח את כוחו של הסבון. TIKTOK, צילום מסך
צילום מסך, TIKTOK/צילום מסך, TIKTOK

כשהיד מסובנת:

ניסוי שמוכיח את כוחו של הסבון. TIKTOK, צילום מסך
צילום מסך, TIKTOK/צילום מסך, TIKTOK

הורים רבים ביצעו את הניסוי בעצמם עם ילדיהם ונותרו המומים מהתוצאה. צפו ותשתכנעו גם אתם.

וגם בארץ היו מי שהשתתפו בניסוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully