וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשה לצפייה: תינוקת נולדה עם זנב באורך 6 ס"מ המכוסה בעור ושיער - והוא המשיך לגדול

5.12.2022 / 0:10

רופאים במקסיקו נותרו המומים כשלתינוקת שנולדה בניתוח קיסרי היה זנב באורך 5.7 ס"מ שרק ממשיך לגדול, במקרה רפואי נדיר של אחד למיליון. הרופאים הצליחו להסיר את הזנב וככה הוא נראה (זהירות: התמונות לא נעימות לצפייה)

נער עם זנב/Nepali Celebrate

תינוקת נולדה עם זנב "מכוסה בעור ושיער" המגיע לאורך 5.7 סנטימטרים. רופאים בבית החולים הכפרי בצפון מזרח מקסיקו נותרו המומים כשהתינוקת, שנולדה בניתוח קיסרי ללא בעיות בריאותיות, חשפה זנב המכיל שריר ועצבים. על פי פרטי המקרה שפורסם בכתב העת Journal of Pediatric Surgery, "לתינוקת לא הייתה היסטוריה של חשיפה לקרינה או זיהומים במהלך ההריון" והיא נולדה ל"שני הורים בריאים" בסוף שנות ה-20 לחייהם.

זנבה של התינוקת הגיע לאורך של 5.7 ס"מ ולקוטר שנע בין 3 ל-5 מ"מ לכל אורכו. הרופאים ציינו כי הוא מכוסה בשיער ובעור, וכי התינוקת בכתה כשצבטו אותו. הם ביצעו צילום רנטגן מותני-עצי - בדיקת הדמיה שעוזרת לרופא לראות את האנטומיה של הגב התחתון - אך לא מצאו עדות לאנומליות או מבני עצם בתוך הזנב. המשמעות היא שהזנב לא היה זנב חסר תפקוד במובן של התוספתן, שאיבד עם הזמן כל שימוש חיוני לגוף, אלא "זנב אמיתי" - מבנה שפירי המורכב מרקמת חיבור, שריר ועצבים.

תינוקת נולדה עם זנב באורך 5.7 סנטימטרים. Creative commons, אתר רשמי
תינוקת נולדה עם זנב באורך 5.7 סנטימטרים/אתר רשמי, Creative commons

אנשי המקצוע הרפואיים בדקו מגוון בעיות רפואיות וקבעו שאין כאלה. גם סריקת ה-MRI של הילדה לא גילתה חריגות מוחיות והיא נמצאה שלילית עבור חריגות בעמוד השדרה. לאחר שהרופאים שללו בעיות בעמוד השדרה, התינוקת הוערכה מחדש על ידי צוות רפואת ילדים וכירורגיה כללית כשהגיעה לגיל חודשיים. הרופאים אישרו שהייתה גדילה ועלייה במשקל הנאותים לגילה וכי הזנב גדל ב-0.8 ס"מ לאורכו.

ללא עדות לנגעים בעור, הוחלט להסיר את הזנב ולשחזר את האזור על ידי הליך לימברג-פלסטי - בו נעשה חתך בצורת יהלום כדי להסיר את העור הפגוע ואת הרקמה התחתית. התינוקת שוחררה לאחר מכן לביתה ומאז לא דווח על סיבוכים.

כבר נתקלנו בעוד מקרים של אנשים עם זנב
נער עם זנב שעיר באורך 70 ס"מ: "אני לא מתבייש בו יותר"
הנער שאיבד את מעמדו כאל הקוף - לאחר שזנבו הוסר בניתוח

תינוקת נולדה עם זנב באורך 5.7 סנטימטרים ובקוטר 3-5 מ"מ. Creative commons, אתר רשמי
ללא עדות לנגעים בעור, הוחלט להסיר את הזנב/אתר רשמי, Creative commons

על פי כתב העת "הנוכחות של זנבות בבני אדם היא נדירה ביותר. בסקירה האחרונה של טוג'ימה וימאדה ב-2020, שאספה דיווחי מקרים באנגלית, צרפתית, יפנית, איטלקית וגרמנית, נרשמו רק 195 מקרים של זנבות אנושיים עד לשנת 2017".

עוד\ באותו נושא

נפלאות הגוף: למה אנשים עדיין נולדים עם זנב?

לכתבה המלאה
MRI המציג את עמוד השדרה וחוט שדרה שבעלי מאפיינים נורמליים - וזנב אנושי. Creative commons, אתר רשמי
צילום MRI המציג את עמוד השדרה וחוט השדרה שבעלי מאפיינים נורמליים - וכמו כן גם את הזנב אנושי/אתר רשמי, Creative commons

בשנת 2021 תינוק ברזילאי נולד עם זנב באורך 12 ס"מ עם כדור בשרני מוזר תלוי בקצהו. לידתו וניתוח הסרת הזנב של הילד פורטו בכתב העת Journal of Pediatric Surgery Case Reports. על פי המחקר שבוצע בנושא, לבני אדם עשוי להיות "זנב" בעודם ברחם, אבל הוא בדרך כלל נספג מחדש לפני הלידה. במקרים נדירים להפליא, הזנב ממשיך לגדול. רק לאחר סריקת אולטרסאונד, הרופאים אישרו שהזנב של הפעוט הברזילאי אינו מחובר למערכת העצבים שלו ושניתן להסירו בניתוח. לאחר הסרתו, הרופאים גילו שהמבנה הכדורי מורכב משומן ורקמת חיבור עוברית. הזנב עצמו היה רק רקמה ללא עצמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully